Dokumentation af opgaver

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Anskaffelse af ny teknologi
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Teststrategi Engrosmodellen
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
Digitale flytterapporter
Værdistrømsanalyser.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Cuneco – en del af bips.
IceQuery™ Nyt liv til dine Queries
Red Barnets frivillignet
Skabelon til strategisk plan
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
Teststrategi Engrosmodellen
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
IS-Strategi.
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Virksomheder - definition
SummaSummarum Stones Software A/S.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
Beskrivelses- og analyse-teknikker understøttet af Oracle Designer Del 2 af 2: Proces- og funktionsdiagrammering Aalborg Universitet, d. 9. oktober 2006.
Videnskabsministeriets arbejde med åbne standarder Vicedirektør Mikkel Hemmingsen, Videnskabsministeriet
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Udfordringen Dårlige data skaber spild i de administrative processer. Hæmmer strategiske beslutningsgrundlag. Bremseklods for udvikling af konkurrenceevne.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Proces overblik med SIPOC modellen
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
Ændring af bekendtgørelsen om elektronisk regning ”Bekendtgørelse om information i og transport af OIOUBL elektronisk regning til brug for elektronisk.
Copyright 2013 © Visuel it ApS Visuel prototyping og agil BPM.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
InfoCD A/S. Kort om infoCD Leverandør til EG Bolig siden 2003 Vi har leveret løsninger til mere end 50 EG Bolig kunder Vi leverer løsninger til håndtering.
Tommy Engedal Kronborg
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
Status efter stormen Overgangen har været en stor omvæltning Ny version af vores system hver uge Net og handel er isoleret fra hinanden Stor ros til Energinet.dk.
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Vision Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune.
”BrunT Papir” - workshop
Grundliggende principper
Sælg et produkt eller en tjeneste
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Hvorfor er vi her i dag?. Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesrådgiveren (DPO)
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Collectia Artificial intelligence
Nye digitale løsninger
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Salgskursus Præsenteret af [Navn].
Statens HR – Implementeringskoncept
12. Oktober 2016 FM i praksis Dansk Rengøringsteknisk Forening.
Præsentationens transcript:

Dokumentation af opgaver Oktober 2010 Dokumentation af opgaver

Dokumentation af Opgaver HVAD Denne præsentation beskriver SIPOC modellen, som kan bruges til at dokumentere arbejdsopgaver HVORFOR Ideen med modellen er at vi får fokus på hvem vi er afhængige af, og hvem der er afhængige af os, for at understøtte arbejde på tværs af organisationen HVORDAN Modellen udfyldes af 2-3 personer fra afdelingen med indgående kendskab til opgaver. Rune Josefsen fra Kvalitetsafdelingen kan deltage for at facilitere og dokumentere. I skal regne med at afsætte 1-2 timer til en workshop hvor modellen udfyldes Når modellen er udfyldt sendes den til Rune Josefsen (RUJ@danskkabeltv.dk), som kvalitetssikrer al dokumentation

7. Beskriv de leverandører der leverer input til jeres arbejde SIPOC diagram 6. Beskriv de vigtigste krav I har til de input I skal bruge 3. Beskriv de vigtigste krav kunden stiller til det I leverer (forventningsafstemning) Krav Krav Leverandører Input Proces Output Kunder 1. Definer jeres kunder, hvem leverer I til. Kan både være ekstern eller intern kunde 5. Beskriv de vigtigste input I skal bruge for at kunne løse opgaverne 2. Definer hvilke output I leverer til kunden 7. Beskriv de leverandører der leverer input til jeres arbejde 4. Definer hovedtrinene i de opgaver I håndterer

Eksempel – Billing UDDRAG Korrekte priser Korrekt oprettelse … Rettidige fakturaer Korrekt produkt, pris og periode Let forståelig Krav Krav Leveran-dører Input Proces Output Kunder Banker PMI Kundeservice Salg … Betalingsinfo Prisplaner Kunde oprettet … Fakturaer Rykkere Henvisning til inkasso Slutkunder Dan faktura grundlag… Test faktura grundlag Udsend fakturaer … Afstemning

Kundeservice Leveran-dører Input Proces Output Kunder Velfungerende telefoni, CRM og mail systemer Enkelt overblik over aktuelle kampagner Korrekt info om produkter i god tid inden implementering Produkter skal være implementeret før de lanceres KS SPOC ift Drift Enkelt overblik over salgsmuligheder Varsling om driftsforstyrrelser i god tid Varslet og godkendt kundekommunikation Kommunikation via struktureret kanal Letforståelige regninger Letforståelig og korrekt hjemmeside Hurtig respons på tlf og mail Korrekte svar Overholdelse af det vi lover (teknikerbesøg, ring tilbage) FCR (rigtigt første gang) Høflig og involveret service Forståelse af kundebehov Krav Krav Leveran-dører Input Proces Output Kunder Rådgivning Løsning af problem Mersalg Data vask Dokumentation Kravspec IT Test Korrekturlæsning Oprydning (fx kreditering) Router test Statistik rapporter Event deltagelse Slutkunder (I) Kunder (O) DKTV sælgere IT Udvikling Marketing PMI Teknikere Debitor Logistik Chef gruppe Kunde (I) Marketing PMI Salg Teknik/IT Debitor Logistik Beskr af behov Kampagne info Produkt info Info om driftsforstyrrelser (planlagte & ikke planlagte) Info om implementering af nye foreninger Besvar kundehenvendelser Intern støtte baseret på kompetence Intern støtte baseret på ressource