Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

Hej. Jeg hedder Ronja, og jeg har fået en gynge i julegave.
Den er bare stor.... Nu kan den vist ikke dreje mere…
Mere fokus på læring, mindre fokus på udstyr!
At bruge disse to ord rigtigt
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Online kollaborativ undervisning
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
Velkommen til workshoppen
Når lærere samarbejder med forældre
Det svære liv i en sportstaske
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
Nåede vi målet? podcasts Evaluering - eleverne • 1. Giver det at podcaste boganmeldelser eleverne mere lyst til at læse bøger? – a. Samlet set.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Forældremøde X årgang.
Børn og sorg - og sprældøde døde
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
De store underviser de små ved hjælp af it.
Denne præsentation er specielt for begyndere. Se hele serien igennem før start. Hav værktøj og ler klart. GOD FORNØJELSE.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Nissen på tur På loftet sidder nissen med sin julegrød,
ER DET IKKE NOK, HVIS JEG KENDER OFFICE PAKKEN? Ann-Thérèse Arstorp Tobias Heiberg Læreruddannelsen Blaagaard/KDAS.
Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
IT i undervisningen.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Alle lærertyper i gang med at bruge it i undervisningen
Meningsfuld stavning Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dansk 3.-4.kl. og indskolingen Projektet behandler en af danskfaget absolutte kerneområder ved.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Cand.pæd. og exam. eksistentiel psykoterapeut (PI)
Børn og unge med handicap siger deres mening
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Årsplan – en kort en lang
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Gruppevejledning på tæt hold
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Samarbejde og kommunikation på en arbejdsplads
Inklusion og Specialviden
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Elvis Aaron Presley Solstrålerne har i musik arbejdet med et stort projekt om Elvis. De har lært meget om rockens konge. Det mundede ud i en flot præsentation.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
IT undersøgelse på Breum Skole
Præsentationens transcript:

Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen ”Vejen frem til alsidig it-brug på skolerne går bl.a. gennem eleverne! På Syvstjerneskolen har vi udvalgt en gruppe elever med udfordringer i den daglige undervisning, som bliver skolens nye it-hjælpere.” Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen Refleksion og spørgsmål: http://padlet.com/wall/syvstjerne

It-hjælpere It i folkeskolen kommer som en jetjager, der laver hvirvel vind på skolerne, men fokuserer på teknik i stedet for indhold og vidensdeling

Beskrivelse af skolen It-hjælpere Elever: 720 Video med Ulla Lærere: 55 SmartBoards: 02 Elev pr computer: 3,1 Opladere: 115 iPads: 3 It-vejledere: 2 Mobiler: 600 Video med Ulla

It-hjælpere Hvordan kommer it og skolen til at hænge sammen – og give mening for alle, både elever og lærere

Flere hænder til it-hjælp i klasserne It-hjælpere Flere hænder til it-hjælp i klasserne

Inklusion af elever der har det svært i den normale klasse It-hjælpere Inklusion af elever der har det svært i den normale klasse

Inklusion af elever der har det svært i den normale klasse It-hjælpere Inklusion af elever der har det svært i den normale klasse Flere hænder til it-hjælp i klasserne It-hjælpere

It-hjælpere Mål for forløb Tidsplan Eleverne opnår stor erfaring inden for brug af forskellige it-værktøjer Eleverne skal opleve at have et ansvar, som de kan leve op til, hvilket gerne skulle øge deres selvværd Eleverne skal prøve at videreformidle den viden de har opbygget til andre elever, og derigennem opnå endnu større viden Tidsplan 6 lektioner: Undervisning af it-hjælperne 6 lektioner: It-hjælperne med i andre klasser

Tidsplan It-hjælpere It-hjælperne er med Hold af blandede elever (it-hjælpere) It-hjælperne er med i undervisning af andre klasser Undervise it-hjælperne Evt. bruge it-hjælpere til undervisning af lærere

It-hjælpere Tidsplan Evaluering Fremtid

It-hjælpere Eleverne er udvalgt af klasselærere på mellemtrinnet, ud fra følgende kriterier Elever der ikke passer ind i den normale skole, enten fordi de er meget stille eller meget forstyrrende

Elever der har brug for succesoplevelse It-hjælpere Eleverne er udvalgt af klasselærere på mellemtrinnet, ud fra følgende kriterier Elever der har brug for succesoplevelse

It-hjælpere Tilladelse fra forældre Information til forældre og elever Elever der ikke passer ind i den normale skole, enten fordi de er meget stille eller meget forstyrrende Elever der har brug for succesoplevelse It-hjælpere Tilladelse fra forældre Information til forældre og elever Forældrene har set det som et privilegium for deres barn

Præsentation af elever It-hjælpere Præsentation af elever Præsentation for it-hjælperne

Præsentation af elever It-hjælpere Præsentation af elever Video med præsentation af eleverne(Præsentation af it-hjælpere opstart )

Undervisning af it-hjælpere

Præsentation af elever It-hjælpere Præsentation af elever Hvilke programmer

Præsentation af elever It-hjælpere Præsentation af elever Video med programmerne

It-hjælpere Word Prezi GoAnimate Elevintra Basic skriveprogram der kan bruges i næsten alle fag vigtigt ikke at glemme Word Nemt tilgængeligt præsentationsprogram Mulighed for at arbejde sammen Prezi Nemt tilgængeligt animationsværktøj Mulighed for differentiering Mulighed for mundtlighed (indtaling af lyd) GoAnimate Stedet der samler og vidensdeler det hele Sikkerhed Kommunikation Elevintra

It-hjælpere i klasserne Hvilke klasser?

It-hjælpere i klasserne Video med it-hjælpernes ”undervisning i klasserne”

It-hjælpere T-shirt til eleverne

It-hjælpere Inklusion Video om inklusion

It-hjælpere Præsentation af Emil Vi har fokus på en elev

It-hjælpere Præsentation Emil Video

Præsentation af Emil It-hjælpere Vi har fokus på en elev – som vi ser fra mange vinkler Elev Lærer Forældre

It-hjælpere Emil Video med fokus på Emil

Evaluering It-hjælpere Historier Ændring af Emils dag Læres syn på Ian – ham på hende Stille pige udviklede sig til rigtig god hjælper It-hjælperne udvikler sig i forskellige tempi

Evaluering It-hjælpere Forældre udtalelse: ”han er faktisk herhjemme blevet god til at hjælpe især sin lillesøster på 9 år, når noget driller og gør det af egen drift. Tidligere var han muligvis ikke så god til at være opmærksom på, at hun kunne bruge ham.” ”Og jeg har såmænd også lært noget af ham - vist nok en funktion i Office-pakken - som jeg har levet fint uden at kende og bruge i årevis. Det var denne der med: "Mor, ved du ikke engang det?!" og så et dybt suk og et par klik på tasterne.”

It-hjælpere Evaluering Video

It-hjælpere Fremtid Video

Fremtid It-hjælpere Bruge elever på lærer-workshop It-hjælper ”fødekæde” Internt katalog for lærerne, som viser hvilke færdigheder forskellige it-hjælpere har Kommunalt samarbejde/vidensdeling

Refleksion - Spørgsmål It-hjælpere Refleksion - Spørgsmål Kom med dine tanker/spørgsmål Mail: IDH@syvstjerneskolen.dk (Ida Harlev) TOS@syvstjerneskolen.dk (Tobias Smith) http://padlet.com/wall/syvstjerne