Spillet er af adventure typen. Det skal foregå i real time 3D. Spillet foregår i en model af et eksisterende, velkendt bymiljø i København. Udtrykket skal.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.
Advertisements

Sådan laver Du et POWER POINT program.
MODELFOTO med stativ og lyssætning Unit A, 24. September 2009.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Billedanalyse 1.Præsentation af billedet Indhold Materiale og teknik
Kenneth Bøgh Andersen Hvis du skulle give et råd til en spirende forfatter, hvad ville det så være? Jeg kan give tre: Skriv, skriv og skriv! Det gamle.
Start med at åbne WiiFLOW Vejledning til coveropsætning.
Velkommen til borgermødet i
Sundhedsaftalen fra ord til handling
Vores syn og optiske illusioner
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
Undervisning med Storyjumper
Tegning som billedform der både er aktivitet og produkt
Instruktion i Animation Shop
Systemvalg Oversigt og teknikker Kapitel 2.
Kvalitet FFA, Fredensborg 22. November 2012
Gråskala.
Nu er vi ved DEL 3 Flere tegn og signaler et tegn (fx et symbol) kan godt bruges som et signal: fx kan dannebrog signalere at at vi nu er i Danmark og.
KLIMATILPASNING I KØBENHAVN - FRA PLAN TIL VIRKELIGHED
Symbolismen Historisk tid ca – 1920, hvad kendetegner - ismen
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Programmet består af tre dele.  Capture ; at få billeder ind i maskinen  Edit; at redigere billederne  Make movie; afslutte filmen.
…nogle væsentlige egenskaber.
Ændring af kontrast. Ved at sætte meget kontrast på billedet, får man også et varmere billede. Ved at skrue ned for kontrasten, får man dermed et koldere.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Mit første spil Extreme Racing. Som det første, da jeg havde fået ideen til at lave et bilspil, lavede jeg bilen Jeg startede med at lave en rød kasse.
Problemer eller udfordringer.
Glade Dage Undervisningscase i Entrepreneurship Faglig klipper/redaktør: Jesper Piihl Videoproduktion: Govisual Finansieret af:
Dolken Tove Ditlevsen, 1963.
- et forsøg på en analyse
Om at tage gode billeder
Et mærkeligt skib.
Tv-reklame.
Farveplanlægning. Farveplanlægning er en vigtig del af Malerens daglige arbejde, dette kan angribes på mange forskellige måder. Farveplanlægning på stedet.
Vædderen Af Cecil bødker.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Bygninger med signalværdi
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
Det moderne gennembrud
Personligheds-forstyrrelser / Borderline
REPRÆSENTATIONS-SYSTEM
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
... til dig med rygsmerter - MODIC FORANDRINGER (tryk pil t.h. )
Angst & OCD ? ”Koncert mod Angst” Hvad er …. Viborg Musiksal
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Med tegninger af Morten Grove OTS
Stress En folkesygdom?.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
AT at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Levende billeder: Kortfilm
DAWN af Takao Tanabe fra 2003 Et landskabsbillede kan en gang imellem have svært ved at sige én noget. Men det er bestemt ikke tilfældet med TANABEE’s.
Kapsejladsreglerne på 2 timer
Hvad er benchmarking Benchmarking betegner et forbillede, som udgør udgangspunktet for bedømmelsen af en præstation i en eller anden henseende. Benchmarking.
Hvilken vampyr er størst? Du kan flytte rundt på dem.
At gå fra: Person med DEMENS til PERSON med demens
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Mini konfirmander Skabelsen.
Forsøg til Håndværk og Design
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
77. At tale uden at råbe Indhold: ”At tale uden at råbe” vil give dig redskaber til at definerer hvilken type underviser du er, og hvordan du skal placere.
Redskaber og overvejelser
Præsentationens transcript:

Spillet er af adventure typen. Det skal foregå i real time 3D. Spillet foregår i en model af et eksisterende, velkendt bymiljø i København. Udtrykket skal være stærkt stiliseret, dvs. forenklet og stemningsmættet med hensyn til detaljering, farveholdning og lyssætning. Vi tager udgangspunkt i tegnede miljøer, der repræsenterer forskellige kvaliteter i forhold til denne grundide. Vi udvælger og modellerer et bestemt byrum, en plads eller en gade i København, som skal eksemplificere ideen. Udvalgte stillbilleder renderes med hver deres særlige, tilsigtede stemning, f.eks en frostklar morgen eller en regnfuld aften. :: Grundide :: Fra ”Ghost in the Shell” Af Masamune

Proportionerne er realistiske og billedvinklen er uden fortegning (normaloptik) og typisk i øjenhøjde. Detaljeringsgraden i bygninger, belægninger, køretøjer osv. er lav. Det samme gælder effekter såsom spejlinger. Sammenskæringer i ”modellen” er ikke præcist formidlet og på samme måde som helheden lavt detaljeret. Bybilledet er relativt kraftigt beskåret (åben frame) Farveholdningen er monokrom og holdt i få toner. Lyssætningen er kontrastfuld. :: Form og komposition :: Fra ”Ghost in the Shell” Af Masamune

Vi vil eksperimentere med, hvor langt vi kan gå ned i detaljeringsgrad, uden at miljøet mister sin karakter. Nedenstående eksempel beskriver en sådan ekstrem lav detaljering og kraftig stilisering af en bil i et landskab. Vores miljø skal dog være mere genkendeligt, hvorfor detaljeringsgraden vil ligge et sted imellem de to viste eksempler. :: Detaljeringsgrad :: Fra ”Flugten” Af Varenne Fra ”Flugten” Af Varenne

Farveholdningen vil generelt være næsten monokrom dvs. holdt i få toner, som vist til højre. Vi vil desuden eksperimentere med antydede farvekontraster til at understøtte den tilsigtede stemningsbeskrivelse Nedenstående tegning illustrerer princippet. Her er anvendt et varmt, gulligt lygteskær i en overvejende (blå)hvid komposition :: Farveholdning :: Fra ”Java mennesket” Af Pierre-Yves Gabion Fra ”Sambre” Af Yslaire og Balac

Som med hensyn til detaljeringsgrad vil vi eksperimentere med, hvor få toner der skal til for at beskrive de tilsigtede stemninger. Lyssætningen vil derfor typisk være kontrastfuld, som i disse eksempler, hvor der med meget få midler (ændret lys) er beskrevet to stemninger/situationer i samme ”model” :: Lys og kontraster :: Fra ”Flugten” Af Varenne Fra ”Flugten” Af Varenne

Det lille menneske i det store rum… Tomhed, stilhed, forfald… Umenneskeligt, håbløshed, opgivende… :: Stemning 1 :: Fra ”Flugten” Af Varenne

Det store lukkede rum, høje vægge… Mørke, dynamik, spænding… Angst, frygt :: Stemning 2 ::

København Nordvest :: Location ::

Tilnærmet stilisering :: Location ::

Palet :: Palet ::

For fotorealistisk

For få detaljer

På vej: højhuse og hal OK detaljeret. Fejl: Mønstergentagelse i belægningen. Mangler detaljering af randbebyggelse… Skygger mangler/misvisende…

Tegnet gavl for grov. Fliser for enkle og mørke Mangler forgrund. Skygger mangler/misvisende…

Gavl skal modelleres. Flere standere. Fliser for mørke. Tom himmel. Skygger for blå og lyse.