Mesterlære som grundlag for udviklingen af digitale læringsmiljøer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Teststrategi Engrosmodellen
Hvis inklusion er lig retten til deltagelse som forudsætning for udvikling og læring er inklusion principielt grænseløs.
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Coaching …en introduktion
Skolebestyrelsens opgaver
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Agenda Hvad rører der sig nationalt? Hvad rører der sig tværregionalt?
Hvad er netværk? Forskellige typer af netværk Netværkskompetencer
deltagere - Styret interview - Afgrænset emne - 1 til 2 moderatorer timer - Optages på lyd eller video.
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Netværkskoordinatormøde MDI d. 5. februar At koordinere… koordinator, (lat.koordinere + -ator), person, der er udpeget til at samordne noget. koordinere,
Mette Arleth Aalborg Universitet Fru Madsen og de interaktive spatio- temporale online GI-applikationer Kan vi forstå GIS? (skal vi?)
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
  Billede 1 Blevet bedt om at fortælle lidt om hvordan det er at være socialiværksætter . Præsentation af mig selv : Er uddannet lærer og socialpædagog.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Susan Tetler, DPU & MAH & Delagtighedens didaktik i relation til børn med cerebral parese.
Lærermiddelkultur(er)?
SÅDAN BRYDER VI DEN SOCIALE ARV SFU’S UDDANNELSESPOLITISKE PAPIR LM ’11 Christian Vedersø Østergaard, martstræf ’11.
Uden mål, ingen plan. Uden plan, ingen Rehabilitering. Serviceskift i et rehabiliteringsperspektiv.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
07.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Funktioner Oversigt, principper og teknikker Kapitel 7.
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Kost og motion på NGHF 1. Nørresundby Gym og HF Et af de store Aalborggymnasier Ca. 940 elever, heraf 10 HF-klasser Ca. 120 ansatte Faglighed og fællesskab.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Ung til Ung Et forsknings- og udviklingsprojekt mellem CSU Horsens og Pædagoguddannelsen i Horsens.
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet BEGREBER TIL HATTETRÆK-ØVELSE Juni 2011.
Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital fuldmagt. Det kan eksempelvis være, at du skal.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Pernille Pind Selvstændig med firmaet Pind og Bjerre. Hjemmeside: pindogbjerre.dk.
FOLKEBIBLIOTEKET SOM LÆRINGSINSTITUTION FRA EVENT TIL DRIFT BIBLIOTEKERNE - INDGANGEN TIL LÆRING DB - DEN 17. APRIL
 Definition af allestedsnærværende IT  Kommunikationsproblemer  Association  Semantisk Model  Active Badges.
Socialisering Kapitel 5.
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
digitaliseringsstrategi
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
10 eksempelprojekter (2 pr. kommune)
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
19. september 2018 Digitale Udbud Specialister i Danmark.
Webinar om evaluering af elevudbytte
Academic Information Seeking
Hvad lærte vi af projektet?
[klik og indsæt kommunenavn]
Academic Information Seeking
Organisering Sproglærerforeningen er en faglig forening under Danmarks Lærerforening Hovedstyrelsen Fagudvalg: Engelsk Fagudvalg Tysk Fagudvalg Fransk.
Hovedformål: Sammenhæng
Arbejdsmiljø i SOSU-arbejdet – Etik og adfærd
Jobfunktionsroller 8. Marts 2016.
Præsentationens transcript:

Mesterlære som grundlag for udviklingen af digitale læringsmiljøer

Decentral Mesterlære Uerfarne meningsforhandlere (Amatører) Efarne meningsforhandlere (professionelle autoriteter) Viden/mening Deltagelse Perifer deltagelse Fuld deltagelse

Vurderingskriterier til udfærdigelse af digitale læringsmiljøer Brugerne må ikke inddeles i klasser af vidende/ikke-vidende En evt. underviser deltager i systemet og nøjes ikke bare med at supervisere Systemet skal tilbyde en ratingfunktion, så deltagerne og ikke systemet definerer sig selv og hinanden som hhv. fuld el. perifer deltager. Tving medlemmer til deltagelse via blokkering af ressourcer, så man kun opnår adgang ved at deltage. Målgruppen skal defineres i udgangspunktet for systemudviklingen så det afgrænser en specifik målsætning. Skal understøtte deltagelse – flervejskommunikation, brugerstyret definition af deltagerstatus, brugervenlighed, lige adgang til ressourcer, blokkering af ressourcer Skal understøtte reifikation – opbevaring, redigering, udvikling og eliminering af fælles reificeret repertoire