Reklameanalyse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Inspiration til fotografering.
Advertisements

Kapitel 5 Den kreative strategi
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Billedanalyse 1.Præsentation af billedet Indhold Materiale og teknik
Kommunikation/IT eksamen
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Trykte reklamer og tv-reklamer
Hvad er en brugergrænseflade
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Corporate Identity og Branding
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Markedskommunikation Kapitel 10
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Kapitel 5 Den kreative strategi
Værkoplysninger: Til venstre: Niels Lergaard
Kommunikation / it.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Symbolismen Historisk tid ca – 1920, hvad kendetegner - ismen
Appelformer Logos, etos og patos.
Mountain Dew Tobias, Anne Marie, Mathias og Kasper.
Tegneserier  .
Beskæring, perspektiv, og komposition
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Den æstetiske krop Opgave Billedanalyse.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
- et forsøg på en analyse
- En model til at sætte flere vinkler på en tekst
Argumentationsteori.
Tv-reklame.
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
Af Tobias Lund, Line, Omid og Tobias Funder
Digte om immigration i New York
Verdens værste bødler Sagprosa.
Kildekritik Historie.
Kortfilm Et overblik.
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Reklameanalyse Walkthrough.
Reklamefilm Analysemodel.
Det moderne gennembrud
Medierne og den politiske kommunikation
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Alternativ reklameassistent
Lærerpræsentation.
Mærk dig selv.
Hvordan er billedet bygget op?
-Billedanalyse-.
Reklamer.
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
1 Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb Digital fotografering 1.Komposition 2.Billedets synspunkt 3.Billedæstetik.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
ROMANTIKKENBilledanalyse
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
‘At sætte problemer under debat’ Medieanalyse med fokus på at genopfriske og udvide vores viden om argumentationsanalyse, retoriske virkemidler etc. Sagprosaanalyse!
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
REKLAME KOMMUNIKATION.
Afsender Produkt Udgivelsestidspunkt
Titel – Forfatter - Årstal
Engelskfagets metoder
Trivsel og mental sundhed
Præsentationsportfolio
Digtanalyse: Henrettelsen
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Kunstbilleder analyse.
Tobaksreklamernes magt
Overordnet fokus forløbet
Digital fotografering
Præsentationens transcript:

Reklameanalyse

Intro til reklameanalyse s. 9 Reklametid

Hvad er der i reklamen Hvad er der på billedet? Er der tekst? Hvad reklameres der for?

Første indtryk Hvad ligger du først mærke til? Hvilke tanker får du, når du ser reklamen? Hvad føler du, når de ser reklamen?

Komposition Hvor er hovedfokus? Hvordan er tekst og billede placeret? Hvor er logoet placeret? Indtegn det gyldne snit og midteraksen. Beskriv hvad der er i forgrunden, mellemgrunden og baggrunden. Hvordan er billedet beskåret? Er der lodrette/vandrette linjer? (rumdannelse)

Virkemidler og kneb Hvordan er belysningen? Hvilke farver er dominerende? Hvilke virkemidler benyttes der? (sex, sundhed ol.) Hvad lover reklamen? Hvad får man, ud over selve produktet? (denotation konnotation) s. 44 medietid

Målgruppe Hvem er reklamen rettet imod? (alder, køn, socialstatus mm.) Hvordan kommer det til udtryk? Hvem skal købe produktet? ’Model’: Afsender -> produkt -> modtager

Synsvinkel Er reklamen i fugl, frø eller normal perspektiv? ’Billedeksempler’ s. 15 reklametid

Analyse og vurdering Overvej og begrund, om reklamen er: Forståelig eller uforståelig Objektiv eller subjektiv Troværdig eller utroværdig Informativ eller holdningspåvirket kommunikation

Analyse og vurdering fortsat Er der fokus på produktets egenskaber eller forbrugerens behov? Er reklamen vellykket? Appellerer den til dig? Hvad synes du om reklamen?