Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Jan Forsing og Lisa Andersson
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Hvad er familieklassen
At forholde sig professionelt Anne Skov
Set i forældreperspektiv
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
Medicinpædagogik og de individuelle planer v.1.0
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Ørestad Skoles værdier
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Når lærere samarbejder med forældre
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Rummelighedens rammer - ansættelsesmuligheder for personer med hjerneskade, sindslidelse eller udviklingshæmning Oplæg ved Karen Tinggaard og Maja Rosenstock.
Lærerprofessionen.
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Lærerprofessionen - en definition.
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Græsrødderne Julie Westh Lauritsen Sosu-assistent
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
Spørgsmål og holdninger som ambassadørerne kan blive mødt med 1. Fra medarbejderne 2. Fra ledelse og personale- ansvarlige.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Tilfredshedsundersøgelse
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
VELKOMMEN til Pædagogisk IT-vejledning efter din skolekultur IT-Vejlederens rolle ændrer sig!
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Cheflæge Jørgen Lund Stressklinikken.dk Købmagergade 57, 1150 København K.
Forbedringstavlen – er et must
John MarquardtSamarbejde og motivation Projekt: Sæt viden i bevægelse Samarbejde og motivation John Marquardt Klinisk psykolog Den 23. maj 2011 Regionsgården.
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Rusmiddelnøgleperson- uddannelse transparenter Trin 2.
Omgangstone og kollegialitet
Vejlederens kommunikation
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Gruppeudviklingssamtaler
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Skoleledelse og skoleudvikling i dag
Håndtering af Sygefravær
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Skoleseminar i Qeqqata Kommunia Skolebestyrelsen i Minngortunnguup Atuarfia.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Hvordan man bekæmper mobning
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 1.3 – Ressourcer i et læringsperspektiv Anders.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Tag snakken – bryd vanerne
Styrk foreningen Team – udnyttelse af kompetencer og ressourcer.
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ? FOR HVEM? HVEM ?

Handlingsplan Hvis udviklingen i skolen skal lykkes, skal hver enkelt ansat til samtale vedrørende handleplaner for udviklingen. Dette skal foregå ved at rådføre sig med alle ansatte. Da vi alle ved, at det vi ikke ved, er der andre der kan, må vi udnytte disse personer med indsigt; så vi kan udnytte de eksisterende ressourcer ved vores bestræbelser. Disse emner kan diskuteres ved samtalerne: 1.Forhold ved undervisningen: (hvad lykkes for mig, ud fra det jeg kan – hvilke andre fag vil man deltage i – får man fag, man ikke bryder sig om – hvad ønsker jeg at få kursus i). 2.Forhold på arbejdspladsen: (Hvordan er sammenholdet blandt lærerne? Hvordan fungerer samarbejdet i lærerforeningen? Er sammenholdet i orden? Har du givet noget til andre lærere, på det menneskelige plan? Hvordan vurderer du mødeformerne? Ønsker). 3.Personlige evner: (Synes du pædagogisk opdragelse og demokrati bruges i arbejdet? Er der mulighed for, i hverdagen, at komme med ideer og forslag? Får du ros af: ledere, forældre, elever og kolleger, for det arbejde du udfører? Kommunikerer lederne så det er til at forstå? Regner du med at udvikle dig som person på vores arbejdsplads? F.eks. kurser – kollegial sammenhold m.v.). 4.Deltagelse i samarbejde: (Deltagelse ved planlægning af undervisningen – deltagelse ved arbejdet med fagene – deltager alle i samarbejdet om god opdragelse? Diskuterer I problemer omkring samarbejdet? – Hvordan mødes dem der samarbejder? – Hvis samarbejdet skal køre ordentligt, hvad skal så vægtes som vigtigt?

At give et barn omsorg Det vigtigste ved tiltag: ASSIGIIMMIK PERIUSISSAT Nalunnguarfiup Atuarfia FÆLLES HOLDNING NA

Barnet, vores levevej. Som lærer og som ansat i skolen, skal vi behandle barnet som det vigtigste Vore handlinger skal være tillidsvækkende. Resultatet af fælles holdninger er et barn der støttes godt af omgivelserne. Vores skole skal udvikles med forældrene som samarbejdspartnere. Vi skal sørge for at barnet får de redskaber, det har brug for, når det kommer ud i samfundet. Ved vores arbejde med barnet, skal vi sikre at barnet altid kommer først. Forældrene skal føle, at skolen arbejder for dem. Hvis vores arbejde skal bære frugt, skal vi have en fælles holdning om det. Barn – lærer – forælder skal sikres god og tryg udvikling i fremtiden i Nalunnguarfiup Atuarfia, i samarbejde med bestyrelsen.