Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen. Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vandrammedirektivet Involvering af offentligheden i planlægningen Henriette Færgemann Team koordinator Europa Kommissionen DG Miljø, Vandafdelingen.
Advertisements

Af: Anders Skafte Jonas Juul Nichlas Christensen.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Marketingplanlægning
VEJEN TIL VÆKST.
- og problemformulering
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Synlig ledelse i krisetid
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Fremtidens markedsføringsplatform
Indledning Vibeke Plambeck 19.nov. 09 Formål med projektet og hvad vi har nået.
Markedsvurdering.
Indtægter (indtjening)
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
8 Segmentering og målgruppevalg
9. Årsregnskabet og registreringssystemet
MGM direct mail til nuværende medlemmer september 2010 uge
Negative tal Sisse Bülow Brandt LH
Måling og vurdering af rengøringskvalitet
1 Ambulant genoptræning i Region Midtjylland: 2007 Sundhedskoordinationsudvalgsmøde 18. maj 2009 v/ senior projektleder Susanne Reindahl Rasmussen, Ph.d.,
12. Valg af afsætningsalternativ
Virksomhedens ide og mål
Ny rådgivningsstrategi Fra AGRINORD´s Svinerådgivning.
[Produktnavn] Marketingplan
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Fjernvarme i Nr. Dalby Grøn og vedvarende energi Forudsætninger for tilbud: * Skønnet udgift kr. * Besparelse ift. nuværende udgift ca
VIGTIG MEDDELELSE Der optjenes ingen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen er garanteret succes som uafhængig ACN-repræsentant.
Investering og Finansiering
Research & Innovation Projekt 1 Gruppemedlemmer: Anders, Bitten og Janne.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Serviceinnovation & Oplevelsesdesign Matchmakinggruppe 17. feb Agenda Indledning Diskussion 1. virksomhedsprojekterne 2. Metoder 3. Ledelsen som.
Hotel Nyborg Strand, 24. april 2012
Scenarieanalyse og realoptioner
Markedskommunikation
1 Opgave 29 ”Statistisk Sikkerhed for Ei ” Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Driftslederens betydning for driftsresultatet Afdelingsleder Torben Wiborg.
TIL FREMTIDEN VELKOMMEN. FAKTA · der ikke kan diskuteres... Cashback og tilbud. Et produkt alle vil have. Kunden sparer 20-22%. Walmart, Bestbuy, SamsClub.
1 Opgave 30 ”Statistisk Sikkerhed for Ep ” Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 Monopolistisk konkurrence På kort sigt Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Opgave 45 Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
1 Fuldkommen konkurrence Kort sigt Kjeld Tyllesen Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Maskinstrategi og planteavlsrådgivning
8. Virksomhedens indtjening
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
8 Segmentering og målgruppevalg
Omkostningsstyring og valg af mekanisering?
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
-markedsføring Sofia og Mattias, 2hh11oma. Online-markedsføring.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl.
Cross Channel - Tidens største trend.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
Adventure Works Tilbud Charlotte Madsen Senior Vicedirektør, Worldwide Sales 24. marts.
Marketingplan Dit navn.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Anbefaling af strategi
Forslag til strategi Per Salling
8. Virksomhedens indtjening
8. Virksomhedens indtjening
AT: Havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende.
8. Virksomhedens indtjening
Glem traditionel tilgang til budget
Præsentationens transcript:

Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen

Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element At diskutere strategien bag udbyderens brug af free-elementet At give en vurdering af brugeroplevelsen og af nytteværdien for udbyderen Forventninger Metoder Afgræsning

Free Marketing Hvad er free marketing? Freemium Direct Cross Subsidies Nonmonetary Ads Eksempel

AVG Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening brugere * 0,05 % = betalende brugere brugere * 256 kr. = kr brugere * 380 kr. = kr kr kr. = kr.

Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet

Battlefield Heroes Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening *0.05*20 = $

Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet

Facebook Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening Udgifter for en måneds annoncering: 250∙30 = kr ,- Hvis vi antager at der klikkes 83 gange pr. dag på annoncen, som Facebook estimerer, ser denne udgift så-ledes ud: 83∙3∙30 = kr , = kr ,- Reklamekampagnens omkostninger for en periode på en måned: kr ,-.

Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet

Gruppearbejde Processen Samarbejde Forbedringer

Konklusion Free marketing Sammendrag Gruppearbejde Problemformulering