Hvor er vi? Hvem er vi? Vores uddannelse Hvad bliver vi uddannet til? Demokrati Ligeværd Faglighed CKF’er Alsidig udvikling Almen dannelse Pædagogik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Advertisements

Forældrearrangement om folkeskolereform
Læring i bevægelse - hvorfor?
Klub- og Frit netværket i MDI Debatoplæg d. 13. november 2013.
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
Digitalisering og medialisering
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Lærerprofessionen.
Verdens vigtigste profession * Navn * Læreruddannelsen * Linjefag * Årgang.
Evaluering.
Kladde til informationsdias
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2009.
Den åbne skole.
Lærerprofessionen - en definition.
Uddannelse og profession i dansk læreruddannelse ’Ekspert i undervisning’ 29. sept Per Fibæk Laursen DPU.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Mediepædagogik og didaktik
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Unge og undervisningens medialisering
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Digitalisering og medialisering
Skolereformen og ”FUF”
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Teori og praksis i pædagoguddannelsen ›V. Lene Storgaard Brok, UCC og Lisbeth Haastrup,
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Lærerprofessionen.
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Pædagogfagets kernefaglighed
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Planlægning, proces og evaluering
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Pecha Kucha over: Lærer Læreruddannelsen Folkeskoleloven Innovation i lærerfaget Rene , Anne-Louise , Caroline
Bacheloropgaven i idræt i ny LU
” Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet gør ikke.”
Formål Struktur/organisering Fysiske rammer Indhold/pædagogik/læringssyn Samarbejdspartnere Handleplan.
De seks bedste billeder fra gruppen
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Læreruddannelsen Silkeborg
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Relations kompetencer
”Blog som læringsplatform”
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Sundhed i naturen Kirsten Heide & Gitte Balle. Socialpædagogisk støtte efter Servicelovens § 85 & dagtilbud efter § 104.  Støtte, vejledning eller hjælp.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Almen Didaktik Indhold og form
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Brug af elevdata til udvikling af kvalitet i undervisningen
Didaktiske planlægningsmodeller
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Hvor er vi? Hvem er vi? Vores uddannelse

Hvad bliver vi uddannet til? Demokrati Ligeværd Faglighed CKF’er Alsidig udvikling Almen dannelse Pædagogik Didaktik

Hvordan bliver vi uddannet? Faglig, didaktisk, pædagogisk o.a. teori. Modtager undervisning, der udbygger, udfordrer og understøtter den læste teori. Den tillærte teori afprøves i praksis i folkeskolen.

Målet med uddannelsen?

Lærerprofessionens kernefaglighed Formål Faghæfter Skolelov….

Den professionelle og autentiske lærer

Faglighed - Kundskaber og færdigheder til brug i alle fag, senere uddannelse, arbejds- og borgerliv

Almen dannelse

Relationer

Samarbejde

Skole - hjem samarbejde

Det brede overblik

Den sundhedsfremmende lærerprofession Positivt og bredt sundhedssyn

Faghæfte 21

Metodemangfoldighed

Fysisk aktivitet

Den gode madpakke

Brede samarbejdspartnere

Socialt sammenhold og ligeværd