Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

-Billedanalyse-.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "-Billedanalyse-."— Præsentationens transcript:

1 -Billedanalyse-

2 Arbejd med en makker eller alene.
Lav din/jeres egen billedanalyse af en trykt reklame. Vi går systematisk til værks! Arbejd med en makker eller alene.

3 En introduktion af formelle termer (billedanalyse) 2. En introduktion af mediers billedbrug, i forbindelse med reklamer

4 Krav til opgaven: Der SKAL bruges formelle termer ALLE skal fremlægge Fremlæggelsen sker med en PP (Dette er en træning af jeres formidlingsevne)

5 1. Hvem/hvad er der på billedet?
Hvis det er en person, må du gerne skrive alt hvad du ved om ham/hende. Ved en reklame skal vi kende producenten. Du skal lave noter på din computer eller i et hæfte!

6 2. Farver Hvilke farver er anvendt? Få farver? Mange farver? Få kontraster? Mange kontraster?

7 3. Dybde Er der dybde i billedet? Er der en forgrund? Er der en baggrund?

8 4. Perspektiver Normalperspektiv? Fugleperspektiv? Frøperspektiv? Zoomteknik?

9 5. Kropssprog Hvilket kropssprog har personen/personerne

10 6. Symboler Er der noget der symboliserer had/kærlighed? Er der farvesymbolik?

11 7. Opbygning Er billedet roligt/uroligt? Kaos/harmoni?

12 Brug billedanalyse-punkterne til en trykt reklame først!

13 Den trykte reklame Producenterne er villige til at gå
langt, for at sælge deres produkt! Analysér hvem målgruppen er! Unge eller gamle?

14 Den trykte reklame Reklamer skal have et blikfang, en sjov pointe, eller særlige farver. Ud fra dette kan vi præcisere hvad Der gør reklamen spændende, interessant, eller det modsatte!

15 Den trykte reklame Blikfang

16 Den trykte reklame Montage
- Er mediebilleder der er sammensatte eller, lagt oven på hinanden.

17 Den trykte reklame Troværdighed
Producenter bruger ofte kendte personer til at repræsentere Deres produkt. Dette kan vække tillid og gøre reklamen troværdig!

18 Den trykte reklame Troværdighed
Troværdighed har også noget at gøre med den realistiske kontekst. Sammenhængen her er reel og farverne er naturlige.

19 Den trykte reklame Komposition
Hvordan er billedets vigtigste dele placeret? Centralkomposition Symmetrisk komposition Trekantskomposition

20 Den trykte reklame fortsættes..


Download ppt "-Billedanalyse-."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google