Fødevareregion Øst Tine Ladefoged Carina Dalager Michael Larsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sekretariatet for Lægelig Videreuddannelse
Advertisements

Urtekram’sk VMI 13. April 2011 M3UG årsmøde 2011.
Domea Eksempel - Drift og vedligehold Besvarelsesprocent: xx
Etablering af virksomhed
v/ Carina Woollhead LAG-koordinator
Ansættelsesprocedurer
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Egenkontrol.
Afdeling rørudskiftning
Hygiejneregler for køkkener i børneinstitutioner v/Fødevarestyrelsen
”Spis mindre kød. Produktion af kød er en af de landbrugsvarer, der udleder mest CO2. Oksekød mest, dernæst svinekød og så fjerkræ”. Kilde:
GMP og HACCP i restauranter
Forslag til indretning På vej mod et æstetisk læringsmiljø i Midgård
Nybyggeri og arbejdsmiljø
Arbejdsmiljøcertificering
Kløvermarkens Fælleshus
Vinduer Case og opgaver – løsninger.
Forældremøde 2011 Renovering / udbygning af Poplen Hvordan organiserer vi arbejdet? Vi har følgende målsætning: Vi vil  skabe en meningsfuld og sjov hverdag.
DUA seminar den 5. oktober 2010
Plan vedrørende forestående byggeri/renovering af SFO/indskoling 2014
Børnehavevejledningen Cand. Brom
13. Arbejdsdeling i en virksomhed funktioner
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Opstartsmøde fase 2: Implementering og etablering af miljøerne
NGC Next Generation Classroom. Tankeeksperiment: • Klasselokalets vægge, loft og gulv udgør rammerne. • Skab nu det optimale læringsmiljø.
Opgave: Handel, detail, kontor Ungdomscamp i forbindelse med maraton
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
POLITIK LEDELSESSYSTEM
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 7 – Opfølgning og evaluering Statusmålinger Fremdrift Svedan:
Orienteringsmøde om Arbejdstilsynets krav til indretning af køkkener
KORINTH I.F. MULTIBANE.
Kap. 2 Mikroorganismer Mikroorganismer i fødevarer
FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør.
Forskellig forståelse af opgaven Michael Hald Konsulent KL
Revurderinger i Esbjerg kommune. Generelt Hovedformål med revurderingen er at sikre, at husdyrbrugets indretning og drift fortsat er baseret på BAT. Udgangspunktet.
24. januar 2013.
Landsbyggefondens IT system. IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring.
Centralkøkkenets kunder Rigshospitalet 1200 patienter Frederiksberg Hospital 500 patienter Amager Hospital 375 patienter Personalekantinerne på Rigshospitalet,
Onsdag d. 21 januar 2009 Arbejdstilsynets krav til indretning af køkkener FØDEVARESTYRELSENS SEMINAR OM MADORDNINGER I DAGINSTITUTIONER.
Gymnasiernes Fællesindkøb Hvorfor fælles indkøb ? Temadag
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Hygiejne og torveregler Trekantens biavlskonference Gudrun Holm
AER – Tilskud til faglige udvalg og lokale uddannelsesudvalg Hvordan gør vi?
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Poul Rytter Larsen, januar 2006
Nyt fra Byggeudvalget Ådalens Privatskole, Skovvej , 2635 Ishøj
Introduktion til Webax version 2
Seminar v.Fødevarestyrelsen og Kommunernes Landsforening Madordninger i daginstitutioner 2010 Måltidet – hvordan gøres det nærværende.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 3 Handlingsplan Seminar 3 – Politik, mål og handlingsplan Handlingsplan.
Maskinfællesskaber i praksis
Mærsk Nielsen HR At stille gode spørgsmål til vurdering af kompetencer EPOS - IKV-workshop 22. august 2008 Lizzie Mærsk Nielsen.
Erfaringer fra samarbejdet med virksomheder og Væksthus Nordjylland v./ virksomhedskonsulent John Chr. Aasted Aasted Consult 23. september 2008.
Frivilligmesse FrivilligtSocialtArbejde Lov om social service § 18. Kommunalbestyrelsen skal samarbejde med frivillige organisationer § 18. Kommunalbestyrelsen.
Regeringens konference om kvalitetsreformen Bella Centret, torsdag d. 2. oktober 2008 Et sundt måltid mad - tilrettelæggelsen af madordninger v./ Børne-
Nyt vandværk Lærkevej Rentvandstank! Rentvandstanken skal tømmes. Større inspektionslem i toppen. Tanken skal rømmes på toppen da der skal isoleres mod.
Sundere mad i idrætshaller Pilotprojekt Siden sidst  Temadag i Holing med leverandører  Opfølgende dialogmøde med haller  Nedsættelse af projektgruppe.
NT og kommunerne Strategisk samarbejde om opgradering af stoppesteder og terminaler Kristoffer MartensNordjyllands
Projekt ”liv i landsbyen”, Sdr. Nissum Motion – samvær - udvikling
STEP For All Et nyt program for Y´s Men I samarbejde med B.F. fonden
Orientering forud for vedtagelse af helhedsplan Svinget/Isefjordsvej
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Funktioner og arbejdsdeling
Det rummelige efterskolekøkken
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Fælles teamledernetværk
LLIF – Skitseforslag 2 til evt. tilbygning
Møde 11. april 2019 GRØNT RÅD.
Postmaskinoperatøruddannelse
Håndbog for lejere Æ’ Redningshus.
Præsentationens transcript:

Fødevareregion Øst Tine Ladefoged Carina Dalager Michael Larsen

Hvilke udfordringer Køkkenplads Lagerplads Køle- og frostkapacitet Opvaskefaciliteter Vaske / håndvaske Uddannelse

Hvilke muligheder Opgradering af eksisterende køkken Etablering af nyt køkken Etablering af ”centralkøkken” Etablering af fællesordning Mad ekstern leverandør modtagekøkken

Opgradering af eksisterende køkken eller indretning af nyt køkken Afdække behov Hvilken slags mad: Kold / varm Indretning, gulv, vægge, loft og inventar Vaske / håndvaske Pladsforhold: Køl, frost, borde, lager, grønt, ovne, komfur og maskiner Opvaskefaciliteter Uddannelse

Hvad kan lette indretningen Tidsmæssig adskillelse Inddragelse af andre lokaler - grovkøkken Indkøb af halvfabrikata Mad fra ekstern leverandør Kaffemaskinen ud af køkkenet

Mad fra ekstern leverandør Afdække behov Hvor tit bliver der leveret og på hvilket tidspunkt? Spiseklar mad Opvarmning Ovnkapacitet og opvaskekapacitet Evt. uddannelse Er den påtænkte leverandør autoriseret?

Uddannelse Produktion af varm og kold mad Opvarmning af færdig mad Modtagelse af spiseklar mad – ingen krav om uddannelse ved anretning og servering

Centralkøkken Skal autoriseres Indsende tegninger og beskrivelse Indsende egenkontrolprogram Afvente autorisation før ibrugtagning Procedurer for transport

Hvad kan kontrolafdelingen tilbyde Komme ud til kommunen Se på 3-5 udvalgte køkkener Give en vurdering af hvad disse køkkener kan bære i forhold til de påtænkte aktiviteter

Hvad kan kommunen overveje Gøre sig tanker om hvilken måltidsordning man ønsker at tilbyde Udvælge 3-5 repræsentative køkkener Repræsentant for mad og måltidspolitik Økonomi Byggesagkyndig Pædagogisk konsulent

Registrering Indsend ansøgningsskema før opstart Aktiviteterne kan først påbegyndes, når man har modtaget registreringen Registrering er ikke ensbetydende med, at indretning, vareudvalg m.v. er i orden

Gode råd ved fremsendelse af ansøgning Beskrivelse af madsortiment Beskrivelse af lokaler og udstyr Tegninger Hvem leverer maden

Kom over til vores stand og hils på Tine Carina Michael