Hvad er det gode skolelederliv?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Cand. techn. soc. Pia Bille Konsulent i Lepla
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Det gode skolelederliv
Inddrag nu Kick-off møde
Kvalitetskodeks for Realkompetence i Danmark DFS Forum for kompetencer den 7. september 2010 Nationalt Videncenter for Realkompetencevurderinger.
Nye begreber og styringsredskaber i Socialforvaltningen
Naturfagsstrategi – i din kommune
Kommunens forventninger til, at UU er med til at opfylde 95 % målsætningen Ved Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune.
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Projektlederens rolle(r)
Den Regionale LEAN Enhed
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Grundlæggende projektledelse og –styring Leder Delux Søndag d. 1. marts 2009 V. Stine Røn Christensen Red Barnet Ungdom Rosenørns Allé 12, 5. sal 1634.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Fit for Fight skabeloner til videre arbejde september 2009.
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 2: HVORDAN KAN KVALITETEN ØGES? Miljøvurderingsdag
Målstyret læringsreform
Læringspunkter modul 1-5
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Børneområdet blev kommunalt – åbner det for en spændende ny fortælling Socialrådgiverdage d. 25. september 2007 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
1 Ledelse af ledere Konference. Anders Balle 2 Anders Balle 3 Organisationernes roller? Hvad kan vore to foreninger gøre for at fremme den gode ledelse.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
HANDIPLANNER KURSUS REGION NORDJYLLAND 10. APRIL 2013 Idrætscenter Vendsyssel I Vrå.
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Mediebåren patient kommunikation Projekt skriftlig patientkommunikation.
Transfer i AMU - Arbejdet med efter processen TUP Midtvejsevaluering onsdag den 14. Marts Roskilde Tekniske skole Sissel Kondrup, Forskerskolen i Livslang.
11 Status på demenshandleplanen v/ Nanna Skriver, centerchef for Center for Omsorg 12. november 2015.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Hvad er det gode skolelederliv?
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Fælles processkabelon
Det gode skolelederliv - vilkår for god skoleledelse
Vidensbaseret praksis i botilbud
Gevinsttræ - Skærmbesøg
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
SUMO - analyse.
Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.
[klik og indsæt kommunenavn]
Inspirationsworkshop med fokus på
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Hvad er det gode skolelederliv? - Skabelon til besvarelse af arbejdsspørgsmål

Modellen til selvevaluering

FASE A · Praksis som vi ser den nu Spørgsmål 1 Hvad kendetegner organisering, samarbejde og ansvarsfordeling i vores ledelsesteam? Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Spørgsmål 2 Hvordan sikrer vi en fælles forståelse af hvad der kendetegner kvalitet i ledelsesarbejdet? De vigtigste metoder vi arbejder med for at sikre kvaliteten af den samlede ledelsesopgave: Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Spørgsmål 3 Hvordan understøtter vores organisatoriske forhold et godt skolelederliv? Styrker i vores organisering af ledelsesarbejdet: Svagheder i vores organisering af ledelsesarbejdet: Skriv her … Skriv her …

FASE B · Analyse og vurdering Spørgsmål 4 Hvordan understøtter vores forståelse af kvalitet i ledelsesarbejdet et godt skolelederliv? Skriv her

Hvad er vores vision for det gode skolelederliv om tre år? FASE B · Analyse og vurdering Spørgsmål 5 Hvad er vores vision for det gode skolelederliv om tre år? De vigtigste kendetegn ved vores praksis om tre år som sikrer at vi har et godt skolelederliv: Skriv her

FASE B · Analyse og vurdering Spørgsmål 6 Hvordan vil vi konkret arbejde videre med at udvikle det gode skolelederliv? SMARTE mål for de forandringer vi ønsker at gennemføre. Mål 1 Mål 2 Specifikke ... … Målbare Aktørbestemte Realistiske Tidsfastsatte Evaluerbare (Indikatorer)

FASE B · Analyse og vurdering Spørgsmål 6 Hvordan vil vi konkret arbejde videre med at udvikle det gode skolelederliv? En handleplan med konkrete initiativer, en tidsplan og en ansvarsfordeling Skriv her