INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER BORGERORGANISATIONTEKNOLOGIØKONOMI MålgruppePersonaleFunktionImplementering Behov Ønsker Motivation Funktionsevne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Patientrettet forebyggelse Kommunerne i Region Sjælland Workshop D Konference den 24. maj 2012.
Advertisements

Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Kommunikationskursus - Erhverv
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Det der med mennesker, - kan det nu betale sig ?
PRODUKTER – DEL 1. Ledergruppen • Melde ærligt ud og slå ihjel – i både drift og udviklingsprojekter gennem ledelsesmæssige prioriteringer • Skabe motivation.
Behov og udfordringer ’Gabet’ mellem de eksisterende løsninger og de aktuelle og kommende behov. Ole Aasmoe Maj 2014.
DUA seminar den 5. oktober 2010
Sundhed på arbejdspladsen
Historisk Atlas Lancering af brugstedet.dk 12. april 2012 Introduktion.
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
Hverdagsrehabilitering
Social- og sundhedshjælper
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Varetagelse af integrationsopgaven i Vejle Kommune Tidlig og bred indsats af høj kvalitet for alle målgrupper Forventning om at borgeren bidrager aktivt.
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
Udredning af beboernes kommunikation Til brug i kommunikationsdelen i beboerens handleplan.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Udbredelse af velfærdsteknologi i kommunerne
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Den bæredygtige landsby
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Jonstrupvang-Bebyggelsen Marina Lindehøj Hansen, ergoterapeut.
Ledelse i forskellige retninger
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Patientrettet forebyggelse Kommunerne i Region Sjælland
Samspil, Plan & Perspektiver
Trends fra konferencen Computers in Libraries 2010, april 2010, Washington DC.
Arbejdsmiljø Stress Hvad mangler? Stresspolitik / retningslinier for forebyggelse, identificering og håndtering af stress Værktøjskasse Igangsætning af.
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Hospitalsenheden Vest Ledelse i Akutafdelingen Per Østergaard Jensen Cheflæge Hospitalsenheden Vest.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Hygiejneorganisationen i Silkeborg Kommune. Første skridt i etableringen af en hygiejneorganisation Hvad ville vi – Forebyggelsespakke om hygiejne – Fokus.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
IT-Produkt til læring php. ”Graf editor”
Kulturudvalgsmøde Ω Strategi for Gribskov biblioteker 2007 Ω Servicemål Ω Fælles fokuspunkter for bibliotekerne Ω Folke/skolesamarbejde Ω Portaler.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
TOTALØKONOMISKE PERSPEKTIVER I UDBUD Odense Kommunes udbud på inkontinensområdet.
Citat dias Rød Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg ‘Layout’ – Du kan.
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
Information om forløbsprogram for mennesker med psykisk sygdom og samtidigt misbrug.
Sektor Karen Stæhr Personalet som brobygger mellem borger og ny teknologi – hvordan? 21. september 2012.
Projekt Ny styring i et patientperspektiv Mette Jensen, Koncernøkonomi Region Midtjylland.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
Velfærdsteknologi – hvad er på vej? Et par udviklingstendenser og skitserne til et landkort.
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Handleplaner for Mad og måltider
Workshop 7. velfærdsteknologi
Gevinsttræ BBR 1.8 AKTIVITETER (Forudsætninger)
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER
VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
FOKUSPUNKTER & INDSAMLINGSREDSKAB VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
Velkommen.
Rehabilitering og hjemmehjælp
Flere gode år på arbejdsmarkedet
Tag snakken – bryd vanerne
Udfordringer for medarbejdere
De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner.
PRODUKTER – DEL 1.
Vejledning i forflytning
Velfærdsteknologisk netværksmøde
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER BORGERORGANISATIONTEKNOLOGIØKONOMI MålgruppePersonaleFunktionImplementering Behov Ønsker Motivation Funktionsevne Fysisk formåen Kognitiv formåen Motivation Fysisk arbejdsmiljø Psykisk arbejdsmiljø Kompetencer Driftsikker Præcision Hygiejne Indkøbsomkostninger Etableringsomkostninger Uddannelse af personale VærdiLedelseBrugervenlighedDrift Etik Livskvalitet Værdighed Serviceniveau Selvhjulpenhed Kommunikation Formidling Opbakning Strategi Kultur Værdier Arbejdsgange Planlægning Faglig kvalitet Intuitiv i brug Intuitiv informationsmateriale Betjeningsvenlig Tilpasningsevne Samspil med andre teknologier/hjælpemidler Fleksibel Mobil Tidsforbrug Ressourceforbrug Driftsomkostninger Vedligeholdelsesomkostninger

Ja – fuldstændigt (2) Delvist(1)Slet ikke(0) Er teknologien årsag til et forbedret arbejdsmiljø? Er der motivation for at bruge teknologien? Kategori: Organisation Fokus område: Personale

Ja – fuldstændigt (2) Delvist (1)Slet ikke (0) Er der ledelsesmæssig opbakning til brug af teknologien? Understøtter teknologien gode arbejdsgange? Kategori: Organisation Fokus område: Ledelse

Kategori: Borger Fokus område: Anvendelighed Ja – fuldstændigt (2) Delvist (1)Slet ikke (0) Opfylder teknologien borgernes behov? Ønsker borgerne at anvende teknologien?

Ja – fuldstændigt (2) Delvist(1)Slet ikke (0) Er borgerne mere selvhjulpen med brugen af teknologien? Er teknologien årsag til større livskvalitet? Kategori: Borger Fokus område: Værdi

Ja – fuldstændigt (2) Delvist (1)Slet ikke (0) Frigiver teknologien medarbejder - ressourcer? Erstatter teknologien brugen af andre hjælpemidler eller tilbud? Kategori: Økonomi Fokus område: Drift

Ja- fuldstændigt (2)Delvist (1)Slet ikke (0) Kan teknologien benyttes uden ressourcetung kompetence- udvikling? Kan teknologien benyttes uden ombygning eller indkøb af andre produkter? Kategori: Økonomi Fokus område: Investering

Ja – fuldstændigt (2)Delvist (1)Slet ikke (0) Er teknologien let og intuitiv at anvende? Er teknologiens manualer og vejledninger anvendelige? Kategori: Teknologi Fokus område: Brugervenlighed

Ja – fuldstændigt (2) Delvist (1)Slet ikke (0) Kan teknologien det, som det forventes, at den skal kunne? Fungerer teknologien hver gang den anvendes? Kategori: Teknologi Fokus område: Funktionalitet

Vurderingsresultat Investering Drift Funktionalitet Brugervenlighed Personale Ledelse Anvendelighed Værdi Start Slut 2 0