Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard"— Præsentationens transcript:

1 DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard
Forum for DanRåd & Regnskab 23. september 2008 Ivan Damgaard Markedschef DanRåd & Regnskab

2 Status for DanRåd & Regnskab
Organisatorisk Udvikling / Salg & Marketing Idegrundlag og Mål Tidsforbrug og Finansiering 2008 – estimeret Tidsforbrug realiseret Aktivitet Brancher Fagkontorer Rådgivningscentre

3 Organisation af Udvikling
Udvikling og drift af DLBR (Sekretariatet) Jakob Lave Kompetenceudvikling (Akademiet) Gustaf Bock Strat. og forr.udvikling (Management) Malene Høj Jabcke Salg og Marketing Lene B. Rasmussen Forlaget

4 Salg & Marketing Malene H. Jabcke, Marketingchef
Markedsføring af funktion intern/ekstern Bidrage til en større kommerciel tilgang til forretningen (tidlig involvering) Øge kendskabet til DLBRs produkter via aktiv markedsføring Ivan Damgaard, Markedschef Danråd Bindeled ml. brancheorganisation, end-user, rådgivningscenter og landscentret Identificere, indsamle og systematisere kundebehov Medvirke til succesfuld produktudvikling via koordineret og målrettet salg og markedsføring Birgitte W. Mikaelsen , Marketingkonsulent Agromek ansvarlig Markedsføringsplaner og – aktiviteter Udarbejdelse af kampagner samt andre markedsføringstiltag internt & eksternt Dorte Marcussen, Markedschef Deltidslandmænd Bindeled mellem politisk system, kunde, centre og landscentret. Forretningsudvikling af deltidsområdet Medvirke til succesfuld produktudvikling via koordineret og målrettet salg og markedsføring Maria Mazzarella, Markedssekretær Administration og support for afdelingen Ansvarlig for opdatering af samt deltidsfanen på Landmand.dk. Agromek koordination Karsten Bove, Markedschef Vækstlandbrug Afdækning af vækstlandbrugs behov . Vejledning vedrørende udførelse af interview, fokusgrupper og markedsanalyser med rådgivere og vækstlandmænd. Medvirke til succesfuld produktudvikling vha. markeds-input specielt i projektets første faser

5 Salg & Marketing - Kundefokus
Landbrug Andre erhverv Deltidslandbrug Omkring DanRåd & Regnskab Omkring 5.000 Vækstlandbrug Små Store

6 DanRåd & Regnskab - Idegrundlag
DANRÅD & REGNSKAB SKAL FREMME: DEN ERHVERVSDRIVENDES INDTJENING, LIVSGRUNDLAG, HANDLEKRAFT OG FORNYELSE, HERUNDER SPECIELT RÅDGIVNING TIL DET HELE MENNESKE MARKEDSFØRE DE FOR KUNDESEGMENTET RELEVANTE PRODUKTER BRUG AF NØGLETAL OG BENCHMARKING I BESTRÆBELSERNE PÅ OPNÅELSE AF EFFEKTIVISERING OG VÆKST FOR KUNDEN AT PRIS OG KVALITET PÅ TILBUDTE PRODUKTER TIL KUNDESEGMENT ER MARKEDSMÆSSIGT KONKURRENCEDYGTIGT HØJ FAGLIG KOMPETENCE OG MAKSIMALT KENDSKAB TIL KUNDESEGMENT VISION: VI UDVIKLER OG LEVERER MARKEDETS BEDSTE RÅDGIVNING OG SERVICE VI ARBEJDER MED HELHEDSLØSNINGER FOR DEN ERHVERVSDRIVENDE VÆRDIGRUNDLAG: INNOVATIV – og engageret PRÆCIS – og rettidig SYNERGI – og loyal KUNDESEGMENT: SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER, INTERNT OFTE BENÆVNT BYERHVERV Ledestjerne: - Vi gør det lettere at være erhvervsdrivende

7 DanRåd & Regnskab - Mål 2007 2008 2009 2010 2011 2015 Kundetilgang netto i året 600 700 800 900 1000/år Kunder i alt 4600 5300 6000 6800 7700 11700 Heraf selskaber 650 750 1000 1100 1500 Antal regnskaber i Ø90 plan 5 3413 4000 4500 5500 6500 10000 Branchespecifikke aftaler 1 2 3 6 7 10 Omsætning på DanRåd & Regnskab i alt 35 mill 40 mill 60 mill 85 mill 100 mill 200 mill Omkostninger til salg, marketing og netværk 0,8 mill 1,3 mill 1,8 mill 2,3 mill 2,4 mill 2,8 mill Centre med DanRåd & Regnskab Team 4 8 11 16 At sikre udvikling af medarbejdere inden for tankesættet DanRåd & Regnskab, gennem proaktiv forretningsudvikling i markedet At sikre optimal udvikling og anvendelse af vores regnskabssystem Ø90, samt udnytte alternative regnskabssystemer At sikre kendskabet til specielle selskabs-, skatte- og afgiftsmæssige problemstillinger relateret til byerhverv, herunder specielle problemstillinger for hver branche

8 Markedschef DanRåd & Regnskab -tidsforbrug og finansiering
Estimeret tidsforbrug for 2008 1100 timer på fagområder 756 timer på generelt Finansiering 2008 700 timer fra Økonomi IT – Ø90 200 timer fra projekt Revision under Masterplanen 200 timer fra eksterne konsulentopgaver

9

10 Interesse andre kunder Markeds Kunde Salgs Salg af Styring af Brug af
Antal Interesse andre kunder Markeds Kunde Salgs Salg af Styring af Brug af Anden Revision Samlet Pers Selskab kort sigt langt sigt føring tilgang arbejde produkter kunder plan 5 software Selskaber score 240 24 10 8 7 5 6 74 85 71 40 3 2 1 28 25 44 31 4 23 65 170 9 48 130 20 51 195 55 70 30 26 400 57 80 ? 29 36 35 150 64 200 49 32 50 100 34 15 37 125 43 47 27 60 67 39 106,2 45,3 5,3 6,3 2,2 2,6 4,7 4,4 6,8 5,2 45,9

11 Rådgivningscentre - status
30 ud af 31 rådgivningscentre arbejder med DanRåd & Regnskab kunder 12 centre har et DanRåd & Regnskabs Team Der er p.t. 6 lokale revisionsselskaber under DanRåd & Regnskab I Ø90 plan 5 + alternativ software er der primo 2008: ca kunder – personligt ejet ca kunder – selskabs ejet + DanRåd & Regnskab kunder, der kører i Ø90 plan 1, under konto 82XX skønnet ca kunder Kunderne er fordelt på ca. 300 brancher

12 DanRåd & Regnskab udfordringer
Manglende klar strategi for kundesegment lokalt DLBR ukendt i relation til kundesegment Udviklingen af Ø90 plan 5 følger ikke de øvrige programtilbud på markedet Manglende kompetencer og fokus på selskaber Produktudviklingen mangler fokus på markedsværdi – kan produktet sælges Berøringsangst med salg og kundesegmentering Holdningen: ”Lukket på grund af velfærd” Nye medarbejdere mangler indføring i DLBR´s produkter og arbejder ofte i egen retning Den meget store arbejdsbyrde 1. halvår begrænser refleksion og innovation Vi er som arbejdsplads ikke attraktive nok for ”de unge” Svage sider


Download ppt "DANRÅD & REGNSKAB Status for forretningsområdet Ivan Damgaard"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google