Status for forretningsområdet DANRÅD & REGNSKAB Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virtuel medarbejder eller konsulent
Advertisements

Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
Analyse af eksterne og interne forhold
Rådgivning af vækstlandbrug
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Dansk Landbrugsrådgivning Ø90 frem mod
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
Formandskonferencen 31. august 2006 Aktuelle emner.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Dansk Landbrugsrådgivning Deltidslandmænd Rådgivning & Landmand.dk Årsmøde for Danske Deltidslandmænd Lørdag den 27. oktober 2007 Dorte Marcussen Markedschef.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Den glade CEO og iværksætter!
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard.
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009 Markedschef Ivan Damgaard.
Morten Langgaard ØkonomiIT
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Sept Ny Årsrapport Status Implementeringsdag 27. jan
Ny Årsrapport Temadag Forretning, potentiale og midtvejsevaluering 4. november 2009 Merete Jensen, projektleder Dorte Marcussen, projektleder implementering.
Ny Årsrapport Analyse og rådgivning Specialistdag Merete Jensen, projektleder.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Økonomi og organisation
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Det interne regnskab (tidl. arbejdstitel ”Supplerende beretning”)
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Implementeringsplan Ny årsrapport Orienteringsmøder september 2008.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Intern Økonomi Forretning og Ledelse – Lektion 6 Budgetlægning/regnskab Cost Management ”Livet i et firma er nedfældet i bogholderiet”
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Udfordringer på kompetenceområdet v/ Bente Nielsen 1. Næstformand, Region Midtjylland.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Kick-off Navn Afdeling Nygaard| Årsrapport – LandboCenter X Hans Jensen Markvejen Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning.
DLBR Selskabskoncept Markedschef Ivan Damgaard Udvikling, Salg & Marketing.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Opgørelse Ø90 Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005.
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Udviklingssamarbejde tæt og effektivt samarbejde mellem Landmand – Rådgivningscenter - Landscenter Landmanden Landscenter.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Udviklingsmuligheder for forretningsområdet DANRÅD & REGNSKAB Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab.
Dansk Landbrugsrådgivning Undervisernes indlæg Navn, afdeling Nygaard| Årsrapport – LandboCenter X Hans Jensen Markvejen 15.
1 Forandringsledelse og intranet hos COWI Onsdag April 18, 2001 Aalborg Universitet Hal F108, Sohngaardsholmsvej 57, kl
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Januar, 2010 INDLEVELSE SKABER UDVIKLING.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
InnoBooster. Vi investerer i innovative og flyvedygtige ideer …
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Status for forretningsområdet DANRÅD & REGNSKAB Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab

Status for DanRåd & Regnskab Organisatorisk Udvikling / Salg & Marketing Idegrundlag og Mål Tidsforbrug og Finansiering 2008 – estimeret Tidsforbrug realiseret Aktivitet Brancher Fagkontorer Rådgivningscentre

Jakob Lave Kompetenceudvikling (Akademiet) Gustaf Bock Strat. og forr.udvikling (Management) Malene Høj Jabcke Salg og Marketing Udvikling og drift af DLBR (Sekretariatet) Organisation af Udvikling Lene B. Rasmussen Forlaget

Karsten Bove, Markedschef Vækstlandbrug Afdækning af vækstlandbrugs behov. Vejledning vedrørende udførelse af interview, fokusgrupper og markedsanalyser med rådgivere og vækstlandmænd. Medvirke til succesfuld produktudvikling vha. markeds-input specielt i projektets første faser Dorte Marcussen, Markedschef Deltidslandmænd Bindeled mellem politisk system, kunde, centre og landscentret. Forretningsudvikling af deltidsområdet Medvirke til succesfuld produktudvikling via koordineret og målrettet salg og markedsføring Ivan Damgaard, Markedschef Danråd Bindeled ml. brancheorganisation, end-user, rådgivningscenter og landscentret Identificere, indsamle og systematisere kundebehov Medvirke til succesfuld produktudvikling via koordineret og målrettet salg og markedsføring Maria Mazzarella, Markedssekretær Administration og support for afdelingen Ansvarlig for opdatering af samt deltidsfanen på Landmand.dk. Agromek koordination Birgitte W. Mikaelsen, Marketingkonsulent Agromek ansvarlig Markedsføringsplaner og – aktiviteter Udarbejdelse af kampagner samt andre markedsføringstiltag internt & eksternt Salg & Marketing Malene H. Jabcke, Marketingchef Markedsføring af funktion intern/ekstern Bidrage til en større kommerciel tilgang til forretningen (tidlig involvering) Øge kendskabet til DLBRs produkter via aktiv markedsføring

Salg & Marketing - Kundefokus Deltidslandbrug Omkring DanRåd & Regnskab Omkring Vækstlandbrug Omkring LandbrugAndre erhverv Små Store

DanRåd & Regnskab - Idegrundlag DANRÅD & REGNSKAB SKAL FREMME: DEN ERHVERVSDRIVENDES INDTJENING, LIVSGRUNDLAG, HANDLEKRAFT OG FORNYELSE, HERUNDER SPECIELT RÅDGIVNING TIL DET HELE MENNESKE MARKEDSFØRE DE FOR KUNDESEGMENTET RELEVANTE PRODUKTER BRUG AF NØGLETAL OG BENCHMARKING I BESTRÆBELSERNE PÅ OPNÅELSE AF EFFEKTIVISERING OG VÆKST FOR KUNDEN AT PRIS OG KVALITET PÅ TILBUDTE PRODUKTER TIL KUNDESEGMENT ER MARKEDSMÆSSIGT KONKURRENCEDYGTIGT HØJ FAGLIG KOMPETENCE OG MAKSIMALT KENDSKAB TIL KUNDESEGMENT VISION: VI UDVIKLER OG LEVERER MARKEDETS BEDSTE RÅDGIVNING OG SERVICE VI ARBEJDER MED HELHEDSLØSNINGER FOR DEN ERHVERVSDRIVENDE VÆRDIGRUNDLAG: INNOVATIV – og engageret PRÆCIS – og rettidig SYNERGI – og loyal KUNDESEGMENT: SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER, INTERNT OFTE BENÆVNT BYERHVERV Ledestjerne: - Vi gør det lettere at være erhvervsdrivende

DanRåd & Regnskab - Mål Kundetilgang netto i året /år Kunder i alt Heraf selskaber Antal regnskaber i Ø90 plan Branchespecifikke aftaler Omsætning på DanRåd & Regnskab i alt35 mill40 mill60 mill85 mill100 mill200 mill Omkostninger til salg, marketing og netværk0,8 mill1,3 mill1,8 mill2,3 mill2,4 mill2,8 mill Centre med DanRåd & Regnskab Team At sikre udvikling af medarbejdere inden for tankesættet DanRåd & Regnskab, gennem proaktiv forretningsudvikling i markedet At sikre optimal udvikling og anvendelse af vores regnskabssystem Ø90, samt udnytte alternative regnskabssystemer At sikre kendskabet til specielle selskabs-, skatte- og afgiftsmæssige problemstillinger relateret til byerhverv, herunder specielle problemstillinger for hver branche

Markedschef DanRåd & Regnskab -tidsforbrug og finansiering Estimeret tidsforbrug for timer på fagområder 756 timer på generelt Finansiering timer fra Økonomi IT – Ø timer fra projekt Revision under Masterplanen 200 timer fra eksterne konsulentopgaver

Antal Interesse andre kunderMarkedsKundeSalgsSalg afStyring afBrug afAndenRevisionSamlet PersSelskabkort sigtlangt sigtføringtilgangarbejdeprodukterkunderplan 5softwareSelskaberscore ? ,245,35,36,32,22,62,24,74,46,86,35,245,9

Rådgivningscentre - status 30 ud af 31 rådgivningscentre arbejder med DanRåd & Regnskab kunder 12 centre har et DanRåd & Regnskabs Team Der er p.t. 6 lokale revisionsselskaber under DanRåd & Regnskab I Ø90 plan 5 + alternativ software er der primo 2008: ca kunder – personligt ejet ca. 650 kunder – selskabs ejet + DanRåd & Regnskab kunder, der kører i Ø90 plan 1, under konto 82XX skønnet ca kunder Kunderne er fordelt på ca. 300 brancher

DanRåd & Regnskab udfordringer Manglende klar strategi for kundesegment lokalt DLBR ukendt i relation til kundesegment Udviklingen af Ø90 plan 5 følger ikke de øvrige programtilbud på markedet Manglende kompetencer og fokus på selskaber Produktudviklingen mangler fokus på markedsværdi – kan produktet sælges Berøringsangst med salg og kundesegmentering Holdningen: ”Lukket på grund af velfærd” Nye medarbejdere mangler indføring i DLBR´s produkter og arbejder ofte i egen retning Den meget store arbejdsbyrde 1. halvår begrænser refleksion og innovation Vi er som arbejdsplads ikke attraktive nok for ”de unge” Svage sider