Klamme powerpoint slides + en forbedring (Gruppe 12+6)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
Fremtidens skole….. NATURFAG I FREMTIDEN Skolebestyrelsesmøde Skovvangskolen
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Gjellerupskolen.
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Science i Mariagerfjord Kommune  Grundlæggende kompetencer. Dansk, matematik, engelsk.  Kreativitet, innovation, problemløsning og samarbejde.  Naturfaglige.
Undervisning Klasseundervisning Elevernes oplæg Fælles læsning
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Mobbe- og trivselsundersøgelse
Matematik i 4 klasse.
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Dannelse og kompetencer
Fra sanseindtryk til fagudtryk
GNU - Historie. Historie AnneMette, Dag Frode, Helge, Kurt, Kåre, Niels Erik, Maria, Per, Rakel, Rene, Sofia Didaktisk design; - Eleverne præsenterer.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Formålet Dagen hvor praktikere inden for miljøvurdering netværker, udveksler erfaringer og bliver opdateret på den nyeste viden.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Læring i bevægelse Motivation
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Social- og sundhedshjælper retning
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Skoleparathed Sunds skole.
Websider som læringsrum og læringsredskaber Rikke Christoffersen 2011.
Udbytte af aktiviteten:
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG Eksperimenter.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Multimodale læremidler i naturfagsundervisningen på SOSU … eller bare Naturfagseksperimentarium.
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Lærerens opfattelse af skolefaget Lærerens opfattelse af Læring og undervisning Skoleforhold og praktiske muligheder Elevernes op- fattelse af skolefaget.
Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 1.Analyse af den eksisterende organisations-struktur 2.Oplæg til eventuelle ændringer i strukturen 3.Udarbejdelse.
Velkommen til forårs-sfo. Målet med i aften 1)Se omgivelserne. 2)Få praktiske oplysninger 3)Give et indblik i en forårs-sfo-dag. 4)Tid til de 1000 spørgsmål.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Sprogbaseret læring i naturfag
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. MARTS 2016 BIG BANG 2016 LEKTOR EMERITA HELENE SØRENSEN AARHUS UNIVERSITET AU HVAD KAN PISA BRUGES.
Samskabelse – forældre som ressource Rådet for Børns Læring, 8. April 2016 Rikke Slot Johnsen, konsulent Aarhus Kommune T: E:
Hvordan skal man se ud? Hvem kan træne? Alle kan træne Alle kan træne MEN –Cleares af lægen –Forskel på behandling og forebyggelse –Målsætning –Vælge.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Instruktioner Der findes 4 forskellige skabeloner i 6 forskellige farver: titel, punktopstilling, billede og citat. Derudover er der én skabelon hvis titelsiden.
FAGLIGE LÆSNINGER I NATURFAGENE Jørgen Haagen Petersen
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Skole for alle - uddannelse,
Det frie Gymnasium.
Science-kommuner Finansiering: Undervisningsministeriets pulje
Bedømmelse af vejledende opgave 1
Papirflyveren Øvelse I stedet for en ”kedsommelig” gennemgang af LEAN simuleres LEAN igennem LEAN spil som kan være flyverspil eller ved kurset i forbindelse.
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Åbent hus Skolens navn Dato.
Hvem er vi?.
Naturfag.
SOSU NORD, praktikken og elevplan
NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læsning til større faglig forståelse Status maj 2014 Mercantec.
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Biblioteksrummets inspirationsmuligheder
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Overordnet fokus forløbet
Alle børn med i idrætsfaget
Præsentationens transcript:

Klamme powerpoint slides + en forbedring (Gruppe 12+6)

Lærerspørgsmål som startsted for naturfaglige aktiviteter Uproduktive spørgsmål Produktive spørgsmål

Uproduktive spørgsmål Gør naturfag til ren information Producerer svar fra andenhåndskilde gennem tale og læsning Lægger vægt på ét rigtigt svar Succesfuld svar fra stærke elever

Produktive spørgsmål Gør naturfag til en arbejdsmåde Producér svar ved praktisk arbejde med materialer Forskellige svar kan være korrekte i arbejdet Succesfulde svar kan komme fra alle børn