Born global Reborn Global

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Disposition: Virksomhedspræsentation og -placering
Mod en dansk styrkeposition i byggekomponent-industrien Hans Peter Svendler Nielsen Arkitektskolen i Aarhus Indlæg og et paradigmeskift i byggesektoren.
Segmentering på producentmarkedet
Head Lean Netværks-gruppe.
Jens Peter Bostrup Hvilke krav har fagbevægelsen Faglig konference om social dumping 2. december 2010.
Konkurrentreaktioner
CAD-udvalgets handleplan 2009
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad.
Helt ren, på en helt ny måde !
Ændringer i vejr og klima
Hvad bliver de fremtidige konkurrencevåben på energi markedet
Interkulturel kommunikation
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Virksomheder - definition
5 Internationalisering
Eksponentiel funktion: f(x) = b * ax
Glud og Marstrand a/s, Hedensted.
03.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Klasser Oversigt, principper og teknikker Kapitel 3.
ARCON SOLAR STORSKALA-SOLVARMEANLÆG 2013 Generalforsamling Mou Kraftvarme 5. marts 2013.
Et par tips til økonomi Regnskabsanalyse og økonomistyring (rentabilitet, indtjeningsevne, kapitaltilpasningsevne) + likviditet. Hvordan er økonomien sat.
Det senmoderne samfund
Design af organisationen
Kapacitetsstyringens beskrivelsesmetoder
Statistik for geografer Lektion 4. Tidsrække Analyse Proces som varierer over tid Observationer til bestemte tidspunkter Eksempler Proces som varierer.
Det hele begyndte med en drøm….. Selv om virksomheden starter i et soveværelse, kan man godt tænke store tanker! Første dag formulerer vi to ledestjerner.
Statistik for geografer
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN,9. December 2010 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets faglige udviklingsproces Fire hovedområder pr : Kulturvidenskab.
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk De 3 typer markeder - skabt af informationsteknologierne Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
1 Prisdiskrimination Med ubegrænset kontrakt Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 Knap kapacitet, 2 varer Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Forslag til Kommuneplan 2009 Klima Task Force Klimaarbejdet i Hjørring Kommune I Kommuneplanen står der: Hjørring Kommune følger den globale debat om klima.
Globalisering, side
FTF FTF er danskere − FTF er hovedorganisation for offentligt og privat ansatte. − FTF har 81 medlemsorganisationer. − FTF er.
Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning KONKURRENTREAKTIONER.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
af 12 Region Hovedstadens Vækstbarometer Internationalisering ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel.
Ligheder/forskelle på HHX – STX – HTX De har helt den samme struktur, dvs. ½ års grundforløb og 2½ års studieretningsforløb. De tæller lige meget til videregående.
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Hvordan vil du sikre dansk konkurrenceevne i fremtiden? Højere BNP. Offentlige investeringer, da det er staten der køber aktiver. Skabe højere BNP. Mere.
KAN ØGET INDSIGT I ENHEDSPRISER KVALIFICICERE ØKONOMISTYRINGEN PÅ SYGEHUSNE ?
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
3. Virksomheden i en markedsøkonomi
Bæredygtige forbrugs- og produktionsformer
Miljøvenlig transport
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium Inspiration bla. fra systime.dk
Præsentation af vores virksomhed
IC Companys Distributionskæde Varens vej til butikken
Kapitel 27 Nulpunktsberegninger.
Styrk rådgivningen over for eksportkunderne
Leavitts model.
Implementering og dokumentation
Firmamøde Firmanavn.
Disposition: Virksomhedspræsentation og -placering
Leavitts model.
(Firmanavn) forretningsplan
1. Trin – Problemstilling
Jenny Braat, adm. direktør for Danske Maritime
Kapitel 12 - Organisationsstruktur
Leavitt’s model Modellen er en oversigt over de dynamiske,
FTF FTF er danskere FTF er hovedorganisation for offentligt og privat ansatte. Medlemstallet er steget med i løbet af.
Intern tidsmæssig omkostning
Hvem har magten over brugen og efterspørgslen?
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentationens transcript:

Born global Reborn Global Simon Hindkær 3. øma

Meget tidligt stadie har høj internationaliseringsgrad eller eksportandel Typisk højtuddannede ansatte Outsourcer funktioner de ikke selv har kompetencer for at udføre Born Global

Karakteriserer en born global virksomhed: Grundlæggeren Organisationen Markedet Teknologien

Born Global virksomheder MetroXpress HTC Skype Born Global virksomheder

I lang tid kun produceret på hjemmemarkedet men ændrer til et internationalt niveau Ikke mange virksomheder har succes med dette Typisk mindre virksomheder der er veletableret på hjemmemarkedet Reborn Global

Reborn global modellen viser hvordan virksomheder ændrer deres produktion og afsætning til at fungere globalt Sidste 15 år stigende antal af Reborn Global- virksomheder Tit i et desperat forsøg på at holde virksomheden kørende Reborn Global

En række forskellige grunde til at virksomheder vælger at globalisere deres virksomhed: