Læringsteorier og teknologi Synopsiseksamen, januar 2015
Problemformulering: Hvordan kan man på baggrund af vores biblioteksprojekt d. 29. november 2014 organisere et pædagogisk forløb omkring lydfortællinger med børnefamilier? Disposition: Video Analyse Konklusion Forslag til dialog
Entreprenørskab - effektuering 1. Bird-in-the-hand, 2. Affordable Loss, 3. Crazy Quilt, 4. Lemonade Principle, 5. Pilot-in-the-plane
Bibliotekets kontekst ”Det skulle foregå på en anden måde” Generte børn Samarbejdet blev udfordret
Konklusion Den entreprenørielle metode (bl.a. effektueringsmodellen) kan bruges til at organisere og afvikle et biblioteksarrangement. Følges modellen vil man se de udfordringer, der bl.a. kan være ved at producere en lydfortælling sammen som familie og handle derefter.
Forslag til dialog Det er interessant at se på biblioteksforløbet i en anden læringsteoretisk optik. Særligt er behaviorismen interessant da denne kritiseres af Vygotsky (som jeg har anvendt).