Arbejdsgruppe om organisering af sekretær- og fuldmægtigbistand til kliniske professorer Tina Bach Aaen Sekretariatsleder, Institut for Klinisk Medicin
Baggrund I aftale om refusion for varetagelse af klinisk undervisning mellem AU og RM fremgår det at AU og RM kan aftale, hvordan bistanden kan organiseres og at det sker efter analyse med inddragelse af alle relevante parter
Kommissorium Arbejdsgruppen skal behandle Organiseringen af sekretær- og fuldmægtigbistanden Hvilken type medarbejder, professoren har mest gavn af Om funktionsbeskrivelsen for professorsekretærerne er dækkende
Arbejdsgruppens deltagere Koordinerende klinisk lærestolsprofessor Peter Hokland Koordinerende klinisk lærestolsprofessor Jens Christian Hedemann Sørensen Klinisk lærestolsprofessor Hans Erik Bøtker Professorsekretær Jytte Brejning Professorsekretær Karin Ørbæk Kristensen Professorsekretær/ledende lægesekretær Lene Skjærris HR-konsulent Lars Woetmann, AUH-HR Fuldmægtig Maria Røjkjær Sekretariatsleder Tina Bach Aaen (formand)
Organisering af bistand Intet mest fordelagtig ansættelsessted MUS med både leder og professor IT-løsning: switch Samme sekretær understøtter flere professorer
Type medarbejder I dag primært lægesekretær eller akademisk uddannet Ingen anbefaling fra gruppen, men professor skal afgøre hvilke opgaver der løses inden ansættelse Vejledning til stillingsopslag – instituttet hjælper gerne
Funktionsbeskrivelse Opgavelisten er lang, men dækkende Manglende respekt om opgaver Oprettelse af personalekategori i AUH Mangler tid til opgaverne
Konklusion Stillingsopslag mere præcise Universitære opgaver skal respekteres Oprettelse af stillingskategori ”professorsekretær” i AUH-regi Samme sekretær understøtter flere professorer Ny opfølgning i foråret 2017
Det videre forløb Rapporten blev afleveret i januar 2015 Drøftet af den lægefaglige direktør og institutlederen, som vil se om det er muligt at skabe fuldtidsstillinger for professorsekretærerne fremfor delt stilling mellem universitære og regionale opgaver