HJERNER, LÆRING OG MOTIVATION

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?
Advertisements

HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?
Hjerterum og opsøgende funktion
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
HJERNER OG MOTIVATION
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Den gode fortælling som læringsredskab
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Alle børn skal være del af fællesskabet
HJERNER, LEG OG LÆRING PIGER
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Er mit barn klar til skolestart ?
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE
Ved pædagogisk psykolog Lone Gregersen
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Skolereformen Overordnede mål:
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Skolereform august 2014………………
Den åbne skole.
4 fokuspunkter i kommende skoleår • Motion • Læsestund for alle klasser • Læring i bevægelse • Glæde og trivsel.
Tilsyn Aabenraa Friskole 2012
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Hvordan lykkes det at få de unge fra folkeskolen videre til en ungdomsuddannelse og til at gennemføre en ungdomsuddannelse? Hvordan sikrer vi, at de unge.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Inklusion og rummelighed
Spørgsmålene er ikke særligt svære, så prøv at lade være med at snyde dig igennem.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Augustseminar 2014 Nyborg d. 14. august.
Notatteknik Hvorfor Hvornår Hvordan.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Lærerprofessionen.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Skolesport Leg, Liv & Læring Idrætsprojekt Idrætsoplevelser for børn og unge med indlæringsvanskeligheder Partnerskab mellem Dansk Skoleidræt,
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE Dødt nervevæv Test af den levende hjerne.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Oplæg om lektier Data og overvejelser.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
En nutidig vej til fysisk velvære, følelsesmæssig balance, intellektuelt klarsyn og spirituel indsigt.
Majbørn 2015 Præsentation af program
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Grethe Lindbjerg Sørensen – Rundt om det affektive Grethe Lindbjerg Sørensen – Klar, parat, vælg – er de unge klar? Valg og.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
IKKE ALLE SÅR ER SYNLIGE Test af den levende hjerne
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Leg, Liv og Læring Fredericia 8. marts Skolesport 2016 … skaber bevægelsesglæde og giver mod til mere bevægelse … er vejen til succesoplevelser.
Drop Opdragelsen – lederskab uden krænkelser
BEVÆGELSE OG IDRÆT I DEN PÆDAGOGISKE PRAKSIS. GRUNDLAG  Pædagogisk idræt  Bevægelse er mere end fysisk: - fysisk, psykisk, social og kognitiv udvikling.
Skab et Samarbejde med Synergi
Hvad er de unge optagede af? Den følelsesstyrede hjerne!
© Thybo, P. (2013). Neuropædagogik – Hjerne, liv og læring
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Analyse af arbejdsproces og faggruppernes bidrag
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

HJERNER, LÆRING OG MOTIVATION www.ann-e-knudsen.dk

Test af den levende hjerne Dødt nervevæv Test af den levende hjerne www.ann-e-knudsen.dk

Hjerneaktivitet ved opgaveløsning Sproglig deltest www.ann-e-knudsen.dk

1 2 3 Analog www.ann-e-knudsen.dk

HJERNER, TO SPROG og RELATION www.ann-e-knudsen.dk

HUKOMMELSE Mest ram for hukommelse Idræt og musik www.ann-e-knudsen.dk

INTELLIGENS OG KØN Test, IQ og testosteron Motivation Opgaveløsning Analog www.ann-e-knudsen.dk

NØDVENDIGT SAMARBEJDE Fagligt samarbejde om børns udvikling Inklusion og rummelighed Relationer uden pres www.ann-e-knudsen.dk

KRYDSMODAL PERCEPTION Mere idræt og musik? Læring af bedst fungerende kanal Associationsområde - finmotorik Analog www.ann-e-knudsen.dk

HVORNÅR ER DER HUL IGENNEM? 5-6 klasse  nysgerrige, interesserede i forsøg, facts. 7 klasse  lukket på grund af ombygning, spild af tid. 8-10 klasse  følelsesmæssige forklaringer, ligeglad med langtidsvirkninger www.ann-e-knudsen.dk

EMPATI OG SELVVÆRD Gruppearbejde Kritik Differentieret tilbagemelding www.ann-e-knudsen.dk

www.ann-e-knudsen.dk