01-11-2005 16:341 Gruppe 5: Om kunst, kunstnere, museer og gallerier på nettet… Ann Sophie, Carsten, Elma, Klaus og Nord.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
NemID har en offentlig digital signatur
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
”Intet” af Janne Teller
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Readymades / genbrugskunst
Trin 1: Fællesmøder og høringsrunder Vigtigheden af at etablere mødet, for det finder ikke sted af sig selv. Vi tror vi ved hvad hinanden går og laver,
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Artists and Art Galleries on the Internet
Vi gennemførte en række interview ifm
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Sprog/billeder på Internettet
Erhvervs- & Sponsorklub
Red Barnets frivillignet
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Landart.
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Kommunikation / it.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
AnnArt.com Af: Rasmus Steen, Sol Viksjø, Claus Lundgren Rasmussen, Sine Johnsby, Bjarne Ravn og Bjørn Toft Madsen.
Jyske Bank Anne, Christian, Michael & Rasmus. Den nye Jyske Bank ► De forsøger sig med et nyt og mere ungdommeligt koncept, som de reklamere for via tv-reklamer.
Kortforsyningen - strategi Thorben Hansen Markedschef.
Livets Ord Februar 2010 “Jeg er døren. Den, der går igennem mig, skal blive frelst; han skal gå ind og gå ud og finde græsgange” (Joh 10,9).
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Virksomheder - definition
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
Forretningsmodel.
Teknologi og samfund Den teknologiske udvikling 1 Samfundsudviklingen
IT – sikkerhed Fysisk sikkerhed Logisk sikkerhed
Lidt om at flytte bjerge
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
2010.  ¤Opslagssider:  Find denne adresse:   Det officielle Danmarks hjemmeside - Statens Information - især med statistik. Oversigt over alle myndigheder.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
2010.  ¤Opslagssider:  Find denne adresse:   Det officielle Danmarks hjemmeside - Statens Information - især med statistik. Oversigt over alle myndigheder.
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Agenda Indledning Troværdighedsanalyse Koncept Arbejdsprocessen Afslutning.
Børn og pædagoger i en digital verden
Relationskompetence – hvad er det?
Billeder.
Galleri Typer  Enkelte Kunstnere  Simpel, begrænset indhold og overskuelig  Indblik i kunstnerens univers  Onlinegallerier  Stor samling værker.
Webetik Om ophavsret, kopiering og brug af billeder fra internettet i skoleopgaver og på hjemmesider.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
Min fætter BR min fætter
Fieldresearch Kan vi via Facebook forøge salget af Gyldendals produkter.
Opgave af ren kreativitet… Kunst i det offentlige rum
Kunstnergruppen Problemformulering: Der eksisterer ikke en effektiv formidling af/platform for, digital kunst på internettet. Vi vil finde ud af, hvordan.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Ophavsretsloven.
Ophavsretsloven Lavet af Kani & Nick.
Røde kors fællesskaber
Hverdag med Handicapkonventionen
Hvem har magten over holdninger og viden?
Præsentationens transcript:

:341 Gruppe 5: Om kunst, kunstnere, museer og gallerier på nettet… Ann Sophie, Carsten, Elma, Klaus og Nord

:322 Indledende: (Klaus) Internettet har i løbet af de sidste ti år udviklet sig fra at være en snæver verden for computernørder og en lille, teknologisk kyndig, kunstnerisk avantgarde, til at være et helt centralt aspekt i enhver kunstners eller kunstinstitutions hverdag. Det er dels en naturlig forlængelse af eksisterende former for kommunikation, dels åbner det helt nye muligheder for traditionelle kunstneriske udtryk samt udviklingen af helt nye former for kunstneriske udtryk. Det samme gælder for distribution og promovering af disse. Vi befinder os midt i en overgangsfase, som vi ikke har oplevet magen til siden det blev muligt at masseproducere bøger. Forholdene for både produktion og distribution har ændret sig så det ikke blot truer den etablerede kunstbranche på økonomien, men også stiller den enkelte kunstner over for en række svære valg.

:323 Aktørerne: (Ann-Sofie) Typer af kunstgallerier i dag Museer Gallerier Net gallerier Offentlig kunst Gadeudstillinger Katalog Ophavsretsloven Piratkopiering Positivt - negativt Beskytter kunstnere Arvelovgivningen

:324 Eksempler på hjemmesider 1. (Museum) Nemt overskuelig Meget information Kontaktinformation Flot lavet Dog intet information om kunsterne

:325 Eksempler på hjemmesider 2. (Info, privatejet) Meget ligetil God information Eventuelle links for mere info Extensivt materiale Kedeligt lavet

:326 Eksempler på hjemmesider 3. (Auktionside) God information om produkterne Bruger kendte salgstrick Ingen kategorisering Ingen mulighed for forsendelse Ingen bestillingsmuligheder

:327 Privat hjemmeside: (Klaus) Ethos-analysens nødvendighed. Private sider som en væsentlig ressource. Troværdighedsproblematikken.

:328 Institutionshjemmeside: (Carsten) Ethos-analyse af Statens Museum for kunst: 1. Links på hjemmesiden, 2. Troværdighed, 3. Hjemmesidens relevans Hvordan man opnår troværdighed på en hjemmeside: Forståelse: 1) Rød tråd, 2) Inddrag bruger, 3) Humor, 4) Lev dig ind i hjemmesiden Statens Museum for Kunst: 1) Forsiden, 2) Organisation, 3) Museumsklubben 4) Konklusion

:329 Case: Anna (Elma) Annas behov Hun ønsker at skabe sig en karriere indenfor kunstverdenen Online salg Online galleri Et samlingssted for kreative mennesker. En så stor kundekreds og kontaktflade som muligt

:3210

:3211 Konklusion: (Klaus) Der er ingen tvivl om, at Internettet er kom- met for at blive. Der er næppe heller nogen risiko for at den digitale kunst vil erstatte den traditionelle. Snarere ser det ud til, at de to udtryksformer kommer til at blomstre og udvikles i et frugtbart fællesskab. Måske er udviklingsmulighederne størst for de små og eksperimenterende aktører? Med Internettet har de fået mulighed for en eksponering uden lige – og de gør brug af den, i stor stil.

:3212 Sidste chance… Man ved aldrig, om man får brug for en sidste side…