Ber tað til?. Gour met Býti av gestum Avbygda fólk Tórshav n Ferðafól k.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Januar 2014 / MG & RO AT-EKSAMENSOPGAVEN UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Vejledning om valg af emne og fag 6Arbejd selv.
Advertisements

Information om Nøglehullet 2011
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
”Husmandskost, er grov og tarvelig mad, men enkel og solid mad baseret på traditionel madkultur og hjemlige råvarer. Husmandskost er typisk retter af.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Global undervisning.
Tine Andersen 13. oktober 2006 Fremtidens fødevarer – fremtidens fødevareindustri. Tre scenarier for fødevareindustrien i Europa Tine Andersen, Center.
”Spis mindre kød. Produktion af kød er en af de landbrugsvarer, der udleder mest CO2. Oksekød mest, dernæst svinekød og så fjerkræ”. Kilde:
The IPC experience. IPC/Long Courses Enrollment and Distribution of IPC Students,
Informationsaften for forældre og elever
EAT - sund mad med mere.
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
8.2 · Sortering af fisk efter kvalitet
Einar K. Guðfinnsson Fiskeri- og landbrugsminister Island.
Produktion og Logistik
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Det er over 20% af vores totale udledning af drivhusgasser
Gruppe 6 Præsenterer POLSAM Politiets nye IT system.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Marianne Mollerup KBH Madhus
VISIONEN FRA DET NY NORDISKE KØKKEN
Slagterkurvens nordiske mad
DET NYE NORDISK KØKKEN Claus Meyer Reykjavik februar 08
Jeg støtter barnet ved:
Måltidet – lyst og fællesskab
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
Nem planlægning af børnemad
Produkt ProduktionProfil/Politik People GenbrugelighedSvanemærke Økologi Bæredygtighed Kvalitet Mindre CO 2 Ingen spildevand Minimalt udslip Ingen kemikalierGenbrug.
Hvor der er fokus på klimaet.
Landdistriktsudvikling •Det afgørende er hvad man gør lokalt Hanne W. Tanvig, Seniorrådgiver KVL.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Randers Kommune, Den tværgående rådgivningsenhed – Børn og Ungeområdet Struktur i 3 distrikter Baggrund for arbejdet med afklaring af strukturen for den.
Æbler har været populære i mange tusind år.
Mad til unge på høj- og efterskoler
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret EU-støtte til forskning og udvikling 7. Rammeprogram for forskning og udvikling Andre relevante EU-programmer Landscentrets.
STRATEGI FOR GRØN ØKONOMI - nye og bæredygtige løsninger NFS konference Ilulissat Maríanna Traustadóttir - ASÍ Island.
-The Food and Agriculture Organization of the United Nations (FN’s fødevare – og landbrugsorganisation)
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Efteråret 2014 / MG & RO AT UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 35IntrolektionVejledning om valg af emne og fag 36Frist for valg af emne og.
Lokal mad på sygehuset – mellem idealer, oplevelse og smag.
VISUEL UDDANNELSE Kan først opprioriteres, når regeringen får kendskab til fagets tidssvarende indhold og ikke længere kommer med beretninger om deres.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Den bæredygtige landsby
Nordisk Avlsværdi Vurdering Nordic Cattle Genetic Evaluation Beregningsprocedure og offentliggørelse af avlsværdital Gert Pedersen Aamand og Anders Fogh.
Region Midtjylland som en af Europas førende bioøkonomi-regioner
Den Store Plan 1. Hvem er jeg 2. Dansk mad historie 3. Ny Nordisk Hverdagsmad 1. Kort fortalt 4. I lærer mig om klima :) 5. Quizzzzz.
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Forberedelsesudvalget Region Midtjylland A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet  studerende pt. 
Ankerhus 110 års jubilæum University College Sjælland Ernæring og sundhed Ankerhus.
BaceLiving Stine, Henriette, Casper Og Daniel. Formål At skabe et brand Oplevelsessite De inviterede kan opleve hvad produktet kan gøre for dem.
fastholder en bæredygtig udvikling
Derfor tegner vi kontrakter Direktør Mogens Frederiksen Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
7. klasse.
Mærk dig selv.
Vækst og velfærd Nærhed og kvalitet! 30. marts 2006 Kvindernes Vækstforum.
Mad og sundhed på Flakkebjerg Efterskole 142 elever 6 linier à 2 hold 9-12 elever pr hold 2 køkkenuger pr. år.
Særligt politisk udvalg for erhvervsudvikling Møde den 14. marts 2007 Landdistrikter.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Sådan skaber vi Fuldkornsfordele sammen
Undervisningsmateriale til video om Auqatrace
Og hvordan definerer vi os selv?
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Klimaneutral landbrugsproduktion og fødevarerpræferencer i 2050
v./ direktør Judith Mølgaard
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
Fodring af Bison Vicki Pedersen.
PIC avl.
Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation
Præsentationens transcript:

Ber tað til?

Gour met

Býti av gestum Avbygda fólk Tórshav n Ferðafól k

Býti av gestum Avbygda fólk Tórshav n Ferðafól k

MANIFESTO FOR THE NEW NORDIC CUISINE 1. Udtrykke den renhed, friskhed, enkelhed og etik, som vi gerne vil forbinde med vores region 2. Afspejle de skiftende årstider i sine måltider 3. Bygge på råvarer, som bliver særligt fremragende i vores klimaer, landskaber og vande 4. Forene kravet om velsmag med moderne viden om sundhed og velvære 5. Fremme de nordiske produkters og producenters mangfoldighed og udbrede kendskabet til kulturerne bag dem 6. Fremme dyrenes trivsel og en bæredygtig produktion i havet og i de dyrkede og vilde landskaber 7. Udvikle nye anvendelser af traditionelle nordiske fødevarer 8. Forene de bedste nordiske tilberedningsmetoder og kulinariske traditioner med impulser udefra 9. Kombinere lokal selvforsyning med regional udveksling af varer af høj kvalitet 10. Invitere forbrugere, andre madhåndværkere, landbrug, fiskeri, små og store fødevareindustrier, detail- ogmellemhandlere, forskere, undervisere, politikere og myndigheder til et samarbejde om dette fællesprojekt, der skal blive til gavn og glæde for alle i Norden.

Hvat serverar mann í Føroyum ?

Býti av gestum Avbygda fólk Tórshav n Ferðafól k

Trupule ikin

Marknaðurin broytist

Hvat ynskir marknaðurin ? Marknaðarkanningar

Vanliga Hvat ynskir marknaðurin ? Marknaðarkanningar Leykur og børn

Hugburðsbr oyting Alle ønsker udvikling, men ingen ønsker forandring. Søren Kirkegaard Intet af det, der bragte dig succes i fortiden, vil gøre det i fortiden. Leo Platt, administrerende direktør i Hewlett-Packard

Marknaðurin í dag - Kontór samfelag - Alnót samfelag - Globalt samfelag - Tilvita samfelag - Heilsugott samfelag - Stressa samfelag

Marknaðurin í dag - Kontór samfelag - Alnót samfelag - Globalt samfelag - Tilvita samfelag - Heilsugott samfelag - Stressa samfelag Ein tíð við nógvum broytingum Og nógvum nýggjum møguleikum