Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Workshop hjælpeforanstaltninger til bølge 2 Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Michael Fagerlund Andersen,
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Myndighedsnetværk Digital Post 4. marts 2014 Digitaliseringsstyrelsen
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Introduktion til borger.dk-uge 2011
Nyt om borger.dk september 2010
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Introkursus for frivillige
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Få hjælp & informationer Modul 2 Nyhedsbrev DSI-Nyhedsbrev - Udgives 4 gange om året. Læs om DSI's arbejde lokalt og centralt, om ny lovgivning og om.
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet - hvad betyder det for dig? [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Organisation og kommunikation
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Roskilde Bibliotekerne 7. februar 2013.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Obligatorisk digital selvbetjening
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Alle veje fører til handling Det nye borger.dk Jeanette Leah Vinther Vejle Bibliotek 4. oktober 2012.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Kampagne for DIGITal Post
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter i uge 46 og 47
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på og læs mere om materialer og initiativer Vi hører gerne fra jer.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på www
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Bølge 4 i økonomiaftalen for 2015
1. oktober 2015 Digitalt Landsmøde i Vejle
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Hvad er Gør det lettere? Nationalt udviklingsprojekt mellem Gladsaxe og Vejle Bibliotekerne og 8 deltagerbiblioteker + en række samarbejdspartnere, herunder.
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med fokus på 9 bølge 2 løsninger samt Digital Post Informere om at digital kommunikation er nemt og trygt Ændre adfærd til digital kommunikation

Prioriterede løsninger: 1.Ansøgning om støtte til hjælpemidler 2.Erklæring om faderskab 3.Anmeldelse af udrejse af Danmark 4.Anmeldelse af cykeltyveri 5.Anmeldelse af rotter 6.Navngivning og navneændring 7.Meddelelse om valg af læge 8.Ret forskudsopgørelsen og årsopgørelsen 9.Ægteskabsbetingelser (vielse/partnerskab) 10.Digital Post

Kampagnens struktur og tryk Borger Tre ben: Medieindsats Presseindsats Netværksindsats

Medieindsatsen Online-kampagne og en filmproduktion Målgrupper eksponeres i relevante situationer Udbud og indkøb Ungeindsats – herunder en facebook indsats.

Borger - De gode historier skal i pressen, nationalt og lokalt - Dem der har taletid, skal sige det rigtige - Artikler, opsøgende arbejde og PR-aktiviteter - Assistance og skabeloner til pressemeddelelser biblioteker, borgerservice mv. ift. lokal omtale Presseindsats

Netværkskommunikation Borger - Offentlige medarbejdere deltager og informerer borgerne, der hvor de er, og møder det offentlige - Lokal kommunikation via fx materialer, kurser, vejledning og aktiviteter i hele landet - Fx to netværk bestående af borgerservicecentre og biblioteker - Behov for alliancepartnere og lokal opbakning og deltagelse -Digitaliseringsstyrelsen assisterer via skabeloner, materialer, tekst mv.

Myndighedskommunikation Borger - Myndigheder informeres om kampagnen og får materialer til rådighed. - Materialerne har også til formål at klæde medarbejdere på, så de er fuldt opdateret. - Materialer, som myndighederne kan bruge i deres vejledning til borgerne. - Myndigheder bidrager til det fælles mål om at informere borgerne.

Kampagnens materialer -Foldere – én handlingsvisende, én om Digital Post og én om at få hjælp -Videoguides til udvalgte løsninger -Onlinebannere til webkampagnen og hjemmesider -Film til visning i biografer, OBS, S-toge, infoskærme mv. -Merchandise til uddeling, fx bolsjer, visitkort, nøgleringe -Materialer via ’For myndigheder’ på borger.dk: -Skabeloner til pressemeddelelser, hjemmesidetekster -Præsentationsmaterialer med redigerbare skabeloner -Faktaark om løsningerne -Plakater til print fra For myndigheder -Ikoner med fotos til lokal anvendelse

Kick-off-møder: Bibliotekerne: 1. oktober i Vejle (Digitalt landsmøde) Borgerservice: 9. september i Odense

Fase 1: Strategi, udbud og kontrakter: 1. maj – 5. juli Fase 2: Udvikling og kreativt arbejde: 5. august – 7. okt. Fase 3: Tryk og distribution: 7. oktober – 12. november Fase 4: Eksekvering og lokal og national pressedækning 25. november – 31. januar 2014 Fase 5: Effekt og måling1. februar – 1. april 2014 Kampagnens timing og tidsplan

5 min. : Hvordan kan I bidrage? - Hvilke kommunikationsindsatser kan I bidrage til? - Hvordan kan I viderebringe budskabet om offentlig digital kommunikation? Eksempelvis: -Information på hjemmesider og materialer -Nyhedsbreve -Anvende og uddele materialer -Mm.

Yderligere information: Henriette Eskelund -Husk: ”For myndigheder” på borger.dk. Her vil informationsmaterialerne blive lagt – ganske frit og kvit, fx præsentationsmaterialer, presse-kit, faktaark m.v.