Lærerprofession Silkeborg læreruddannelse 2012 Som lærer har vi….

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Advertisements

Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Kompetenceområde 1 • Får folk til at spille sammen • Motiverer og inspirerer folk til at gøre deres bedste • Viser tillid til, at folk kan løse opgaven.
Lærerprofessionen.
22. november 2011 i Vartov, København Metoder til læringsvurdering
Verdens vigtigste profession * Navn * Læreruddannelsen * Linjefag * Årgang.
Målet med projekt Entreprenørskab på kryds & tværs er:
Specialisering mod 4-9.klasse. 1. Præsentation af udviklingsarbejde 2. Kort introduktion til dansk 3. Gruppearbejdsproces omkring emnet ”teenagere” *
Fremtidens skole Gruppe 5.
L ÆRERSTARTSORDNINGER DER NYTTER Dorthe Kamp Aalborg Lærerforening Hvorfor skal vi lave intro-forløb, og hvad får vi ud af det? Hvad er kommunens, skolens,
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Arbejde i grupper med KIE-modellen
Lærerprofessionen - en definition.
Uddannelse og profession i dansk læreruddannelse ’Ekspert i undervisning’ 29. sept Per Fibæk Laursen DPU.
Talent 2.
Pædagog som profession
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Brug blog i undervisningen og styrk skriftligheden Ved Balder Asmussen.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Projekt have (blivende projekt) Talentelever – Tegningsmateriale – Materiale Beregning – Opmåling/afsætning – Udvælgelse af projekt De andre elever – Tegningsmateriale.
Skolebestyrelsen & værdier
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
Praktisk/musiske fag i Skoleintra. Uffe, Christine og 4.A der var så STOLTE.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Tekstslide med overskrift, indhold og notefelt Overskrift Max 1 linje Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Grønt Flag Grøn Skole Undervisning om miljø og bæredygtighed Grønt Flag Grøn Skole handler om virkelige miljøspørgsmål og spørgsmål om bæredygtighed innovation.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Lærerprofessionen.
BEHOV FOR EN NY ORGANISATION
Vilje, Engagement, Nysgerrighed, Innovativ. Overblik, Social Kompetent Mad til mennesker Talenttræning.
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Skoleledelse og skoleudvikling i dag
Anna-Marie H. Hansen, UCL (Jelling) 1 Sammenhæng mellem de to forelæsninger Et overblik over forskellige litterære metoder Fokus på.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
Respekt og rekruttering Fremtidens lærere Skive 18 januar 2010.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10.
Naturvidenskabelige talenter Eksemplariske undervisningsforløb.
De seks bedste billeder fra gruppen
Læreruddannelsen Silkeborg
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Sociale studiekompetencer
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Kapitel 4 - Virkelyst og iværksætteri.
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Oplæg ved Jacob Friis Kjærgaard Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative.
Program 1.NordVirk baggrundsviden. 2.Arbejdstræning i praksis. 3.Spørgsmål og afslutning.
Innovation i biologi og AT Trine Iversen Gl. Hellerup Gymnasium.
AULA.
Refleksiv Praksis Læring
© Oplevelse, fordybelse og virkelyst
© Oplevelse, fordybelse og virkelyst
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
22. november 2011 i Vartov, København Metoder til læringsvurdering
Talentudvikling SOSU elever.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Nyhedsbrev 7 Udrulning af Aula.
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Lillevang Skoles retning, Introtekst
Præsentationens transcript:

Lærerprofession Silkeborg læreruddannelse 2012 Som lærer har vi….

Formidlingskompetence

Relationskompetence

Refleksionskompetence

Samfundsbevidsthed

Omstillingsparathed

Faglig kompetence

Situationsfornemmmelse

Innovativ bevidsthed

kreativitet

Samarbejdskompetence

Aktualitetsbevidsthed

Dannelsesbevidsthed

Strukturel bevidsthed

Evalueringskompetence

Tværfagligt virkelyst

Indsigt i den enkelte elevs læringspotientiale

Organisatorisk overblik

Planlægnings og tilrettelægnings værktøjer

Lederevner