Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Trivsel - et fokusområde
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Er det ikke noget i klassen?
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Trivselsgrupper for forældre
Den gode klasse Forældrenes rolle
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Forældre fremmer fællesskabet
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Forældremøde X årgang.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Jeg støtter barnet ved:
Velkommen. . Agenda: Velkomst Status på skolesammenlægningerne Kort ref. fra sidste møde Grundregler for Skolen Evt.
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
Udarbejdet af skolebestyrelsen
Forældremøder på Kalbyris
Forældremøde på Outrup Skole
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Relationer – børn imellem
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Folkeskolereform 2014.
Unge og Kirke Hvordan virker vi sammen. Smittende tro… ”2010 har været et helt fantastisk år for mig. Jeg vil huske det igennem hele mit liv for at være.
Samarbejdet mellem skole og hjem specielt i forhold til tosprogede familier Fredag den 17. Oktober Oslo Samia Yusuf Ali.
Information til nye forældreråd i 0
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Forældresamarbejde/fællesskaber
Evaluering og undervisning - en kultur
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
AFTENENS PUNKTER Kontaktveje mellem skole og hjem Hvor kan forældre få indflydelse Forældremøder Temaforældremøder Skole-hjem samtaler Andet Debat.
Det robuste barn – et foredrag om opdragelse
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Visioner for arbejdet i skolebestyrelsen på Rolloskolen.
W ORKSHOP 2 Samtalemodel til virksomheder. F ØRSTE KONTAKT : Vække virksomhedens interesse for at få besøg af skolen. Virksomheden har historik for at.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Hvad er en trivselsgruppe ?  3-5 forældregrupper, som er sammensat af lærerteamet  Trivselsgrupperne forsøges blandet ifht. sociale kompetencer  Det.
Fleksible fællesskaber
- Kom tættere på dit barns skolegang
Trivselsmålingens resultater
- Kom tættere på dit barns skolegang
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Præsentationens transcript:

Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”

Ønsker og mål Trivsel Faglighed Samarbejde Tillid Læring og trivsel følges ad. Hvis eleverne ikke trives, har de svært ved at optage læring. Energien bliver i stedet brugt på at få hverdagen og samværet med de andre til at fungere. Tilliden skal være til stede – både i skolen, men også mellem skole og hjem. Fagligheden er meget vigtig for os her på Hylleholt skole. Vi ønsker at give jeres børn det højest mulige, faglige udbytte af deres skolegang. Samarbejdet er vigtigt, hvis dette skal lykkes. Børnenes holdning til skole og skolegaqng præges meget af, hvad hjemmet mener om den sag. Vi har brug for jeres samarbejde og jeres opbakning.

Forventninger til skolen Fokus på trivsel Høj faglighed God kontakt til forældre Rummelighed I gør rigtigt i at forvente høj faglighed af os – det er vi også interesseret i at levere. Vi ønsker ikke at udelukke nogen fra skolens fællesskab. For at kunne rumme alle elever i en klasse, har vi brug for jeres samarbejde og forståelse for, at ikke alle børn er ens – nogle elever har brug for noget ekstra, men mest af alt har dee brug for resten af klassens opbakning. Gennem den gode kontakt, og med fælles fokus på, at børnene skal trives, tror vi på at vi kan give jeres børn en god og udbytterig skolegang.

Forventninger til forældre Forældrenetværk Den gode historie God kontakt til skolen Netværket er med til at sikre den gode kontakt forældrene i mellem. Forpligt hinanden på at sige til med det samme, hvis I oplever problemer i klassens eller mellem enkelte elever. På den måde bliver eventuelle problemer taget i opløbet, og når ikke at vokse sig store. Fortæl den gode historie derhjemme. Hvis I er utilfredse med et eller eller andet på skolen, så tal om det, når ungerne er lagt i seng, så de ikke hører jeres utilfredshed. De har ikke brug for at være en del af det. Hold god kontakt til klassens lærere. Brug vores forældreintranet, og sig til med det samme, hvis I synes, der er noget I har brug for at få drøftet.

Hvad kan vi gøre? Lav telefon- og mailliste Vælg tovholdere Kontinuitet - forældreintra Aftal fælles arrangementer Lav årgangsarrangementer Tal om rigtigt og forkert Lektier, madpakker, tøj Løs problemer Fortæl den gode historie Voksensnak er for voksne Støt op om andres børn Hav tillid til hinanden ”Forældrenetværk styrker en klasses sammenhold, og forbedrer elevernes mulighed for en god skolegang.” En god huskeliste til det gode samarbejde. Især omkring problemløsning er det vigtigt hurtigst muligt at tale med de involverede. Er det en anden forældre, så ring med det samme, og få afmystificeret tingene. Er det læreren, så tag kontakt til hende. Her på skolen vil vi meget gerne være med til at løse eventuelle problemer eller misforståelser med det samme, i stedet for at lade dem vokse ud af proportioner.

Kan det betale sig? ”Et godt forældresamarbejde kan bruges gennem hele skoletiden.” Hvad får jeg ud af et forældrenetværk? Gavner det mit barn? Hvorfor skal jeg være aktiv? Hvad med de andre? Hvad kan vi bruge det til? Et godt forum for samarbejde med de andre forældre. Et sted at orientere sig i forbindelse med børnenes samvær og sociale liv i og uden for skolen. Barnet har gavn af at se en forældregruppe, der er sammen, taler om tingene, og som i et vist mål har en fælles holdning til de ting, der optager børnene. De resurser der bliver lagt i forældrenetværket, kommer tilbage igen. Spørg dem, der måske ikke har resurserne, om de vil med til forældremøde (”skal vi følges?”), tag et ekstra barn med til forboldturneringen eller inviter en kammerat med hjem, som ellers ikke så tit bliver spurgt. På den måde bliver alle en del af fællesskabet, og hvis alle føler sig som en del af fællesskabet, trives de, og dermed fungerer dagligdagen i skolen også bedre. Kig ikke på de andre forældres aktivitetsniveau i forbindelse md netværket. Læg de kræfter, du selv kan, og glæd dig over samværet med andre voksne, der har samme interesse som dig – nemlig at jeres børn skal have det godt, både i og udenfor skolen. Samtaler om sengetid, lommepenge, lørdagsslik, alkoholdebut, udetid, antal sportsgrene, brug af cykelhjelm osv. Enighed gør stærk. Argumenterne bliver stærkere overfor barnet, hvis I ved, at alle andre forældre i netværket gør det samme.

Den gode skole Trivsel Tillid Faglighed Samarbejde Opsummering.

Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole – sammen med jer!”