SPROG, KOMMUNIKATION OG PSYKOLOGI. TIDSFAKTOR 7 uger Avanceret Fordelt over ca. 10 gange Hele dage á 6 timer T1lægger op til praktikken i daginstitutionsområdet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Et teamprojekt Uddannelsesteam C
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Lærerprofessionen.
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Skolereformen Overordnede mål:
DANS OG DANNELSE ULLA GAD.
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Temamøde 4 Spil forældrekortet og øg elevernes læring.
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Kort om skolen 1  Udbyder 4 uddannelser:  Grundforløbet  Social- og sundhedshjælper  Social- og sundhedsassistent  Pædagogisk assistent  Kursus-
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Hvad er en pædagog?.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Det primærkommunale arbejdsområde
Social- og sundhedshjælper
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
Det psykiatriske arbejdsområde
Social- og Sundhedsskolen i Middelfart
DANS OG DANNELSE ULLA GAD. ”Jeg elsker at danse kantede bevægelser, men cirkler er kedelige.” Jakob, 1. klasse.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
22-årig kvinde med vedvarende ankelsmerter efter distorsion MR skanning 6 år efter distorsionen.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Lærerprofessionen.
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"112/14/2014 Skole + bevægelse.
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
SOSU Grundforløb.
N YE ELEVTYPER – FOKUS PÅ TYDELIGHED, ANERKENDELSE OG STUDIEKOMPETENCE.
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
2. Skoleperiode Psykiatri.
En dynamisk klub for børn og unge fra 5
Vi kommunikerer altid på flere niveauer samtidig.
- Understøtter den øvrige undervisning.
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Præsentation af forårs-sfo
Matematik i 6 klasse.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Forsat arbejde med Indiens døtre og emnet læring
GF 2 - sosu Udkast.
Mig som professionel I denne uge skal vi arbejde med kompetencemålet:
Vision mission værdier handleplaner
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Dagsorden Oplæg kommunikation Opgave Oplæg aktiv lytning Opgave Inder/ydercirkel – hvad har jeg lært om kommunikation?
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Fra teori til praksis SIP Aalborg, d. 9/ Grundforløb 1.
Den 29. september 2009 FURESØ SÆTTER LYS PÅ BØRN OG UNGE VELKOMMEN TIL KONFERENCE OG UDSTILLING De gode overgange – det vi vil.
Pårørendesamarbejde Rehabilitering i Specialpædagogisk optik Torsdag den 27. november 2008 Karin Andersen og Mogens Vig Frederiksen.
10.International Sport10 Com10
Lærerrolleprojektet Titel: ’Nye lærerroller på VUC – øget gennemførelse gennem social ansvarlighed’ Formål: At nedbringe fravær og frafald på.
Fra GF 1 til GF 2 til hovedforløb og EUX
Undervisning i kommunikation - på Pædagogisk assistent uddannelsen
Social- og sundhedsassistent uddannelsen
Teoriforløbet for SSA elever 3. Skoleperiode Juni 2014
Praktikvejledertræf SSA - Hjørring
Radiokommunikation Aktiv lytning – 2 ark m/figurer
Trin 1 – 2. skoleperiode 14 uger
Det udvidede praksissamarbejde i Helsingør
Digital dannelse - Digital Genial
Barnesyn og børneperspektiv
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

SPROG, KOMMUNIKATION OG PSYKOLOGI

TIDSFAKTOR 7 uger Avanceret Fordelt over ca. 10 gange Hele dage á 6 timer T1lægger op til praktikken i daginstitutionsområdet T2 lægger op til praktikken i specialområdet

OPBYGNINGEN Udviklingspsykologien Her stiftes bekendtskab med de forskellige teoretikere

VORES OPLEVELSE AF ELEVERNE

ELEVERNES ØNSKER OG ERKENDELSER

DANNELSE AF ELEVERNE

HVAD DE FÅR VIDEN OM Egen rolle Mestring Kommunikation, nonverbal, toner, aktiv lytning Barnets sproglige udvikling Udviklingspsykologien Omsorg Diagnoser Konfliktrappen Gruppe og organisationpsykologi Samarbejde Sorg og krise

FILM OG CASES Læringsstile CL Læring generelt, hvordan tilrettelægges læringen, så den bliver optimal Enkelte klasser forskellige måder Gennemarbejde begreberne, så læringen optimeres

UDVIKLINGEN AF PSYKOLOGIUNDERVISNINGEN