Paneldebat Esben Staffan Henrik Bo Svend Perspektiver!?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Kollegavejledning i teori
Lidt om vejleder rollen
Kvalitetskodeks for Realkompetence i Danmark DFS Forum for kompetencer den 7. september 2010 Nationalt Videncenter for Realkompetencevurderinger.
Problemformulering Hvad sker der i sammenstødet mellem omsorg og administration på en hospitalsafdeling? Hvilken betydning har dette sammenstød for sygeplejerskernes.
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
”Dannelse af faglige sociale netværk ved hjælp af web 2.0 teknologier”
Læremiddellandskabet – vigtige læremiddeltyper i landskabet
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Teori-Praksis-holdning
Ledelsessystemer i et fremtidsperspektiv ”PBI” Pervasive ? Business ? Intelligence ? Ledelse; fremtid… !
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Åbent hus, 31/
Forsøg med e-læring i forbindelse med praktik på 4.semester
The Love Shop Lawton/Webb 2003 Vores oplæg er delt i form og indhold, vel vidende om, at disse er gensidigt afhængige af hinanden – og derfor vil vi til.
Et eksperiment med digitalt interaktivt TV. [også et TV-program for analoge seere]
Et tværfagligt rammeforsøg: Komm.IT, programmering og So. Oplæg v. Henrik Sterner og Anna Fenger- Grøn KTS/Sukkertoppen Spiludvikling.
I-Space Niels Henrik Helms, Knowledge Lab SDU. Projektet: Udfordringer i forhold til velfærdsteknologi: Hvordan skaber vi løsninger som både giver mening.
Bibliotekets performative rum - hvorfor og hvordan? Henrik Jochumsen Det Informationsvidenskabelige Akademi Københavns Universitet.
TIL HEST - Sikkerhed ved ridning og omgang med heste
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
Open-source software i det offentlige - hvad nu? Christian Lanng Kontorchef, It og Telestyrelsen Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling Torsdag.
1 FM4 Feltstudier og etnografi – Lars Michael Kjeldskov, J. and Stage, J. (2003) The Process of Developing a Mobile Device for Communication in a Safety-Critical.
Majbritt Breum Nielsen og Anders Henrik Bendsen HF i Nørre Nissum
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
Uddannelsesudvikling – det handler om både organisation og didaktik
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Designprocesser - forbedret via AR
Forceret proces Introduktion til design og facilitering af netværk samt workshop 6. november 2008, Science kommuner Tore Wanscher Partner, Wanscher og.
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Undervisningsorganisering,-former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser Slutkonference for 3. runde af Forsknings-, udviklings-
Robusthed Læge Poul Lundgaard Bak
Spil som organisatorisk læringsredskab - Et pragmatisk perspektiv på serious gaming Svend Ask Larsen Projektleder ved Learning Lab Denmark Medejer af RIA.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
SkulpTur – et e-læringsprodukt til folkeskolen
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Hva' kan vi bruge vores uddannelse til i:
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Digitale læringsmuligheder – Velfærdsteknologi, E-Læring og simulationsrum Sundhed & Omsorg Esbjerg Kommune Seminar for AMU udbydere 15. august 2014.
Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
ISIS Katrinebjerg  Erfaringer med offentlig/privat samarbejde.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls.
Program : Om Adaptive Location Aware Gaming-projektet og GT-position teknologien, Niels Bo Theilgaard, CEO, GamesOnTrack : Om centimeterpræcis.
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
DPU – Aarhus Universitet
M-læring -. Innovationsdilemmaet We can do amazing things with technology, and we’re filling the world with amazing systems devices, but we find it hard.
DAMP E2003 Compositing ’Made of different parts or materials’ (Oxford Dictionary) ’a conceptual, not only technological operation’ –’Collage’ eller ’mixed.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Tak for invitationen Helle Merete Nordentoft, Århus Universitet Birgitte Ravn Olesen, Roskilde Universitet.
Linqx|live – trends ’05. ”Aktuelle tendenser” Introduktion, baggrund Kort historik Status - nu og her Tendenser – kort/lang sigt Hype? Visioner Øvrige.
HR & LEDELSESDAGEN Sådan skaber du værdi til din forretning gennem HR 24. Maj 2016 kl Henrik B. Sørensen Mail:
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
De syv skolehistorier- hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi? Hvis integreret vejledning er svaret, hvad er så spørgsmålet? Integreret vejledning:
S CIENCE L AB, S CIENCE C UP – OG ALT MULIGT ANDET SCIENCE PÅ F AABORG G YMNASIUM.
De syv fortællinger - hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi?
Erfaringer og refleksioner fra opstart, implementering og vedligehold af simulatorenheden Learning lab. Jeanette W. Kirk, udviklingskonsulent og ph.d.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
projekt:værktøjsdagen
Digital forandringsledelse
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

Paneldebat Esben Staffan Henrik Bo Svend Perspektiver!?

Opsamling Mange bud – pervasive gaming…hvad, hvordan, hvornår, hvorfor (ikke)… Vidt omkring – udvikling, design, salg, anvendelse, teori, praksis, historie Udviklingstendenser – fremtid eller ej? Gode diskussioner; stor spørgelyst Flere aspekter af begrebet ”pervasivitet” (2 lejre – organisationen som ongoing narrativ) Masser af aktører – 1 mill. SMS; 18 mill. spillere (Counterstrike)

Opsamling Terminologi/definition – Hvornår er et spil ”pervasive” (persuasive) Skelne mellem spil og leg (simulering…) ’70+ D&D, MMOG, Tamagotchi, Botfigthers Storbyer er bedst (pga. cellerne; 20 m) Single-, multiplayer (individuel/team/rolle) Tværfaglig, transdisciplinær – fx matematik & økonomi, design, IT, spilindustrien (operatører), gamestudies vs. game theory

Opsamling Rum, sted, presence (nærvær/immersion), social aspekt Udvidelse af rummet – omgivelser + personligt interface Tid (pauseknap!)(Taxi 31)(Omni- temporalitet/always-on (MMORPG))(ongoing narrative) Flere realiteter: virtual, augmented, mixed (blended; Melved?), flexible…

Opsamling 4 akser: Distribution, Mobilitet, Persistens, Transmedialitet (TV, web, spil, mobilitet) 4 mulighedsrum: Netværk, Freedom of device, non-closure, cirkulær storytelling 2 Dimensioner: Horisontal vs vertikalt perspektiv (mulighedsrummet)

Opsamling Iterative design processer (iPerG) Design based research Proto-typing (nisser, kopper – lydeffekt) Interaktionsdesign – betydning af HCI (man- machine)(tasken fuld af batterier) Betydelige udfordringer – systemkrav Udviklingsomkostninger: 3-4 måneders episode per storyline Det skal virke! Hver gang! Fjern fokus fra teknologien

Opsamling Kan spil være seriøse – ja, der er masser af læringsspil mm! Inspiration fra krigsspil, rollespil, kortspil Taktisk træning – ”tactical battles”, ”brainpower matters”! Community… praksisfællesskaber? Generation V

Videre arbejde Blevet klogere – perspektiver på PG Netværk/kontakter Publicere materiale, slides, links, referat, video på Staffans mind-map :o Proceeding, mikro-antologi/paper Pervasive e-learning; p-learning (forår 06) Follow-up møde/Demo Botfighters (fokuseret workshop)? Udviklingsprojekt i regi af netværket?

Kontakt, opfølgning Jesper Hundebøl Forskningsassistent, Knowledge Lab Enheden for digital kompetenceudvikling