Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Troldhøj & Himmelbjerg Plenummøde 26. november 2009.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Troldhøj & Himmelbjerg Plenummøde 26. november 2009."— Præsentationens transcript:

1 Troldhøj & Himmelbjerg Plenummøde 26. november 2009

2 Arbejdsgruppen Dorthe - Hadsten Jens - Hadsten Dorthe- Hinnerup Ole - Odder Jan- Ry Kjeld- Skanderborg Jens - Østbirk

3 Velkommen til Troldhøj 1. Silkeborg 3. Silkeborg Galten Galten Tambour Hadsten Hammel Hinnerup Sejs

4 Velkommen til Himmelbjerg Hørning Odder Ry Skanderborg Østbirk

5 Maj Møder mellem Troldhøj og Himmelbjerg Arbejdsgruppe weekend Plenummøde Det er sket indtil nu i 2009 AugustOktoberNovemberJuniJuliSeptember

6 Troldhøj & Himmelbjerg Rum til bedre spejderarbejde Lettere at være leder

7

8

9 Ulemper: Længere afstande For mange mennesker Kender ikke alle Svært at finde mødedatoer

10 ODDER – SILKEBORG – 51 km, 54 min. ODDER - HADSTEN – 51 km, 44 min. HADSTEN – SILKEBORG – 44 km, 45 min HADSTEN - ØSTBIRK – 56 km, 42 min SEJS – HADSTEN - 40 km, 44 min SEJS – ODDER - 43 km, 51 min

11 Fordele: Flere om at løfte opgaven Større /”bedre” oplevelser Bedre økonomi Gode erfaringer ved trop/junior gennem de sidste 5 år Rationalisering i den adm. ledelse Flere til møderne – nye og flere ideer Mindre sårbar ved enkelte afbud Lidt arbejde til alle – i stedet for meget arbejde til få Give spejderne forståelse af at være en del af noget større, end egen gruppe

12 Ulemper bliver til fordele Mange ledere og spejdere er også en fordel: Større rekrutterings grundlag, Bedre mulighed for SUS oplevelser. Der kan endnu bedre afsættes ressourcer til at vi kommer til at kende hinanden OG vi skal lave divisions kalender 1½ år frem.

13 Divisionsledelsen Sammensætningen:. – Der skal være 1 fra hver gren og 1 fra hver gruppe. – 1 kasserer og 2 DC. – Ok med dobbelt poster. Opgaver for ledelsesmedlemmer: – Formidle info fra og til gren og gruppe – Opgaven er at sørge for at de aftalte arrangementer bliver afholdt – En ansvarlig for ledertræning – En fast referent

14 Ledelsesmøder Hvor tit: Mindst en gang i kvartalet. Hvorhenne: På skifte i byerne Hvor lange møder: Fra kl. 19.30 – 22.00 Dagsorden for møderne: Udsendes senest 14 dage før mødet. Nyt fra DC, grupper/grene. Projekter først, info sidst. Mødeleder: skal skære igennem, rollen skal gå på skift.

15 Aktiviteter for grupperne Grenmøder: Selv aftale forplejning Hvor og hvor tit aftaler grenene selv Der skal være referat fra møderne, sendes til ledelsen Fællesmøder: Det vil være for alle lederne. Det kan et foredrag, internt kursus, information, networking eller erfa. Hvor tit: 2 gange om året, på rullende dage man – tors. Hvorhenne: På skift mellem grupperne eller et fast sted Hvor lange møder: Fra kl. 19.30 – 22.

16 Aktiviteter for grupperne Gruppeledermøder: Mindst 2 gange årligt. Gruppeledere med dele af divisionsledelsen inkl. DC. Divisionsturneringer: Afholdes 1 gang om året i alle grene. Grenene bestemmer selv hvor og hvornår. Andre aktiviteter: Divisionssommerlejr hver 10 år. Hvis sammenlægning går igennem laver vi noget stort sammen i 2012. Lederarrangement

17 Støtte til grupperne Kursustilbud, uddannelse generelt: Ledertræning, evt. nye trend som GPS og lign. Formidling af tilbud om centralt leder træning Anden støtte til grupperne: Divisionsledelsen er repræsenteret til generalforsamlinger Divisionsledelsen skal være synlig i grupperne

18 Økonomi Materiel: Der kommer ikke til at være noget fælles materiel i divisionen, men grupper kan evt. oplyse hvad de vil låne ud. Divisionskontingent: Divisionskassen skal ikke være en pengemaskine. Skilsmisse papirerne skal være i orden – dvs. hvis det går galt går vi ud med lige så stor del som vi kom med.

19 To Ligeværdige Divisioner Himmelbjerg: 450 Troldhøj: 530 Grupper: 5 8 Mikro: 44 65 Mini 131 157 Junior 92 100 Trop 87 83 Klan 72 75 Øvrige ledere 24 50 Formue 01/01/0991.600 108.300 = per spejder: 204 204

20 Fælles værdier og holdninger Vi er allerede fælles om rigtig mange ting. Fælles trops divi siden 2003 Fælles junior divi siden 2005 Fælles mini divi i 2009 Beholder alle nuværende aktiviteter, såsom Indaba, Juniorbio, Himmelbjergdag, klanjuletur, så længe der er kræfter og interesse nok ! Nye aktiviteter, f.eks. Lederarrangementer – fordi vi nu har flere kræfter til at arrangere !

21 Næste skridt Opklare spørgsmål fra salen Evt. nyt fællesmøde i foråret Indstille til rådsmøderne om sammenlægning Ekstra rådsmøde senere i 2010 for beslutning Fælles grenmøder allerede fra nu af ?

22 Opfølgningsmøde Selvstændige divisionsrådsmøder Fælles ekstra rådsmøde Tidsplanen - 2010 Maj Februar April Juli Juni JanuarMarts

23 Hvad skal vi hedde ? Navn og logo konkurrence: Navnet skal gerne dække hele området og meget gerne være helt fri for associationer til de gamle navne. Navn og logo bliver besluttet hver for sig. Navn først og derefter et godt logo. Konkurrencen starter først efter rådsmøderne 2010


Download ppt "Troldhøj & Himmelbjerg Plenummøde 26. november 2009."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google