KULTURGUIDE KOMMUNALT REDSKAB. OPLEVELSE GLÆDEBEVÆGELSE VREDESTILSTAND NYSGERRIGHEDRO UNDRENUDFORDRING NY OG GAMMELKENDT LYD FARVERSAMMEN FORMERALENE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
”Vi tager børns fritid alvorligt"
Hvad er vi værd? Aktivt medborgerskab FællesskabSocial kompetenceOmverdensbevidst Demokratisk dannelse OrganisatoriskSamarbejdeÅbenhedNetværksskabendeInitiativrig.
Bevidst undervisning i billeder
DE FIRE KUFFERTER Umødte behov Tabte selv Overlevelsesstrategier Imago
Kursus i Toscana 6-10 juni 2012 Steen Lund Hansen
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
Et systematisk værktøj til Udvikling af Pædagogisk praksis
Jeg støtter barnet ved:
Skolereformen Oplæg Lejre d. 6. februar
Helhed og sammenhæng i arbejdet med børn og unge Fra ord til handling
1 Danseafslutning marts 2008 H U M Ø R D A N S E R N E V E J L E Skal vi ikke snart i gang med dansen. Lene byder op.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
- Hvad kan I forvente som forældre?
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
Lokalsamfundet som læringsrum Ledelsesseminar i Gribskov Kommune 10. oktober 2012.
Pædagogisk forebyggelse og sundhedsfremme
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Effektivitet, kvalitet og udvikling i daglig drift Konference om tværprofessionelle uddannelsesperspektiver Professionshøjskolerne, Aarhus 22. maj 2012.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
FINDES FREMTIDENS FRIVILLIGE I FORENINGER?. AGENDA Hvad er problemet med foreningerne i dag? Hvordan skaber vi deltagelsesmuligheder for alle? Hvad kræver.
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
Inklusionens arkitekter PPR i en ny kontekst Århus 20. juni 2012.
Coach Fokusperson Egen dialog Glimtvis dialog
Billeder af politisk engagement i Svendborg. Indblik Engagement gennem inddragelse Inddragelse Inklusions- proces Læringsbesøg Dialogmøder Med skole-
Hvordan samarbejder vi om kulturen?
Pædagogens univers Fra vugge til krukke… En generalist uddannelse – Børn og unge – Mennesker med sociale problemer – Mennesker med nedsat funktionsevne.
Erfaringer fra projekt ”Flerkulturel rummelighed i skolen”
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Stenderup Kirke Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål.
Relations kompetencer
Spiseforstyrrelse og krop Psykoedukation. Erfaring har lært os, at der er en vis sammenhæng mellem følelser og kropslige udtryk Hoppe og danse af sorg?
Dagplejen Svendborg Barnet I Centrum Emotionel relatering og modtagelse Barnet I Centrum – Ole Henrik Hansen Deltager: Dagplejer: Pia Rønver,
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Svendborg Sløjfen Barnet I Centrum HVAD ER UDFORDRINGEN. Hvor vil du gerne hen. Udfordringer med et barn – børnegruppe – forældre – kollegaer.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Den frivillig idræt i Hillerød Kommunes læringsreform kvalitet ved inddragelse af idrætsforeningerne Kurt Curth Idrætskonsulent Hillerød Kommune 26.marts.
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Pagten har forvandlet sig. Pagten ALLE VIL LYKKES.
Når Gud taler den profetiske gave. Gud er kærlighed.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
En god start på livet – i dagplejen
D’er ingen bånd, der binder mig 1, S1
Troen KAN flytte bjerge Flid har dobbelt så stor betydning for læring end intelligens.
Fremdriftsrapport (Navn på deltager) [Navn på forbedringsarbejde]
Juletræet i Snertinge tændes traditionen tro 1. søndag i advent
Besøg i praksis Efterår 17.
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Kvalitet i folkeoplysningen
Søren Banjomus Skillema-dinke-dinke-du, skillema-dinke-du
Strategiske pejlemærker
Omsorgskultur i daginstitutioner
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

KULTURGUIDE KOMMUNALT REDSKAB

OPLEVELSE GLÆDEBEVÆGELSE VREDESTILSTAND NYSGERRIGHEDRO UNDRENUDFORDRING NY OG GAMMELKENDT LYD FARVERSAMMEN FORMERALENE

LÆRING FORDYBELSE UDFORDRING BERØRING NÆRMESTE UDVIKLINGSZONE REFLEKSION NYE SKRIDT EJERSKAB

DANNELSE SELVVÆRD ANERKENDELSE ÅBEN FOR INDLEVELSE MODENHED FORANDRING SKABE NYE RELATIONER NYE BEVIDSTE HANDLINGER

SAMARBEJDSPARTNERE SKOLERREGIONALE PARNTERE DAGTILBUDWORKSHOPS MUSIKSKOLESKOLETJENESTE BILLEDSKOLELOKALE FORVALTNINGER MUSEERLOKALE FORENINGER NATURCENTREFRIVILLIGE KUNSTNEREKUNSTUDSTILLINGER HUSKUNSTNEREBIBLIOTEKER

TRADITIONER ÅRSTIDERKULTURPAS LMSSKOLETRADITIONER TEATERFORESTILLINGKOMMUNALE DAGE DANSSOMMERBOG CIRKUSELEVBYRÅD FESTUGELOKALE KONCERTER SANGENS DAGSMÅ BØRN SYNGER DANSENS DAGBØRN BRUGER BYEN