Skole- og Kulturforvaltningen Aalborg modellen Historik Pilotprojekt Baggrund.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dansk Folkeoplysnings Samråd Folkeoplysningspolitik.
Advertisements

Generelle bemærkninger • God harmoni med Folkeoplysningsudvalgets rapport • Formålsbeskrivelsen omfatter nu også at ”fremme demokratiforståelse og aktivt.
Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Kvalitetskodeks for Realkompetence i Danmark DFS Forum for kompetencer den 7. september 2010 Nationalt Videncenter for Realkompetencevurderinger.
Fokuspunkter ved udarbejdelse af en god folkeoplysningspolitik
Breddeidrætsudvalgets betænkning •Foreningsidræt •Kommerciel idræt •Selvorganiseret idræt •Institutionsidræt •Offentlig idræt.
Formandsberetning for SIG-hjerteinsufficiens 2009 under FS K&T
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
FRIVILLIGHED OG MEDBORGERSKAB
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Temamøde om Fleksuddannelsen De fem daghøjskoler i Århus, Kompetencehuset, Byhøjskolen, Gimle, AOF og IDA vil som forsøg og i samarbejde med.
NYE TENDENSER I IDRÆTSPOLITIKKEN ODENSEVEJEN. Historien   1976: Tips- og lottoloven indføres. En del af overskuddet fra danskernes spil går til almennyttige.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Unges kompetenceudvikling i det organiserede fritidsliv v/ Anne Kofod Medlemskonference 31. marts 2008.
Kommunale chefforventninger til en ny folkeoplysningslov Oplæg for Fritid og Samfund d. 25. april 2008 i Vissenbjerg v/ Børne- og Kulturdirektør Per B.
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
1 Idræts og Fritidspolitik - Kick–off konference 26. januar 2011.
Tværprofessionelt samarbejde om børn og forældre
10 punkts programmet •Der skal sikres alle børn og unge et alsidigt tilbud om fritidsvirksomhed •Kommunen skal samordne fritidsforanstaltninger, der iværksættes.
Idrætsorganisationernes ledelse og organisation
 87,4 % er i uddannelse (933)  59,0 % går i gymnasiet (629)  24,7 % er i erhvervsuddannelse (264)  1,0 % er i andre ungdomsuddannelser (11)  2,4 %
Senior Online – Nye veje til digital inklusion
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
Formandsberetning for SIG-hjerteinsufficiens 2008 under FS K&T Formandsberetning for SIG-hjerteinsufficiens 2008 under FS K&T.
Udfordringer og perspektiver på ledelse i kunst- og kultursektoren - et kommunalt perspektiv Introdag – Kunst og kulturlederuddannelsen Odsherred Teaterskole.
Velkomst/præsentation
Undervisningsministeriets realkompetenceredskab til ’tredje sektor’
Udgangspunktet for pilotprojektet Færre gennemfører en ungdomsuddannelse Barriererne i uddannelsessystemet.
Forårs Banquet for frivillige i Kerteminde Kommune Kertemindehallen d. 29. maj 2013.
MULTIHUSET FREDERIKSHAVN Idéudviklingsseminar Den 19. juni 2007 Johan Bramsen og Lene Bak Pluss Leadership.
Fundraising og biblioteker – europæiske perspektiver Hvorfor indgå i EU-projekter? Tine Vind, Kulturstyrelsen Kontorchef for Biblioteker November 2014.
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
De Utrolige År i Danmark - erfaringer med DUÅ i dansk kontekst
Arbejdsopgaver for Idrætsrådet Forslag fra udviklingsgruppen 2009.
Randers Kommune 22. april Fremtidens drift af idrætsanlæg.
Er folkeoplysning og folkebiblioteker hinandens modsætninger? Tidl. Formand for Folkeoplysningsudvalget Jens Stenbæk.
Uddannelse og rekruttering Procesindustrien - fokus DI's erhvervsuddannelsesområde Regionalt.
Udfordringer omkring frivillige i aftenskolen Projektpartnere LOF og FORA.
Kulturkonference på Comwell Middelfart september 2007 Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør i Næstved Kommune og formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Projektets fokus og rammer Formål: Udvikling og test af brugerinvolverende oplevelser/aktiviteter for gæsterne på de åbne biblioteker – tiltag der offensivt.
Idrætten i en ny storkommune  Kommunens idrætspolitiske målsætninger  Tilskudsordninger  Haller og anlæg  Brugerindflydelse i fremtiden  Strukturen.
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Sårpleje i Aalborg kommune
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Norden i verden A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt perspektiv  Det internationale.
Nye tider, ny kultur- og fritidspolitik Årsmøde i Biblioteksforeningen i region Syddanmark 25. februar 2008 Oplæg af Klaus Majgaard, administrerende direktør.
DBU Fyn DBU Fyns Formandsklubber. DBU Fyn Historik : Fodboldpatruljer : Fodboldråd i kommunerne 2007: Formandsklub for udvalgte formænd.
Ungdomsuddannelse til alle Konference d. 18. april 2007 Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune og formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Hvem skal kommunerne samarbejde med i fremtiden på idrætsområdet? Oplæg til Breddeidrætsudvalgets møde tirsdag d. 6. november v/ Børne- og Fritidsdirektør.
Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer 14 medarbejdere.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
IDRÆTS- OG FOLKEOPLYSNINGS- OMRÅDET Tid for periodisk syn? ‘KL’s Kultur- og Fritidskonference’, Hotel Marienlyst, Helsingør, 21/05/2015. Analytiker Malene.
Vision Analyser, undersøgelser, projekterfaringer Navn Navnesen Anders Kragh Jespersen, DGI Lab 1.
Skole- og Kulturforvaltningen Fritidsområdet ”Kommunerne og seniorsporten” i dag – men hvad med i morgen ?
Vores frivillighedspolitik Næstformand Mads Kildegaard Larsen.
Prioritering og håndtering af kulturens mange muligheder Center for Ledelse og Styring.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
‘En bevægende kommune - Bevæg dig for livet’
En nordjysk investering – Vejle
Nye medlemmer og frivillige i aftenskolen
Status på Badminton ift. visionsarbejdet
Glamsbjerg Fritidscenters fremtidshus
Fra mursten ….til motion og muligheder
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Fællesskaber i hverdagen og et aktivt fritidsliv
Introduktion til Folkeoplysningsområdet
Præsentationens transcript:

Skole- og Kulturforvaltningen Aalborg modellen Historik Pilotprojekt Baggrund

Skole- og Kulturforvaltningen Historik Realkompetencevejleder kursus - DFS 5 ud af 24 deltagere fra Aalborg Kvindedaghøjskolen Fokus Folkeoplysning Aalborg Produktionsskole AOF Nord X2

Skole- og Kulturforvaltningen Pilotprojekt i Aalborg Foreningen af Daghøjskoler Netværk –DGI, Fokus Folkeoplysning og kommune

Skole- og Kulturforvaltningen Pilotprojekt - formål Effekt og perspektiver Behov for involvering Omkostningsniveau

Skole- og Kulturforvaltningen Udannelse af Sparringspartnere Kursus 31. januar sparringspartnere Finansieret af Folkeoplysningsudvalget Markedsføring

Skole- og Kulturforvaltningen Erfaring indtil nu Aftenskoler/Daghøjskoler –Efterspørgsel Foreninger –Ingen efterspørgsel

Skole- og Kulturforvaltningen Fremtiden Sparringspartnere = ressourcepersoner Åben realkompetencevurdering? Folkeoplysningsudvalget

Skole- og Kulturforvaltningen Baggrund Stærk organisering på Folkeoplysningsområdet i Aalborg Samvirker for: –Idræt –Aftenskoler –Korps

Skole- og Kulturforvaltningen Folkeoplysningsudvalget Fokus på udvikling –Udviklingspulje Understøtning af fx: –Uorganiserede/selvorganiserede aktiviteter –Foreningsbaserede motionsrum –Klippekort

Skole- og Kulturforvaltningen Formanden Realkompetencebeskrivelse –hjælp til selvhjælp = rekruttering –Professionalisering –Anerkendelse