Forløb om levekår og social arv 1l 2012. Formål At forstå og forklare måling af levekår, livsstil og livsformer Indblik i social arv og ulighed – hvilke.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan og hvor formidler vi undersøgelsesdata ??
Advertisements

Samfundsfag i 1.C.
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
LEVEKÅR, LIVSFORMER & LIVSSTIL
Måling af effekt af undervisningsforløb med ’Hvad er økologi?’
Imperialisme Fra Cæsar til Bush
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Eksamensspørgsmål Hvordan er levevilkårene langs Jordens pladegrænser? 1. Begrund problemstillingens relevans og aktualitet 2. Redegør for de centrale.
Online annoncer og bannerreklamer
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Analyse af praksis.
Hvorfor? Hvad sker der?. Energien bliver alternativ – indhold Formål med emnet Formål med emnet Beskrivelse af de tre vigtigste former Beskrivelse af.
Fattigdom i Danmark Fattigdom på kanten af Lolland og Falster
Afslut Frem >>
SOCIAL KAPITAL i landsbyerne
1 Forskningsmetode Kursusoversigt l Kursusdele og forløb l Formål med denne del l Forberedelse l Fremlæggelse og diskussion.
Eigtveds Pakhus mandag den 28. november 2005 Velkommen Præsentation og diskussion af resultater fra forskningsprogrammet om social arv.
Øvelse Udvælg et websted som du/I mener har en dårlig informationsarkitektur (gruppe eller individuelt)
5.lektion: Økonomisk politik
2014 MobilePeople All Rights Reserved Digital selvbetjening - der giver glade brugere MobilePeople MP E-Learning Et elektronisk kursus forløb til at uddanne.
Generel introduktion til EC
Historiefortælling.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 Overordnet Flere gode opgaver De samme fejl går igen.. Alle der har afleveret.
6.lektion: Folketing og regering – hvem kontrollerer hvem?
Samarbejde samfundsfag - matematik
Årsplan – en kort en lang
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
1. lektion: Livsformer i Danmark
Ulighed Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
6.lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.
Menneske og samfund Det sociologiske perspektiv
Ulighed, fattigdom og social arv
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
6. lektion: Økonomiske løsninger 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Økonomi og behovsopfyldelse i Danmark” baseret på kapitel 9 i bogen Luk Samfundet.
6. lektion: ’Blog om unge’ og summativ evaluering 6 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Samfund og individ” baseret på kapitel 4 i bogen Luk Samfundet.
3. lektion: Anthony Giddens og det senmoderne samfund - II
Pressalit Sports Academy Fra perioden til
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
Ranum Efterskole College – rejser med privat indkvartering til et udviklingsland.
Brugerinddragelse i Kulturhusene af 80 medlemmer har besvaret undersøgelsen Vi ved ikke hvor repræsentative, de er (org.form m.m.) Der findes 3.
Forløb i samfundsfag.
Gruppearbejde 1 Formål:
Læringsuge 47 & 12.
Samfundsfag E-F Grundforløb ÅLC
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Carbondioxid vandstandstigning ­ CO2
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Anbefaling af strategi
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Forslag til strategi Per Salling
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Jeopardy om verdensmålene
Jeopardy om verdensmålene
Jeopardy om verdensmålene
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Hvorfor dansk på GF1?.
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Jeopardy om verdensmålene
Jeopardy om verdensmålene
Kommunikere dårlige nyheder
Afholdelse af journal club i egen klinik:
Anbefaling af en strategi
- Projekt om sygehusportører
Jeopardy om Verdensmålene
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Forløb om levekår og social arv 1l 2012

Formål At forstå og forklare måling af levekår, livsstil og livsformer Indblik i social arv og ulighed – hvilke konsekvenser har det? Både for samfundet og den enkelte I skal kunne diskutere forskellige syn på social arv Diskutere forskellige strategier til at bryde den sociale arv

Forløb 7 moduler Både grundbog og artikler og statistisk materiale Afsluttes (forhåbentligt) med et besøg på Arbejdermuseet og Folketinget, hvor vi skal diskutere social arv og mulighed for at bryde den

Gruppearbejde om levekår Grupper på 4 Hvordan måles levekårene? - Diskuter fordele og ulemper Hvordan har SFI opdelt befolkningen? Hvordan kunne man lave en alternativ, mere tidssvarende opdeling af befolkningen?

Pararbejde om fattigdom Artikel fra Politiken.dk: kvart-million-lever-i-fattigdom-i-danmark/ kvart-million-lever-i-fattigdom-i-danmark/ Grupper på 4, men arbejder sammen 2 og 2 I skal læse artiklen og derefter diskutere den. Produktkrav: 3 vigtigste pointer og hvorfor de er vigtige Efterfølgende diskuterer I jeres pointer med ‘makkergruppen’