Hovedudfordringer - Øregård At løfte kursisterne i forhold til indgangsniveau Kursister med ondt i livet Parametrene: Undervisning og socialt miljø er.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Rullende indskoling på Skovbyskolen.
Advertisements

Hvad er EGU ? Egu er en 2-årig ungdomsuddannelse med stor vægt på praktik. Egu er for unge under 30 år.
NGG-INFO 1.
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Egå Gymnasium Svarprocent: 95% (745 besvarelser ud af 784 mulige)
Skolereform august 2014………………
Fremtidens skole….. NATURFAG I FREMTIDEN Skolebestyrelsesmøde Skovvangskolen
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
25.September 2006 Hvad er formålet med dette arrangement v/ elene fleischer.
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
Ungeindsatsen Kurt Nygaard Jobcenterchef i Jobcenter Horsens.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
1. HF Introduktionsforløb Langkær Gymnasium og HF
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
2-årigt HF i UUO’s område Tirsdag d. 1. november 2011 Asger Raahauge Rasmussen, FYNs HF-kursus.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Tværfagligt samarbejde
Odder Gymnasium KLAR-PARAT-STUDIERETNING. Mål med Klar-Parat-Studieretning • På Odder Gymnasium udvikler vi stærke studieretninger via delt lederskab.
Efteruddannelse på akademiniveau 19. marts 2014 v. Christian Mathiasen.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
NGG-INFO 1.
Rammeforsøg på TEC-HTX Studietid Formål At skabe større sammenhæng mellem uddannelsestid og elevtid At øge lærertilstedeværelsen sammen med eleverne At.
Fastholdelsesstrategi: En strategi der styrkes gennem samarbejde.
NGG-INFO.
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
SIP 3 Når hele skolen er med: KLAR-PARAT-STUDIERETNING
Grønt Flag Grøn Skole Undervisning om miljø og bæredygtighed Grønt Flag Grøn Skole handler om virkelige miljøspørgsmål og spørgsmål om bæredygtighed innovation.
Kunsten at ændre vaner Hvorfor er det så svært at ændre vaner?
Fem lærere på mentorkursus
Ungebasen.
Innovation og fagligt samspil i biologi
Principper for skole-hjemsamarbejdet på Virklund Skole
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Professionelle læringsfællesskaber i praksis
24. april 2012 INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK (DPU) AARHUS UNIVERSITET Nye veje i folkeskolens overbygning – kommuner er i fuld gang Hotel Pejsegården.
FULGNI Research & Innovation ritid ærmiljø derumegeplads rønne arealer nnovation.
Fremtidsscenarier for det bornholmske arbejdsmarked Torsdag den 9. februar 2012.
Lærerens opfattelse af skolefaget Lærerens opfattelse af Læring og undervisning Skoleforhold og praktiske muligheder Elevernes op- fattelse af skolefaget.
Elev- og Kursisttrivselsundersøgelsen 2010 VUC Vestsjælland Nord Svarprocent: 63% (347/555)
Hovedudfordringer Fravær og frafald er en hovedpine. ”Second chance-kursister” er ofte utrænede i forhold til god skolegang, døjer med mistrivsel osv.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
EN NYTÆNKNING AF HVERDAGEN PÅ HG - TANKER OM SKEMAET Præsentation af rammeforsøg.
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
Kursisttrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Nordvestsjællands HF og VUC Svarprocent: 498 besvarelser.
Ahlmann-Skolens vision Trivsel og læring - i et trygt miljø med gode traditioner og engagerede og anerkendende medarbejdere, elever og forældre. 8 pejlemærker.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
ELVISK ELev VIrksomhed Skole Samarbejde om uddannelse.
Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Mål med projektet  - at eleverne i høj grad får den bekendtgørelsesfastsatte.
Omlagt elevtid og skemaet. Hvor mange dage er der på et år? Dage til undervisning: 174 dage Dage efter x-plan offentliggørelse (”eksamensperioden”):
Løft og lær Flerfaglig og virtuel skriftlighed Rammeforsøg A: Fleksibel anvendelse af uddannelsestid og elevtid.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Skole for alle - uddannelse,
Århus Efterskole 21/
Fem lærere på mentorkursus
Lavet af: Julie J. og Julie N.
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Elevtrivselsundersøgelsen 2011
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2013
KLF - konference om chancelighed
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Selvevaluering og opfølgningsplan
Præsentationens transcript:

Hovedudfordringer - Øregård At løfte kursisterne i forhold til indgangsniveau Kursister med ondt i livet Parametrene: Undervisning og socialt miljø er faldet i Ennova. Indsatser næste år. Er det svært at være pige på Øregård? Ry for at være snobbet og faglig stærk skole.

Vigtige spørgsmål til skolen Er det endnu sværere at være pige på Øregård? Hvordan klædes lærerne på til at tage mentorsamtaler? Bekræfter man eleverne i en ”klientrolle”, når man har ”udenomstiltag”?

Skolen vil arbejde videre med Det hele menneske – f.eks. elevudviklingssamtaler Innovation Optimere introforløbet Omlagt elevtid på hele dage Differentiere holdene efter fagligt niveau