LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Visualiseringsøvelse!
Arbejdspladsudvikling
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Vi gennemførte en række interview ifm
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Børn og sorg - og sprældøde døde
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
Identitet – hvem er jeg ?.
Darum skole 4. november 2013.
Løgnen er en åndsmagt Joh 8,42-51  Indledning. Løgnen i vores tid.  Sammenhængen med dagens andre bibellæsninger.
Å.
?.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Fusion Forandringer, følelser – og fremtid
Hvordan mærker jeg, at Gud findes?. a. Kommer troen af hvorvidt jeg mærker at Gud findes? a. Kommer troen af hvorvidt jeg mærker at Gud findes? Men I,
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Skru op for lyden og læn dig tilbage
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Intern kommunikation PR og presse
Læring i et vejledningsperspektiv
Den anerkendende interviewform
Folkeskolereform 2014.
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
1.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015

Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Fællesskab og relAtioner i fdf
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Forudsætninger for en god samtale
Hvordan spørger man anerkendende?
TRIK TM Workshop - Træd i karakter som senior Seniorkonference. Helsingør kommune Cand phil Kirstine Andersen, Kompashuset.
Bakke og By Sommerfest i Mosen Kære forældre og børn I inviteres hermed til sommerfest i Mosen onsdag d kl ca. Vi glæder os til at se.
Sundhedsfremme og forebyggelse i kommunen
Sundhedsfremme og forebyggelse i kommunen v. Sundhedskonsulent Ann Møller Gram Sundhedsafdelingen Tønder kommune.
Om at spørge.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Livet.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Komme dit rige iblandt os
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Redskab: Fra konflikt til fælles løsning
Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
Fælles viden – Bedre integration Et tilbud om efteruddannelse
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Ord skaber Da du kom hertil fra et underfuldt sted,
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Præsentationens transcript:

LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE FORÆLDRE PÅ BANEN Fyraftensmøde 22. januar 2009 kl.17.00 – 19.30 ANNETTE FRIESE MOBIL: 4019 5602 EMAIL: ANNETTEFRIESE@POST.TELE.DK

TRIVSEL Alle har ret til at høre til Alle har ret til at blive holdt af Alle har ret til at blive set, som den man er Alle har ret til at føle sig værdsat Alle gør det så godt, som de kan

TRIVSEL Fokus på forskellighed og problemer skaber afstand og endnu større problemer og bringer os tilbage i fortiden

TRIVSEL Når vi ser fællesskaber og muligheder og drømmer om fremtiden, er vi i gang med at skabe vores nutid

Vi tryller med ord Sproget er som en lygte – det vi taler om, er det vi bliver i stand til at se (Wittgenstein) Historien om naboens bilvask

TRIVSEL Bag ethvert problem ligger der en frustreret drøm. Drømmen kom først. Ellers ville problemet aldrig være opstået.

Stjernestunder fra Landsbyhaven og Korning Skole Tænk på en dag fra dit liv i Landsbyhaven eller skolen. En rigtig god dag, hvor du synes at tingene lykkedes, og du og dit barn følte stor trivsel. En dag, en time eller et forløb der skabte glæde og engagement, hvor du og/eller dit barn følte jer rigtig levende og værdsatte. Prøv at tænke på den gode dag, dine gode erfaringer og fortæl de andre historien ud fra spørgsmål som Hvad var det, der gjorde det til en god oplevelse for dig? Hvilke effekter skabte det for dig og for andre Hvad var det du og de andre havde gjort anderledes – mere eller mindre af – i forhold til det I plejer? Hvad kunne have gjort oplevelsen endnu bedre og skabt endnu større effekt?

TRIVSEL FOR FREMTIDEN Hvilke ønsker og håb har du for trivslen i Landsbyhaven og skolen i fremtiden? Hvilke ønsker og håb tror du de andre har (forældre, lærere og børnene) For at indfri disse ønsker og håb, hvad skal efter din mening bevares ( hvad skal I blive ved med at gøre/gøre mere af) hvad skal udvikles ( hvad skal I gøre, som I ikke gør nu) og hvad skal afvikles (hvad skal I holde op med) Hvordan kan du bidrage til det? Hvad håber du andre vil bidrage med?

HELD OG LYKKE PÅ REJSEN "De spørgsmål vi stiller, bestemmer, hvad vi finder. Det vi finder, bestemmer, hvad vi taler om. Det vi taler om, bestemmer vort billede af fremtiden. Vort billede af fremtiden bestemmer, hvordan vi har det. 
 David Cooperrider