Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Support- Hvordan får jeg hjælp fra Danmarks Miljøportal?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Support- Hvordan får jeg hjælp fra Danmarks Miljøportal?"— Præsentationens transcript:

1 Support- Hvordan får jeg hjælp fra Danmarks Miljøportal?

2 Support Supportens faste medarbejdere: Asbjørn Emil Emilie Stefanie
Support (1st level) Supportens faste medarbejdere: Asbjørn Emil Emilie Stefanie Julie Michael (Problem Manager) Udviklere (3rd level) Fagpersoner (2nd level)

3 Danmarks Miljøportals HelpCenter
HelpCenteret indeholder midler til selvhjælp Søgefunktion til hjælp Artikler som du kan følge trin for trin Videoer hvor vi viser, hvordan et system kan bruges Kontaktformular, så du hurtigt får sagsnummer hos os Kendte fejl og mangler på systemerne (NYT!)

4 Kontaktformularen på HelpCenter
Intelligent søgning som viser forslag til vejledninger Jo mere du beskriver, jo bedre forstår vi dit problem Hjælper supporten med at lokalisere problemet Indsend billeder af fejl eller andet dokumentation for, hvad du oplever, så kan vi hjælpe dig meget hurtigere 

5 Kendte fejl og mangler Vores HelpCenter har en sektion, hvori vi skriver Kendte fejl og mangler. Vi skriver også, hvornår vi forventer fejlen er løst TIP! Du kan ”følge” vores Kendte fejl og mangler og dermed får du mail, når vi opretter nyt i denne sektion

6 Driftstatus Driftstatus
Stedet hvor øjeblikkelige forstyrrelser i driften af systemerne bliver kommunikeret Publiceres på

7 Danmarks Miljøportals supporttelefon
Du kan ringe hverdage Kl.9-14 Ring til supporten på Vi registrerer din henvendelse og følger op …hvis vi ikke kan svare med det samme over telefonen ringer vi tilbage. Du får registreret din henvendelse med det samme og får tilsendt et sagsnummer Du får et rigtigt menneske i telefonen som vil hjælpe dig ”on the spot” hvis vi kan Du får mulighed for at blive guidet over telefonen, nogle gange ved en take-over session - Her kan du vise supporten, hvad der går galt

8 Help Center i tal Supportsager i 2018
Vi hjælper  og vi hjælper hurtigt… I 2018 blev der oprettet supportsager, hvoraf af dem blev løst af 1st level support (ca. 51 %) Hovedsageligt henvender brugere sig på mail eller via vores kontaktformular på Help Centeret Ca. 500 telefonopkald om året Af de supportsager, blev (ca. 45 %) af dem løst som ”One-touch” sager Medianen for løsningstiden for alle sager lå i 2018 på 2 timer og 5 minutter Medianen for første svartid for alle sager 2018 var på 18 minutter Der bliver søgt på Help Centeret omtrent gange om året!

9 Antal sager pr. område Fagområde Antal løste sager Brugerstyring 957
Arealinformation 880 Grundvand1 400 Natur 278 PULS 137 Jord 96 Rotter 87 Overfladevand 55 E-arkiv 29 Tværgående 20 [1] Dette tal er inklusiv sager løst af GEUS som Danmarks Miljøportal betaler for. I 2018 var det 377 antal sager Kommune Virksomhed Borger m.m. Miljøstyrelsen Regioner Forsyning Jæger

10 Hvordan får du fat i os? Skriv til os Ring til os Telefon: 72 54 64 64
Kontaktformular på HelpCenter Mail Telefon: Hverdage mel. Kl 9 og 14 Vores hjemmeside: (Vores hjemmeside skifter udseende snarligt)

11 Ny hjemmeside https://ny-hjemmeside.s1.umbraco.io/
Navigation til alle IT systemer under Danmarks Miljøportal fra forsiden (max 2 klik) 3 seneste nyheder/varslinger på forsiden og mulighed for RSSfeed notifikation på disse Muligt at dele nyheder og sider med hinanden via mail eller linkedIn etc. Mobil og tabletvenlig (uanset Iphone eller Android) Hurtig adgang til Help Center og support God hurtig søgning i hjemmesidens dokumenter og indlæg Driftstatus på en enkelt side, så overblikket bevares


Download ppt "Support- Hvordan får jeg hjælp fra Danmarks Miljøportal?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google