Velkommen til Fællesledermøde. Program for i dag.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til medlemsmøde 29
Advertisements

CBS’ Uddannelser Kvalitetsseminar 7. marts Formål med kvalitetsseminaret •Kvalitetsudvikling af uddannelser –Inspiration til fortsat udvikling.
Eventudvikling i Rebild Kommune
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Energi- & Vandværkstedet
Ændringsforslag til lovforslag L1 §12. stk 4 Grupperådsmøde •Oprindeligt forslag Tilføjes til §12, stk. 4: ”Kopi af indkaldelsen med dagsorden og bilag.
Valg til Skolebestyrelsen
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
GWCDK struktur.
Program Introduktion til selvbetjening på biblioteket Velkomst i mødelokale 1 Overvejelser FØR du går i gang Søgetricks OPGAVER.
Lærersamarbejdet Gruppe 1 Intro til erhvervsuddannelserne.
Korpslejrudvalget Skive 2010.
DT-ledermøde Kongeå Distrikt 26. maj 2011 FamilieSpejd.
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Temalinjer •Samfundsfaglig •Naturfaglig •Kunst & Design •Drama & Musik •Idræt •Karrierepilen •Medie og It Samt: •Base 10 •ITO.
Lærersamarbejde i Aarhus september 2011 Aarhus Social- og Sundhedsskole.
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
1 Belastningsprøve Fredag 16. september Agenda Kl. 08:00Velkomst v. Allan Harding Status på Imerco projekt, v. Allan Harding Oplæg til belastningsprøve,
Velkommen til TUP12 Udviklingsseminar 6 26/
Partiernes funktioner
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Blå Sommer 2009 Besøg i Ravnsholt Division 21. oktober 2008.
Konference 14. april ’10 Forskerparken i Odense Ressourceregnskab i øjenhøjde Konference og repræsentantskabsmøde Den 14. april 2010 kl –
BK Friheden 98 Teplice (Tjekkiet) 31/3 – 4/
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Gruppeudvikler konceptet v/ Thea Björklund Larsen.
SAB seminar , lørdag kl – 13.15Introduktion og velkommen til SAB seminar v/ John B. Sørensen kl – 13.45Diskussion af AlmenBolig+ konceptet.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Velkommen til Ø90 kursus.
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Troldhøj & Himmelbjerg Plenummøde 26. november 2009.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Lean Netværk AAU.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
Velkommen til alle Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen.
Fælles kompetenceudviklingsdag 22. maj 2012, CABI.
Velkommen til Export Steps Agenda AGENDA Velkomst v/ Lis Brink, tovholder for Export Steps, Væksthus Midtjylland 14.05Introduktion af.
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Velkommen til Rådsmøde Onsdag d. 15. september 2010
: 2CBS LL "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman
VEJLEDERNES FORHÅBNINGER FRA BRANDMAND TIL ARKITEKT AFKLARING AF EGEN VIDEN: HVAD KAN JEG? AFKLARING OG AFGRÆNSNING AF ROLLEN KONTRAKT : DIALOG OMKRING.
Forældre involvering Kørselsordning eller mere? Sisu/MBK.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Lederseminar 2014 Varde Kommune
5 års planer Forebyggende arbejde er bedre end ”hovsa”-løsninger!
Velkommen til Export Steps Agenda Velkomst og præsentation af Export Steps – networking med indhold v/ Ole Chr. Lindholm, SMV-teamleder,
Temadag for repræsentanter i De Regionale Beskæftigelsesråd d Birgit Hagen, DH repræsentant I Det regionale Beskæftigelsesråd i Region Midtjylland.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Sekretær Introduktion til arbejdet som klubsekretær Sekretær1.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Grunde til at jeg elsker dig
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
Generalforsamling 2019 Rødovrespejderne
Inspirationsmodellen
Præsentationens transcript:

Velkommen til Fællesledermøde

Program for i dag

Program for dagen Kl Velkomst, præsentation af Team Dybbøl og forløbet frem til nu Kl Konklusion for Barometer- undersøgelsen Kl. 10:20 Hvordan så gruppernes forslag ud (plancher) Kl. 10:25 Udsagn om fordele/ulemper fra plancher Kl. 10:30 Hvilke opgaver skal en ny divisionsledelse løse og forslag til hvordan division ledelsen skal se ud

Kl. 10:35 Intro til ”Cafedebat ” Kl. 10:45 Cafedebat Kl. 12:00 Frokost Kl. 12:45Information om ”Spejdernes Lejr 2017” Kl. 13:30 Tilbagemelding fra ”Cafedebat” Kl. 13:45 Finde kandidater til den nye divisionsledelse Kl. 14:15 Næste step i forløbet og afslutning

Konklusion for Barometer- undersøgelsen

Barometer-undersøgelsen

Der lægges vægt på: – At egne kompetencer kommer i spil (58-70%) – Den personlige udvikling ( %) – At glæde andre (58-91 %) – Det sociale (66-80%) – At opgaverne primært er praktiske (70%) Hvad lægges der vægt på ?

KONKLUSION Lille divisionsledelse Friere udvalgs-struktur end i dag – mulighed for ad hoc udvalg Klar definition af arbejdsopgaver i hhv. ledelse og udvalg Klare regler for hvor længe man sidder i hhv. divisionsledelse og udvalg Sikre kommunikation mellem ledelse og udvalg

Hvordan så gruppernes forslag ud?

23 plancher fra 13 besøgte grupper: 2 ud af 23: Angiver at der skal kun være 1 Divisionschef 21 ud af 23: Angiver at der skal være 2 Divisionschefer Gruppernes forslag

3 ud af 23: Alle grenene er repræsenteret i den valgte DL 6 af 23: Tovholderrolle gælder ”alt muligt” 11 af 23: Tovholder handler kun om grenene Gruppernes forslag

12 ud af 23: har en koordinatorrolle (aktivitetskoordinator) som sidder i divisionsledelsen. Ud af de 10 plancher er der 2 som har angivet at der skal være 2 koordinatorer. 4 ud af 23: Har angivet en koordinatorrolle, men her er det en som sidder uden for den valgte DL. Dvs. der er i alt 16 ud af 23 plancher som har angivet en koordinatorrolle. Gruppernes forslag

16 ud af 23: har en sekretær i divisionsledelsen 12 ud af 23: Har en rolle/eller et udvalg vedr. gruppeledelse (hvoraf hovedparten af plancherne angiver at denne/dette ligger uden for divisionsledelsen) Gruppernes forslag

13 af 23: Angiver at divisionsledelsen er repræsenteret i Troldhøjudvalget Ang. Troldhøj: DL skal ”sende” et medlem, men om det skal være en DC eller et DL-medlem og hvordan resten af Troldhøjudvalget skal vælges er til diskussion Gruppernes forslag

Stevninghus: 17 ud af 23: DL skal repræsenteres i Stevninghus. Ud af dem er der 9 hvoraf det er en fra DL som sidder i Stevninghus og i 8 andre er det en uden for DL som sidder med. Gruppernes forslag

Udsagn fra plancher

–Aktivitetskoordiantor –Frivillige uden for valgt DL –Divisionsekretær –PR –Troldhøj –Lille divisionsledelse –Organisering Udsagn fra Plancher

Team Dybbøl anbefaler –Stevninghus –Troldhøj –”Supertovholder” –Frivillig grenkoordinator

Opgaver i DL Hvordan skal DL se ud ?

Forslag til divisionsledelse DK Divisionskasserer

Valgt for 2 år Regnskabet Ansøgning til Mads Clausen fra grupperne

Forslag til divisionsledelse DK Divisionskasserer DC Divisionschef DC Divisionschef

Divisionscheferne Valgt for to år Indkaldelse til DL-møder Gruppegodkendelser Støtte til grupperne Tage temperaturen på grupperne GL-møder Kontakt til korpset Fællesledermøder Gruppe administration Udviklingsplan

Forslag til divisionsledelse DK Divisionskasserer DC Divisionschef DC Divisionschef DS Divisionssekretær

Valgt for to år Referater Blåt medlem Opdatering af hjemmeside PR

Forslag til divisionsledelse DK Divisionskasserer DC Divisionschef DC Divisionschef DS Divisionssekretær AKS Aktiviteter for spejdere

Aktiviteter for spejderne Koordinator for grenene Valgt for to år. Støtte grenene i at finde grenkoordinatorer. Støtte grenene i at få udviklet en struktur i grenen. Samle grenkoordinatorerne til udveksling af erfaringer. Cafe: Hvordan skal dette organiseres?

Forslag til divisionsledelse DK Divisionskasserer DC Divisionschef DC Divisionschef DS Divisionssekretær AKS Aktiviteter for spejdere AKL Aktiviteter for ledere

Aktiviteter for lederne Valgt for to år. Fællesledermøde Kurser ? Cafe: Hvilke ønsker er der til aktiviteter for ledere?

Forslag til divisionsledelse DK Divisionskasserer DC Divisionschef DC Divisionschef DS Divisionssekretær AKS Aktiviteter for spejdere AKL Aktiviteter for ledere UNG

Valgt for et år ?

Forslag til divisionsledelse DK Divisionskasserer DC Divisionschef DC Divisionschef DS Divisionssekretær AKS Aktiviteter for spejdere AKL Aktiviteter for ledere UNG

Troldhøj Divisionsledelsen finder efter valget ud af, hvem der bliver repræsentant i Troldhøjudvalget. Formand og kasserer for Troldhøj vælges på Divisionsrådsmødet.

Stevninghus Divisionsledelsen finder efter valget ud af, hvem der bliver repræsentant i hytteudvalget på Stevninghus.

Eksterne udvalg Udpeget af/fra Divisionsledelsen Samrådet SL17

Cafedebat