Obligatorisk digital selvbetjening

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Digitalisering.
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Bølgeplan 3 Udlån og udleje af lokaler og ejendomme
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Agenda Københavns Borgerservice Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.
Obligatorisk digital selvbetjening
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Agenda Hvad rører der sig nationalt? Hvad rører der sig tværregionalt?
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Charlotte Bay Greisen IT-Digitaliseringsleder
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Nyt om borger.dk september 2010
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Thomas Mørk Glintborg Digitaliseringsmessen 2013
”Nemt på Nettet” - kurser for borger og ansatte i digital selvbetjening / Vibeke Mygind, Horsens Kommunes Biblioteker – Vejle 10. oktober 2012.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Det har vi gang i… Bestyrelsens aktiviteter i dette skoleår samt forbindelse til skolens værdier/målsætninger Status pr
Myndighedsforum 30. Maj Dagsorden Velkommen og beskeder Nem-Login. Om tilslutning til Nem-Login fremover, men også aktiviteter nu i.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Biblioteket lærer borgerne it - forskellige måder og forskellige steder v/ Vibeke Mygind, Horsens Kommunes Biblioteker – 27. marts 2012.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Kommunal digitalisering Jakob Aagaard Harder 1.Politisk fokus i alle kommuner 2.Enighed om en fælles strategi med større forpligtelse – kommunerne handler.
Introduktion til Velfærdsteknologi Aabenraa Kommune april 2014
2014 MobilePeople All Rights Reserved Digital selvbetjening - der giver glade brugere MobilePeople MP E-Learning Et elektronisk kursus forløb til at uddanne.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
EPJ Messedag den 9. april 2013 Koncerndirektør Ole Thomsen.
Udbredelse af velfærdsteknologi i kommunerne
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Program for digital kommunikation
Organisation og kommunikation
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Kommunernes Ydelsessystem
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
Vil du kontrollere hvilken fuldmagt, en person har?
Facebook 2014 Byrådscentrets personalemøde 4. april 2014.
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Obligatorisk digital selvbetjening
Implementering af Fælles Medicinkort i kommunerne
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Obligatorisk digital selvbetjening
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Implementering af Fælles Medicinkort i kommunerne
Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
KOMHEN Status for bølgeplanens resultater EDS netværksmøde november 2015.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Bølge 4 i økonomiaftalen for 2015
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
SAPA netværksmøder juni 2015 Line Abildgård
Hold ferien samtidigt med, at du optjener den
Hold ferien samtidigt med, at du optjener den
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Hold ferien samtidigt med, at du optjener den
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Obligatorisk digital selvbetjening Hvad er status på de obligatoriske, kommunale løsninger?

Bølgeplanen Der er aftalt en bølgeplan for obligatorisk digital selvbetjening, hvor områder i ”bølger” gøres digitale frem mod 2015 Bølge 1 er trådt i kraft 1. dec. 2012 Bølge 2 træder i kraft 1. dec. 2013 I økonomiaftalen for 2014 er der aftalt indehold i bølge 3, der træder i kraft 1 dec. 2014 Bølge 4 forventes at blive aftalt som del af økonomiaftalen for 2015

henvise til Katjas oplæg vedr. bølge 3 09-04-2017

Hvordan går det?

Status på bølge 1

Top 5 kommunerne i bølge 1

Top 5 kommunerne i bølge 1

Top 5 kommunerne i bølge 1

Top 5-kommunerne har fokuseret på disse indsatsområder Kommunens hjemmeside Kampagnearbejde Mødet med borgeren Medarbejderkompetencer Kanalstrategisk arbejde

Status for bølge 2 KL/KOMBIT projektet Effektiv digital selvbetjening (EDS) er i dialog med leverandører om at sikre brugervenlige løsninger EDS støtter kommunerne i opgaven med anskaffelse og implementering af brugervenlige og tilgængelige løsninger

Hvad er status i kommunerne lige nu? Kommunerne anskaffer løsninger til de 12 nye områder i bølge 2: 64 kommuner havde i maj løsninger på 10 eller flere områder 18 kommuner havde løsninger på alle områderne Kommunerne gør sig klar til at møde de, der ikke kan selv Kommunerne har fokus på implementering og gevinstrealisering Kun 6 kommuner mangler mere end 5 løsninger

De næste milepæle 1. april 2014: mobil NemID mobile løsninger 1. december 2014: bølge 3 Henvisning til Katjas oplæg vedr bølge 3