Ugeopgave 1 Gruppen med M´erne, no.7 Kandidatuddannelsen i læring og forandringsprocesser, 7.semester.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er LP- modellen? En model til pædagogisk analyse og tiltagsudvikling udviklet ud fra forskningsbaseret viden. Lærerne tager udgangspunkt i udfordringer.
Advertisements

EVOLUTION.
DTU – Danmark Tekniske Universitet
Anerkendende refleksion
Program for dagen  Så´n lidt hygge med kaffe og de runde  Hvorfor GRUS?  Spilleregler for dagen  Lederens visioner og mål for afdelingen  Kan vi lære.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Illustrationer til undervisningsbrug
Sundhedspædagogisk indsats
ÆNDRINGER I FØLELSER OG ADFÆRD VEJEN VIDERE
Deltagerstyret undervisning
Kognitiv Ressourcefokuseret Anerkendende Pædagogik
Nye teorier om børns sprogtilegnelse
Generelt om straflempelse
(Social) Konstruktionisme
Giver samarbejder mening? Temamøde i Frederikssund Vandråd Februar 2012.
”Hvordan kunne vi også arbejde med teksterne?”
Pædagogisk psykologi 23. september Intro Dannelse og funktion Adfærd
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
Pædagogisk psykologi Morten Nissen Liselotte Ingholt
Læring – med retning mod kultur
Varemarkedet Blanchard kapitel 3 Del 1
Ledelsesperspektiver
Bjergprædikenen (13) Loven om rene motiver (a) Matt 6,1-18.
En gennemgribende upstream intervention - hvorfor er det den bedste måde at fremme uddannelse for bæredygtig udvikling i danske folkeskoler? Linda Risager.
Usability ITU, Efterår 2008 Usability ITU Efterår 2008 ’Teori 1’ 2. kursusgang, 911.
Augustseminar 2014 Nyborg d. 14. august.
Kulturelle forhold og kulturbegrebet
Men hvad med motivationen?
Det forstærkede rammeaftalesamarbejde
Transitioner.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
FORSA Temadag Helhedssyn – livsmønstre og alkoholmisbrug
Eva Sørensen Roskilde Universitet. Old Public AdministrationNew Public ManagementNew Public Governance.
1 CAP – også i fremtiden DN støtter fortsat en betydelig CAP: - Der er brug for pengene til at understøtte miljøet, naturen og udviklingen i landdistrikterne.
Carl Winsløv ”Didaktiske elementer”
Skriftlig opgave. Evalueringsmetoden ” skriftlig opgave”: I hvilke sammenhænge er det relevant? Er der specialer hvor det indgår som en del af det daglige.
Problem- baseret undervisning PBL
Orientering for 3. semester 2007 Velkommen til Politik & Administration og Samfundsfag.
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
Schweiz Vorstellung. Proces Gruppearbejde – mandag 2. juni – tirsdag 3. juni Fremlæggelse – tirsdag 10. juni – max. 6 min. pr. gruppe – fokus på det mundtlige.
Om inhalerbart støv baggrund, analyser, målinger, GV
Tema 6: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Økonometri 1: F41 Økonometri 1 Den multiple regressionsmodel 18. september 2006.
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
Kapitel 6: Teorier om social ulighed – fokus på funktionalismen og Bourdieus teori om social ulighed Ulighedens mange ansigter – perspektiver på social.
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
En slankekur virker…. …….. Så længe man overholder den.
Læringstrekanten Hvad er læring?.
Fra handling til forvandling Hele Vejen Rundt Fra handling til forvandling Ideen er skabt Susanne Løkke & John Mejlgren © 2011.
Sundhedspædagogik og kommunikation. Mestring. Fag mål 3 sundhedspædagogik og kommunikation.  Eleven kan forklare hvordan borgere/patienter og pårørende.
Sprogrigt miljø til børn - biblioteket som aktiv spiller
Ledelsens betydning for at lykkes!
Misbrugsbehandling i praksisfeltet ”den sociale sandkasse”
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Pharmanex® Bone Formula
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
© Thybo, P. (2013). Neuropædagogik – Hjerne, liv og læring
Mellem human kapital og social kapital Skismaer i det ufaglærte arbejdsliv og barrierer for udviklingen af læringsidentiteter Mads Peter Klindt, lektor,
Kompetencevurdering og læring med effekt
Drivkraften og Motivation
Mental sundhed på arbejde
Filosofi i Filosoffen.
Karakterer og læring.
Agenda Præsentation: Lidt mere dybegående: en læringsaktivitetsdesignskabelon Gruppearbejde: Design og præsenter jeres egen aktiviteter Feedback og evt.
Hvordan Oplever vi?.
Overgange i matematik Den Absalon Skole.
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Overgange i matematik Den Absalon Skole.
Adfærdskæder 2019.
Præsentationens transcript:

Ugeopgave 1 Gruppen med M´erne, no.7 Kandidatuddannelsen i læring og forandringsprocesser, 7.semester

Pkt. 2: Læringsbegreber og sammenligning Behaviorisme (B.F. Skinner) Konstruktionisme (Jean Piaget) - Adfærdspsykologi - Mennesket er en maskine (forudsigelig) - Ej brug for det mentale liv - Mennesket er født med drifter (kan betinges gennem påvirkninger) - Ex. Læringsproces: adfærd forstærkes via belønning (=motivation for læreproces) - Adfærd forsætter selvom belønning ophører - Belønner i forskellige intevaller - Kognitiv psykologi - Skemaer - Adaption (optagelses af den tosidet tilpasning mellem organisme og miljø) - Assimilativ (optage nyt) og akkomodativ læring (tilpasning) - Bidrager til opretholdelsen af kognitiv struktur

Pkt. 3: Anvendelse af PBL- modellen

Præsentation af gruppemedlemmer:  Martin  Maria  Maiken  Marikka  Maja