Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Bedømmelse af vejledende opgave 1

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Bedømmelse af vejledende opgave 1"— Præsentationens transcript:

1 Bedømmelse af vejledende opgave 1
Plan for punktet: Oplæg med kort introduktion til bedømmelseskriterier Gruppearbejde med diskussion af opgaven samt bedømmelse af 3 besvarelser Opsamling med bud på karakterer på opgaverne med begrundelse Diskussion og anbefalinger Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

2 Bedømmelse af vejledende opgave 1
Opgaverne har været testet undervejs på 7-8 skoler, men ikke under prøvelignende former. 2 formål med dagen i dag: Mulighed for at sætte sig ind i opgaven og diskutere den med kolleger Mulighed for at give tilbagemeldinger til arbejdsgruppen så den kan indarbejde eventuelle ændringsforslag i de kommende vejledende opgaver Bedømmelseskriterier: Ses i forhold til de faglige mål (fagbilaget) Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

3 Bedømmelse af vejledende opgave 1
Bedømmelseskriterier for de enkelte delopgaver Opgave 1-7: Nyt element: ren tekstforståelsesopgave Bedømmes ud fra antal rigtige svar Opgave 8-10: Nyt element. Bedømmelse af grammatiske forståelse Trækker op: Grammatisk forståelse Rigtige forklaringer: vigtige pga. af brug af alle hjælpemidler/internet Trækker ned: Manglende grammatisk forståelse Forkerte eller ingen forklaringer på de grammatiske emner Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

4 Bedømmelse af vejledende opgave 1
Opgave 11: Tekstforståelsesopgave – overordnet forståelse – selvstændighed Trækker op: Overordnet forståelse med blik for det væsentlige (opgaveformuleringen) Selvstændigt, flydende og korrekt sprog Gerne anden rækkefølge end tekstens (selvstændighed) Trækker ned: Formidling af det ”forkerte” væsentlige Skriver noget, der ikke står i teksten Lader sin egen holdning skinne igennem Dårligt sprog Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

5 Bedømmelse af vejledende opgave 1
Opgave 12: Kommentaropgave Trækker op Fri selvstændig formulering med vægt på flydende sprog Sikkerhed i den relevante morfologi og syntaks Kildekritiskforståelse Forståelse for generelt og personligt plan ”Fornuftigt” indhold i overensstemmelse med den konkrete opgaveformulering Trækker ned Fejlfyldt og meget fejlfyldt sprog Irrelevant indhold Ukritisk, uselvstændig brug af de anvendte kilder Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen

6 Bedømmelse af vejledende opgave 1
Opgave 13: Merkantil meddelelse Trækker op Forståelse af oplægget Forståelse af situationen Uddrager det væsentlige af det tysksprogede materiale Godt og flydende sprog (gerne standardvendinger) Trækker ned Misforståelse af situationen eller manglende svar Problemer med formalia Dårligt sprog Karen Zoffmann og Henrik Skafsgaard Thomasen


Download ppt "Bedømmelse af vejledende opgave 1"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google