Derfor skal der være sammenhæng og overensstemmelse mellem de fire liv –Familielivet Er normalt basen i den enkeltes liv –Arbejdslivet Er blevet sværere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virtuel medarbejder eller konsulent
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
LEAN Akademy.
Coaching …en introduktion
Lederudvikling.
Old timers and newcomers
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
L ÆRERSTARTSORDNINGER DER NYTTER Dorthe Kamp Aalborg Lærerforening Hvorfor skal vi lave intro-forløb, og hvad får vi ud af det? Hvad er kommunens, skolens,
GPS Adventure Udfordrende. Underholdende. Udviklende.
Flexibility © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Inquiry based science education
NOEA/Aalborg Universitet
Mentorordningen i UUO Overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse.
Ekspertvurderinger og tilstandstjek John Paulin Hansen 7 september 2011 DUST.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Potentialevurdering.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Inquiry Based Science Education - IBSE
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Den Kreative arbejdsform
Dan Zielke og 1.
Gruppeudviklingssamtaler
2 StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
KREDSEN I CENTRUM Forenkling. ENKELT OG OVERSKUELIGT Grundlæggende konflikt mellem tid til familie og tid til FDF Vi skal gøre FDF-hverdagen enkel og.
Værktøjer til hjælp i kompetenceudviklingen
Tema 5 Hverdagsliv i familien
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Velkommen til Platangårdens Ungdomscenter
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Funktioner og roller i projekter
Infomøde cand.selv – cand.mentor
FORSIDEVARIANT 2 1 LEDER MIN LEDER MIT ARBEJDSMILJØ – OG HVEM LEDER HANS/HENDES? VED GRETE CHRISTENSEN, FORMAND, DANSK SYGEPLEJERÅD PÅ FAGDAG I KREDS MIDT.
BPFNet den 4. oktober 2007 ”Praktiske erfaringer med VSE – hvad virker”?
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
DET GRÆNSELØSE ARBEJDSLIV 7 MINUTTER OM GRÆNSELØSHED.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
UP 2U UP2U-forløb for frafaldstruede unge
Balance mellem arbejdsliv og privatliv Radiologisk afd. Sydvestjysk Sygehus Region Syddanmark Konference 31. August 2010.
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Location-based Scheduling En gennemgang af fordele og forskelle V/Erik Jung
Kompetenceprofil Arbejdsinstruktører. Hvornår er man en god instruktør? Hvilke personlige egenskaber skal den gode instruktør besidde?
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Vidensarbejderens særlige arbejdssituation - forebyggelse af arbejdsrelateret stress Oplæg i IDA, fredag, 27. april 2007 Christine Ipsen, Ph.d.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
Det grænseløse arbejdsmarked og selvledelse
Partnerscreening.
Konfronterende, passiv eller aktiv?
Giv jeres medlemmer overblik over pensionen
3 typer af aktive borger Ægte frivillige: drevet af medmenneskelighed – altruisme. - Dvs. at det gøre noget for nogen, som har behov for det, og hvor ”udbyttet”
Fra visitator til borgerkonsulent
Tag snakken – bryd vanerne
Interne survey som ledelsesværktøj
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Værktøj: Check dine relationer
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Derfor skal der være sammenhæng og overensstemmelse mellem de fire liv –Familielivet Er normalt basen i den enkeltes liv –Arbejdslivet Er blevet sværere at definere, da det kan foregå hvor som helst og når som helst –Fritidslivet Her realiseres egne behov –Fritids-beskæftigelseslivet Praktiske handlinger som skal gøres for at det hele fungere

JaNejBegrundelse 1. Er opgaven klart defineret? * Er der forklaret, hvornår opgaven er løst? * Er der fastsat tidspunkt for opgavens løsning? * Er der aftalt vilkår eller ressourcer for løsningen? 2. Kan medarbejderen løse opgaven? * Har medarbejderen viden, erfaring og kompetence nok? 3. Er der tilrettelagt træning og støtte af medarbejderen undervejs? 4. Er der sikret opfølgning fra lederens side? * Hvordan? * Hvornår sikret?