Red Bull Af Mattias Sundroos
Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer daglig vare, da den ikke kræver store overvejelse (måske ikke et dagligt indkøb
Emballage Præsentation af produktet: Udseende på dåsen vækker opmærksom, og sender et godt let genkendeligt signal. Beskyttelse og opbevaring: dåsen fast (forholdsvis sikker), afkøling. Information: der er de oplysninger der skal bruges. Brugsfunktion: når åbnet kan ikke lukkes igen.
Kvalitet Imagemæssige kvalitet, da Red Bull købes som lidt et Snob motiv, da den ikke har funktionelle kvaliteter, der ikke er på de andre energi drikke. Man køber pga. image
Service Før køb: ingen. Under køb: ingen. Efter køb: pant..
Sortiment Smalt (få varegrupper, kun energidrik) Bredt (flere varianter, dog ikke mange)
Mærkevarestrategi Markedsføring under eget produkt. Mærkevare (ensartede emballage, kvalitet og kvantitet) Parablymærke: Bruger Red Bull i forbindelse med alle produkter.
PLC Deres produkts livscyklus: ( de er i modningsfasen og deres vækst har været meget stigende og er det nok stadig, pga. deres mange promotions projekter)
Branding ed-bulls-brandingstrateg i ed-bulls-brandingstrateg i Redbull har været i stand til at skabe sig et udødeligt brand (nike og apple) (patent på vovemod) Baumgarten har sat Redbull i historie bøgerne Markedsføringen enorm pga. springet (sociale medier, livestreaming)