Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen
Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element At diskutere strategien bag udbyderens brug af free-elementet At give en vurdering af brugeroplevelsen og af nytteværdien for udbyderen Forventninger Metoder Afgræsning
Free Marketing Hvad er free marketing? Freemium Direct Cross Subsidies Nonmonetary Ads Eksempel
AVG Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening brugere * 0,05 % = betalende brugere brugere * 256 kr. = kr brugere * 380 kr. = kr kr kr. = kr.
Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet
Battlefield Heroes Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening *0.05*20 = $
Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet
Facebook Kort beskrivelse Produkt Målgruppe og markedsføring Brugeroplevelse Eksempel på indtjening Udgifter for en måneds annoncering: 250∙30 = kr ,- Hvis vi antager at der klikkes 83 gange pr. dag på annoncen, som Facebook estimerer, ser denne udgift så-ledes ud: 83∙3∙30 = kr , = kr ,- Reklamekampagnens omkostninger for en periode på en måned: kr ,-.
Diskussion Markedsføringsstrategi Konkurrence og omdømme Udnyttelse af free-elemetet
Gruppearbejde Processen Samarbejde Forbedringer
Konklusion Free marketing Sammendrag Gruppearbejde Problemformulering