Kapitel 8 Innovation, metode og værktøjer
Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Forretningsplan detaljer om produkt eller service vurdering af markedsmuligheder identifikation af målgrupper indgangsbarrierer og konkurrent analyse Erfaring, expertise og kommitment fra ledergruppen strategi for pris, distribution og salg Identifikation af kritiske faktorer Cash.flow, kalkulation, break even, følsomhed finansiel og andre resurse krav
Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Centrale begreber og metoder Kunde eller markedsanalyse Intern analyse – brainstorm Extern vurdering – delphi Scenarie udvikling
Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Accept af nyt produkt på markedet
Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Hvornår accepteres en innovation Relativ fordel Kompatibilitet Kompleksitet Prøve observerbar
Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Modstand mod forcast af:
Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Net Present value Usikkerhed – hvis man ikke er sikker på hvad der kommer ind, er sikkerheden blot baseret på at det nu står på hvidt papir – med et figenblad af teori.
Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Håndtering af usikkerhed forholdScore (1-5)VægtS x V ∑ score
Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Matrix baseret portfolie
Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” BCG matrix