ET PROJEKT OM UNGE IVÆRKSÆTTERES // DANNELSE OG EFFEKT -PERNILLE BERG -PERNILLE SKOV, CAKI PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Advertisements

VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
HOP-IN (Hands On Production – Innovation New Ideas)
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
”Dannelse af faglige sociale netværk ved hjælp af web 2.0 teknologier”
Folkeskole-reformen August 2014.
Recovery gennem lokalsamfundsdeltagelse
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Skolereform august 2014………………
Kommunale chefforventninger til en ny folkeoplysningslov Oplæg for Fritid og Samfund d. 25. april 2008 i Vissenbjerg v/ Børne- og Kulturdirektør Per B.
UU og Jobcentre: hvad virker? Og hvordan?
Læring i et Åbent Netværk Torben Elgaard Jensen M.A., Ph.D., Forskningsadjunkt Institut for Organisation og Arbejdssociologi Copenhagen Business School.
Fagets formål, fokus og fagmål
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Lederskab København.
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Maksimering af offentlige idrætssatninger IDAN konference Odense d. 21. april 2006 Lars Haue-Pedersen TSE Consulting.
Bibliotekets performative rum - hvorfor og hvordan? Henrik Jochumsen Det Informationsvidenskabelige Akademi Københavns Universitet.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
TIDLIGE INDSATS – HVAD VED VI OG HVORFOR ER DET SÅ SVÆRT
HVORFOR FAGLIGT SAMSPIL I GYMNASIESKOLEN? Søren Harnow Klausen Institut for Kulturvidenskaber, Syddansk Universitet
Empowerment og sundhed
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
Kan og skal vi beskytte vores viden i vidensamfundet?
Kompetencer i dansk – hvorfor? Rasmus Fink Lorentzen.
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
Hvad sker der når vi samskaber, eller samarbejde på tværs? Gruppedynamikkens påvirkning Manon de Jongh, 2014.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
FINDES FREMTIDENS FRIVILLIGE I FORENINGER?. AGENDA Hvad er problemet med foreningerne i dag? Hvordan skaber vi deltagelsesmuligheder for alle? Hvad kræver.
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
Børneområdet blev kommunalt – åbner det for en spændende ny fortælling Socialrådgiverdage d. 25. september 2007 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Organisatorisk læring i et organisationsudviklingsprojekt Et eksempel.
 Rold skov  675 elever  Læring i bevægelse.  2009 midler fra undervisningsministeriet  Læringsrum med Turbo-dansk  Uderummet som læringsrum.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Projektet i praksis: udviklingsdimensionen 10 lærere frikøbes (a 50 timer) 5 workshops Litteratur-studier Individuelle afprøvninger I praksis Video-clips.
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Kort & godt om: ORGANISATIONSSOCIOLOGI
Rikke Teglskov UCL og Lise D. Møller UCC
1 Pulse check Project Half Double. 2 Pulse Check – let’s start with the baseline 1.Are you confident that your current work is creating impact for the.
Dagplejen Svendborg Barnet I Centrum Emotionel relatering og modtagelse Barnet I Centrum – Ole Henrik Hansen Deltager: Dagplejer: Pia Rønver,
En Praktikværts forventninger Hvilke forventninger/krav har praktikværten til eleven i VO/lærepladsen.
Aktuel forskning om fremmende og hæmmende faktorer i forbindelse med implementeringen af evidensbaseret praksis Temamøde Implementering af ergoterapeutiske.
Bente Jensen, LANDSKONFERENCE 2006 Udsatte børn i dagtilbud Hvad ved vi, hvad gør vi - og hvordan kan kvalitet fremmes? Oplæg på FOA Landskonference,
Grundlaget for kognitive tilgange Köhler Koffka Wertheimer Psychology of Personal Constructs Metateoretiske refleksioner Kognitive og socialkognitive aspekter.
Begrebsafklaring Co–production og co-creation. Hvad er hvad?  Co - production  Co – creation  To paradigmer og normative forståelser Effektivitets.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Indsatsteori for årshjulet (EN)
Mentorprojekt Sisimiut
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Politisk næstformand i Scleroseforeningen
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
CENTER FOR KLINISKE RETNINGSLINJER - CLEARINGHOUSE
Smart Library Projekterfaringer & læring
DELTAGELSE I SAMARBEJDE
En Praktikværts forventninger
Promus…connecting the music!
Konkurrencestyrelsens afgørelse af 30
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

ET PROJEKT OM UNGE IVÆRKSÆTTERES // DANNELSE OG EFFEKT -PERNILLE BERG -PERNILLE SKOV, CAKI PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014

INNOVATIONEN I UDDANNELSERNE // “Measuring innovation and its effectiveness in the public sector in general, and in education in particular, is in its infancy” (OECD Discussion Paper, 11 June 2009) PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014

INNOVATION IN EDUCATION // “We are currently facing two concurrent tendencies: 1.A need for ideas and implementation 2.A need for experimentation and evidence” Geoff Mulgan, Nesta, UK PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 PROJEKT EFFEKT

HVILKEN UDFORDRING PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014

BEHOVET FOR EN HOLISTISK TILGANG //

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 HVEM VAR PROJEKTDELTAGERNE? //

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 HOVEDRESULTATERNE// FEM KVALITATIVE EFFEKTER DISSE DANNER GRUNDLAG FOR FEM LÆRINGSMÅL UNDERSØGELSEN VISTE HVILKE YDELSER OG HERMED HVILKEN UDVIKLINGSRAMME, DER KARAKTERISERER DET TERRÆN, HVOR IVÆRKSÆTTERNE GENNEMGÅR EN DANNELSESPROCES. HERVED UDVIKLER IVÆRKSÆTTERNE FEM KOMPETENCER

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 HOVEDRESULTATERNE// FEM INDSIGTER EN UDVIKLINGSRAMME FEM EFFEKTER FEM LÆRINGSMÅL

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 FEM INDSIGTER // #1 PLADS #2 VILJE #3 STED #4 IDENTITET #5 FÆLLESSKAB

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 EN UDVIKLINGSRAMME // #1 PLADS #2 VILJE #3 STED #4 IDENTITET #5 FÆLLESSKAB

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 FEM EFFEKTER > FEM LÆRINGSMÅL // PRAKSISNIVEAUET // -DET STUDENTERVÆKSTHUSET TILBYDER MØDET MED STEDET RUMMELIGHEDEN STRUKTUR FÆLLESSKAB OG NETVÆRK AKTIVITETER DE FEM EFFEKTER // -IVÆRKSÆTTERNES LÆRING MOTIVATION PERSONLIG MODNING OG SELVERKENDELSE ORGANISATORISKE KOMPETENCER RELATIONELLE KOMPETENCER KOMMUNIKATIVE KOMPETENCER

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 HVER EFFEKT// HVER EFFEKT BESKRIVES DER GIVES EN ANTROPOLOGISK VINKEL VI OMSÆTTER HVER EFFEKT TIL ANBEFALINGER TIL ANDRE

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 DANNELSE, EFFEKT, EVIDENS // REDSKABERNE ER 1.BAROMETER 2.EN SKYDESKIVE 3.EN BRUGERREJSE

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 HVORFOR BAROMETER //

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 HVORFOR SKYDESKIVE //

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 HVORFOR BRUGERREJSE //

PROJEKT HÅND I HÅND 3. JUNI 2014 EFFEKTER AF DANNELSEN //