Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialiserede funktioner  Lille helhedsforståelse  Silotænkning/flaskehalsproblemer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SMED Single Minute Exchange of Dies
Advertisements

”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
Præsentation på M3UG 2011.
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Head Lean Netværks-gruppe.
Kortlægning af arbejdsgange
Værdistrømsanalyser.
SHOP FLOOR CONTROL.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf
INTRODUKTION TIL HYPER9 Draware A/S *
BF’s lederseminar 17. nov Hvad er lean og hvordan kan det bruges i en offentlig virksomhed? november 2006 | Mikkel Eriksen,
Implementering af it-system
Lean Salgskonsulent-uddannelsen Velkommen til dag 4
Ø90 Nyheder Dataoverførsel. Dataoverførsel 2010 Hvad får vi ud af de nye faciliteter? 1. Muligheder i kasseregistrering 2. Samtykke 3. Hvordan.
KS Administration rådgivning og forvaltning KS Administration A/S CVR telefon Investormøde.
Automatisering af tværorganisatoriske processer
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
Kommunikation og konflikthåndtering. Baggrund : Stigende produktion på grund af større affaldsmængder: Afgrænset tid Afgrænset kundeservice Afgrænsede.
1 Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf. 2 Forudsætninger Scenario 1: Kurset afholdes som en bred orientering om Lean. Scenario 2: Kurset afholdes.
Spagettidiagram Et spagettidiagram er en meget simpel måde at se og forstå et produkts vej igennem de forskellige processer Det kan laves på flere måder:
Evaluering Brobygning / Tilmelding. Før brobygning. Efterskoler. For dårlig vejledning af UU i 9. kl. Manglende ønsker på uddannelsesplaner.
Morten Elbro HR Chef SILVAN-Kæden
1 Carsten Lindorf LOGISTIK= Græsk = logistica at beregne.
Udarbejde af den fremtidige flow
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
PERSONLIG EFFEKTIVITET
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Indsæt eller fjern værktøjslinier
Lean Sales Manager LEAN INTRODUKTION Principperne Spild.
Kvalitetsstyring og kortlægning efter jordforureningsloven ATV-møde 4. november 2009.
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
De 8 spildtyper i Lean Administration
Kaizen tavle Forbedringstavlen.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
.. efter organisatorisk læring? Magne Kolstad Ph.d.-Stipendiat.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Håndtering af Sygefravær
Lean i Faaborg- Midtfyn Kommune
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Arbejdsmiljø Stress Hvad mangler? Stresspolitik / retningslinier for forebyggelse, identificering og håndtering af stress Værktøjskasse Igangsætning af.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Carsten Lindorf Lean Forandringer Problemstillinger.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Lean administration og service
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Det Nationale Exitkontaktpunkt Socialstyrelsen, 23. maj 2016.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Case virksomheden AAAFlex A/S Den dag det utænkelige skete...
Koncept Integreret bygningsdesign Metode 4. semester.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Introduktion til brugen af differentieringsmodellen på psykiatriområdet.
Præsentation nye regler 2016
5 veje til produktivitet og bedre bundlinje (Dansk Byggeri og 3F, 2011)
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Bestyrelsesmøde 24. februar 2017 Peter Fugmann.
Symboler - Administrativ værdistrøm
Rollebeskrivelser i Synergi
Det produktive team Software kvalitet og kultur
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Præsentationens transcript:

Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialiserede funktioner  Lille helhedsforståelse  Silotænkning/flaskehalsproblemer  Individuel kompetence  Lav fleksibilitet  Sårbar ved fravær  Ansvar er placeret individuelt  Lav og ujævn kapacitetsudnyttelse

Carsten Lindorf Lean administration og service Fejlretning  Fokus på slutkvalitet  Ringe fokus på overdragelser  Retur på grund af fejl eller korrektioner  Fejlretning og kontrol er naturlig i hverdagen  Fejl gentages uden konsekvens, læring,  Dobbeltarbejde = unødvendige ressourcer

Carsten Lindorf Lean administration og service Uekspederede opgaver  Ventelister/sager afventer behandling  Merarbejde i forbindelse med rykkere  Fjerner fokus fra de nye sager  Mange ressourcer på hastesager  Bunkerne er ”skjulte” ved enkeltpersoner  Mangler det fulde overblik  Bunkerne giver længere ekspeditionstid

Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden” er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed for at forstyrre  Kontakte medarbejderen undervejs i processen  Håndtering af afbrydelser  Løbende omprioritering  Ressourcer til genoptagelse af opgaverne  Medarbejderen mister nemt overblikket