Niels Brocks Handelsgymnasium: Fra uddannelsesfremmed til talent 31-03-2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
Advertisements

Erfa- og evalueringsmøde
Indvandrere og efterkommere i grundskolen Niels Egelund, professor, dr
Verden ind i undervisningen
Progression i samfundsfag
1. november 2007 Carl P. Knudsen
Erhvervsakademi DANIA
Noemi Katznelson, Vejen mod de 95 pct. – en erfaringsopsamling fra projektet Ungdomsuddannelse til alle DEL I – Omhandler det landspolitiske.
Pædagogikum for ungdomsuddannelsesbibliotekarer værktøjer, viden eller ny identitet? Lise Alsted Henrichsen Bibliotekar DB og stud.cand.pæd.
Lærerprofessionen.
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Kort om Niels Brock Erhvervsuddannelser – for de praktisk orienterede
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
ScienceLab -Et naturfagligt samarbejde i Faaborg-Midtfyn Kommune.
FRA ANNE VANG, NIELS BROCK TIL TALENT-DK TALENT. Den talentfulde belønnes – selv af de højere magter og især hvis han er modig og tør udfordre sit talent.
Hhx – Handelsgymnasium Htx – Teknisk gymnasium
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Uddannelsesforum 2012 Slip dem løs …! Grøndalsvængets skole København Lærer: Elsebet Jakobsen.
Rammeforsøg C: Studiefællesskaber Opstartskonference 30. august 2012 Tradium Handelsgymnasiet (hhx): ”Studiefællesskaber efter varierende elevbehov” 1.
Innovation og diversitet - Venner eller fjender i design og implementering af uddannelsesforløb Ole Ravn Christensen Annie Aarup Jensen Paola Valero Institut.
At udforske sin egen praksis
1 Introaften i DN-SAK. 2 Program Velkomst og introduktion Om DN Om DN-SAK Om jer Mad Lidt mere om ture og andet ekstra.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVORDAN UDVIKLER MAN LÆRERPROFESSIONALITET? PER FIBÆK LAURSEN.
AARHUS UNIVERSITET Centre for Science Education 27. marts 2009 Centre for Science Education Michael E. Caspersen Centerleder
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
Erasmus-pladser - Hvad er det? Og hvordan kommer jeg afsted?
Alumneforeningen for Pædagogisk Sociologi
: 2CBS LL "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman
At udfordre eleverne -praksis på Elitegymnasiet
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Gymnasiernes tiltag for tosprogede elever Oplæg ved rektor Niels Jørgen Helms Mulernes Legatskole.
Faglig udviklingsskole Videncenter Læremiddel.dk og faglige udviklingsskoler Oplæg skoleledermøde Odense Kommune d. 17. januar 2008 Thomas Illum Hansen.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet.
Niels Brock Handelsgymnasium Tirsdag den 3. marts 2015, kl
Slide 1 Tre måder at organisere undervisning på – i ”tid og rum” Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Samme tid, samme sted.
Helsingør Kommune Fredensborg Kommune UU-ØRESUND Fredensborg og Helsingør Kommuner.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Præsentation af resultater DUR/Almen didaktik 2013/14 på Roskilde Katedralskole Ved Thomas Axelsen adjunkt i historie og samfundsfag.
28. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen VIDENUDVEKSLING UDDANNELSE FORSKNING TALENTUDVIKLING HUMBOLDT -UNIVERSITETET.
Kommunikationsenhedens strategi Juni Demokratisk A- og B-hold Demokratisk kompetence = Evnen og viljen til samt muligheden for at øve indflydelse.
Didaktisk rekonstruktion i naturfagsundervisningen
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Undervisning i forbindelse med besøg på Experimentarium V/ Anette Vestergaard Nielsen Experimentarium.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Fremtiden er for vigtig - til at overlade til mændene Karen Falkenberg Lund Alexandra Instituttet.
Hvorfor ændre vores nuværende koncept? UVM: Tilbuddet om lektiehjælp og faglig fordybelse skal styrke elevernes faglige niveau ved blandt andet at tilbyde.
Velkommen til topmøde for ledere og mellemledere i Ældreområdet 18. og 19. Marts 2015 Ved ældrechef Lilian Jørgensen.
Tværinstitutionelt samar- bejde om børn og voksnes læring Partnerskabsaftale mellem Museum Vestsjælland og Pædagoguddannelsen UCSJ 1. Marts 2016 Children’s.
Den svenske model og samskabelse Workshop den 25. maj 2016 V/ Ph.d. stipendiat Marianne Staal Stougaard og lektor Charlotte Jørgensen.
Fremtidens matematik, marts 2015 Carl P. Knudsen Hvad er DASG ?
Write a Science Opera i folkeskolen. Opera for børn I en tid hvor begrebet kompetencer meget smalt forsøges gjort op i videnskapital og intellektuelle.
FIRST® LEGO® LEAGUE 2016 Kick Off møde mandag den 12. september 2016.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Skab et Samarbejde med Synergi
Hvordan motiverer vi de unge?
Uddannelsestiltag i Region Syddanmark
Kære lærer Her har du undervisningsmaterialet til CAMPUS+ Denne vejledning er din guide til undervisningen til at få mest muligt ud af CAMPUS +. Opgaverne.
Simulering af binomialforsøg
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

Niels Brocks Handelsgymnasium: Fra uddannelsesfremmed til talent

Projektarbejder. Hvorfor: Samarbejde med andre Den reflekterede praktiker Op på dupperne Vi er alle i samme båd Efteruddannelse

Skolesamarbejde: Hvad er det teoretiske fundament? Hvad gør vi og hvad gør I? Netværk Udveksling af ideer, metoder og resultater Hv Efteruddannelse

Forsøg og Udvikling. I samarbejde med: Københavns Universitet Institut for naturfagenes didaktik Århus Universitet IT i undervisningen (pædagogisk set) Undervisningsministeriet

ForskningsforankringSkolesamarbejdeDit gymnasieMit gymnasieSkolesamarbejdeFlere gymnasier Skolesamarbejde og forskningsforankring

Meld jer på banen og gå ind i det. Det er rigtig sjovt, svært, relevant, udfordrende og fyldt af kloge og engagerede mennesker