Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til SCKK til temamøde om ”Kortere uddannede og kompetencestrategier.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Advertisements

Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Eventudvikling i Rebild Kommune
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
Arbejdspladsudvikling
Landsorganisationen i Danmark Kompetenceudvikling til tiden K onference 5 oktober 2011 Målrettet kompetenceudvikling af arbejdsstyrken – forudsætninger.
1MIO / feb. 06 Hvorfor MIO? Mange institutioner står over for nye udfordringer:  Ændrede betingelser i styring og markedsvilkår  Øgede krav til ledelse.
EU Socialfondsprojektet
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Velkommen til valgmøde
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
It-ledelse for ikke-it-chefer
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Støtte til udviklingsprojekter på statens arbejdspladser.
Perspektiver på voksen- og efteruddannelsesområdet
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Strategisk kompetenceudvikling
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Studiepraktik Program:
Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Titel Kort om læringspunkterne koblet til udviklingen af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. februar 2008.
11. december 2014 Workshop D Motivation og barrierer for virksomhedernes brug af VEU - bidrag til analysegrundlaget for Trepartsudvalgets arbejde udarbejdet.
FAGLIG TRIVSELSMÅLING Om at bruge trivselsmåling som værktøj i strategisk kompetenceudvikling Oplæg ved Region Hovedstadens Uddannelseskonference Fredag.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Kompetenceudvikling i Region Midtjylland - Om kompetenceudvikling som motor for virksomhedernes udvikling Oplæg på opstartskonference.
Introduktion til KVIK - selvevaluering fra start til slut Temamøde 24
Landsorganisationen i Danmark LO-fagbevægelsens synspunkt på en styrket indsats i forhold til efter- og videreuddannelse af voksne Oplæg på opstartskonference.
Center for Arbejdsmarkedsforskning, CARMA Morten Lassen, Alle vil kompetenceudvikling - hvorfor sker der så ikke noget?
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Kompetencestrategi med mening
Landsorganisationen i Danmark Voksenvejledning og virksomhedsrådgivning Nationalt Center for Kompetenceudvikling DPU, 3. december 2009 Lisa Schmidt /LO.
VirksomhedsnetværkCabi – Danmarks største netværk for socialt ansvarlige virksomheder 1.
xx RESULTATET OK15. RESULTATET  Lønstigninger, så reallønnen forventes sikret  Signal om at tidsregistreringen skal fungere  Partsprojekt på erhvervsgymnasierne.
Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan.
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
18. Strategisk analyse af interne forhold
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetenceudvikling i et strategisk perspektiv Konference om nyskabelse og motivation 15. juni.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Målgrupper og indsatsområder 3 Målgrupper Jobklare ledige med mere end 12 måneders ledighed Indsatsklare kontanthjælpsmodtagere Modtagere af ledighedsydelse.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Fokus på realkompetencer.
Velkommen til KIP lancering Kompetencer I Praksis.
Kompetencerejsen Program informationsmødet 14. maj Velkomst ved Henrik Hjortdal, SCKK Hvad karakteriserer et godt forskningsmiljø?
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
Landsorganisationen i Danmark Det nye arbejdsmiljøsamarbejde.
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
[Institution] Kompetencestrategi Formål
Præsentationens transcript:

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til SCKK til temamøde om ”Kortere uddannede og kompetencestrategier

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Program for temamøde : Kompetencestrategier, der tager højde for de kortere uddannede Oplæg v/Den Sociale Højskole v/Thomas Højlt og Annemette Theisen : Spørgsmål til Den Sociale Højskole : Kaffepause : Hvordan man arbejder målrettet med karriere- og jobudvikling af de kortuddannede og får gode resultater Oplæg ved Forsvarets Personeltjeneste v/Birgitte Rasmussen : Spørgsmål til Forsvarets Personeltjeneste : Hvad er udfordringerne omkring kompetenceudvikling af de kortere uddannede Dialog med deltagerne

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetencestrategi – hvordan?

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Hvad er en kompetencestrategi? En kompetencestrategi er valget af den vej en arbejdsplads skal gå, for at medarbejderne løbende udvikler deres kompetencer –så arbejdspladsen indfrier opgavemæssige, organisatoriske og personalepolitiske mål, –samtidig med, at medarbejderne udvikler sig og deres værdi på arbejdsmarkedet bevares eller øges

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Fastlæggelse af strategiske mål Resultat- eller udviklingskontrakt Lov- og regelgrundlag Ledelsesseminar eller medarbejdermøder Resultatet af bruger- og medarbejdertilfredshedsundersøgelser Selvevaluering Det er vigtigt, at målene både forholder sig til udefra kommende påvirkninger og interne udfordringer – fx det psykiske arbejdsmiljø, medarbejdersammensætningen m.v. Det er også vigtigt, at der er ejerskab til de strategiske mål

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Eksempler på udfordringer Digitalisering – den øgede brug af it kræver at alle har et vist niveau af it-færdigheder Grundlæggende almene færdigheder i at læse, skrive og regne er i stigende grad en forudsætning for at kunne varetage et job Udlicitering af serviceopgaver Fusioner og oprettelse af administrative fællesskaber Øget brug af nye arbejdsformer som teamarbejde og hurtigere skift i opgaveindholdet

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Valg af indsatsområder - Hvilke kompetencer vil vi udvikle? Hvad skal vi blive bedre til for at nå målene? Hvem har brug for at styrke kompetencer? Er der nogle kompetencer alle medarbejdere skal styrke? Er der nogle medarbejdergrupper, der især har behov for at styrke kompetencer?

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Hvilke kompetencer vil vi udvikle? Eksempler på indsatsområder: Almen kvalificering Forandringsparathed/ omstillingsevne IT færdigheder Teambuilding/samarbejdsfærdigheder Håndtering af bruger og kundekontakt (service)

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK