Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kollegavejledning i teori
Advertisements

BCF, Middelfart den 11. juni 2012 Workshop om fremtidens overbygningsydelser Konkrete praktiske ydelser Strategisk indsats.
Lidt om vejleder rollen
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Undervisningens medialisering - en udfordring på mange måder
Digitalisering og medialisering
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Læringscentret og nye vejledningsformer
Ny mediepædagogik - med fokus på levende billeder
Lektor Rasmus Fink Lorentzen
E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.
Mediepædagogik og didaktik
1 It-tanker for fritidsdelen. 2 Læse & sprogpolitikken •It-strategi kobles på sprog- og læsepolitikken for fritidsområdet, således at den bliver et delelement.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Skolereform august 2014………………
Tværprofessionelt samarbejde om børn og forældre
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
Udgangspunkt Vibeholmskolen, Digitalisering og medialisering • Digitalisering vedrører teknologi og tekniske løsninger • Medialisering rummer.
Digitalisering og medialisering
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Steen Gravgaard Eriksen
Unge og undervisningens medialisering
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
UNDERVISNINGENS MEDIALISERING - en udfordring på mange måder
Mediepædagogik og didaktik
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Vejledning af elever og kolleger – en udfordring for alle Kolding, 3. oktober 2012.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Unge og undervisningens medialisering
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Digitalisering og medialisering
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Madkamp - DM i madkundskab
Lærerprofessionen.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
PLC og mediepædagogisk vejledning Taarnby, 25. september 2012.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Multimodale læremidler i naturfagsundervisningen på SOSU … eller bare Naturfagseksperimentarium.
Børns behov for samspil på biblioteket?! Thessa Jensen, ph.d. Lektor, Aalborg Universitet.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Direktørgruppen SAMlær Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning.
Søren Løkke Konsulent på Ungeområdet Jobcenter Frederikssund Kommune LBR projekt.
Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009.
Kursus i pædagogfaglig ledelse af social inklusion og facilitering af aktionslæring 25. marts 2015 Afrunding ved Birgit Lindberg, dagtilbudschef.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
It i undervisning og læring
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Inspirationsworkshop med fokus på
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling

Fire positioner

Mediepædagogik Fagforståelse Børns mediedannelse

Scenarier i Samarbejdet Fokus på konkrete aktiviteter, herunder afprøvning af ny teknologi. Personlige relationer har fungeret som basis for samarbejdet. Det opgaveløsende scenarie Fokus på refleksion og faglig udvikling, herunder udvikling af brugbare professionsstandpunkter. Aktiviteter har været forankret i Fælles Mål. Det eksperimenterende scenarie Fokus har været rettet mod en videreudvikling af eksisterende aktiviteter, herunder en stærk lokal forankring. I særlig grad accept af skolens formålsforankring. Det fortsættende samarbejde At forstå børns medie- dannelse At forstå hinandens profession

KULTURFORMIDLING (kulturarbejder) LÆRING VEJLEDNING (konsulent) UNDERVISNING (didaktiker)