Partnerskabsaftaler Virksomhedspraktik og opkvalificering med henblik på rekruttering til ordinære eller støttende job.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Advertisements

Et jobcenters vejledning af unge med særlige behov et jobcenters bud på nogle muligheder, redskaber og metoder i vejledningsindsatsen.
S AMMEN KAN VI MERE – N Y BROBYGNING TIL ERHVERVSUDDANNELSE OG ERHVERVSLIV UU Vestsjælland v. Helle Jacobsen Overordnet fokus: Implementering af brugbare.
Arbejdsgivernes bidrag til beskæftigelsesplan 2009 Arbejdsgiverrepræsentanterne i LBR Virksomhederne og mangel på arbejdskraft.
Hvad kan jobcentrene tilbyde?
Tværgående indsats for unge årige
Velkommen til vejledningsmøde i MA. Dagens program Fælles information ca. 45 min. (slides på ma-kasse.dk) Medlemstilbud Rådighed og jobsøgning MA, jobcenter.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse
Et projekt på. Baggrund  Misbrugere der har behov for en tættere personlig, følelsesmæssig og social opfølgning for at kunne indgå i relationer på arbejdsmarkedet.
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
Projekt Uddannelsesstart Aabenraa Kommune. Projekt Uddannelsesstart Sammenhæng mellem uddannelse, uddannelsesplaner og uddannelsespålæg Samarbejdspartner:
Synshandicap og beskæftigelse
Informationsmøde d. 28/9 Optag august Praktik: 1.
Uddannelsesafklarende samtaler
Afklaringskatalog på Hjælpemiddelområdet
Erfaringer med metoder til at få mennesker med psykisk sygdom i beskæftigelse v/Tommi Strandgaard, direktør, Jobcenter Østdanmark.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
Jobcenter Århus Udbud af Beskæftigelsesfremmende tilbud til job- og indsatsklare borgere d. 26. august 2010.
SYGEDAGPENGEREFORMEN – HVAD ER DET NYE FOR VIRKSOMHEDERNE (SAMT LIDT AF ”DET GAMLE”) Lejre Kommune 20. november 2014.
Nye ældre – nye muligheder
Program Velkomst og spisning Introduktion til jobcentret 4 korte oplæg + paneldebat Kaffe og netværk Indspark til jobcentret Afrunding og netværk 2.
Instituttet for Blinde og Svagsynede i samarbejde med Handivid, støttet af Arbejdsmarkedsstyrelsen Ny Praksis april 2011 – april 2013 v. Lise Plagborg.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Insert picture in this frame Grid Projekt Go-For-It Oktober Securitas, Morten Enghave.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
Love om UU § 19. Ungdommens Uddannelsesvejledning skal gennem en opsøgende og opfølgende indsats tilbyde unge under 25 år, der ikke er i gang med eller.
Sanktioner – manglende medvirken LAS §§ 69 a-69I Fradrag i, nedsættelse af, eller ophør af ressourceforløbsydelsen er betinget af, at kommunen samtidig.
Ungeindsatsen i Center for Erhverv, Uddannelse og Beskæftigelse UU og jobcentrene; et samarbejde om udsatte unge, 3. december 2015 Leder af Ungeporten,
Tilbud på KompetenceCenteret Aktiveringsstrategi 2011 KompetenceCenter Haderslev skal signalere en proaktiv og professionel tilgang til kerneydelsen.
Systematisk og opsøgende kontakt med virksomhederne v /Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
UU - Centrenes lovgivningsmæssige ramme og opgaver Lov om vejledning om valg af uddannelse og erhverv: - Vejledningen skal bidrage til at valg af uddannelse.
MENTOR Sagsbehandler UU-vejleder Studievejleder Kontaktlærer Psykiatrien Rusmiddelcentret Prak. læge Prak. psykolog Ydelseskontoret Familieafd. Visitation.
Organisering og samarbejde i Job- og Aktivhuset omkring den virksomhedsvendte indsats Virksomhedscenter Generation 2 Organisering Samarbejde på tværs Motivation.
HOVEDSTADENS REKRUTTERINGSSERVICE. HVEM ER HRS? Hovedstadens Rekrutteringsservice (HRS) er et samarbejde mellem 18 kommuner (16 jobcentre) i Hovedstadsområdet.
Møde med a-kasserne om Akutpakken 18. september 2012.
Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Projekt fra ufaglært til faglært. Work-shop Et samarbejde mellem Jobcenter Glostrup, Jobcenter Albertslund, CPH West og 3F, FOA og HK København.
Parallele indsatser i Frederikssund - målgruppen med problemer udover ledighed.
Styrket indsats på virksomheden  Samtale inden 4 ugers fravær og information til kommunen (2010)  Fastholdelsesplan ved fravær over 8 uger, planen indgår.
Integrationsarbejdet i praksis samarbejdet mellem virksomhed og jobcenter Jan Højbjerg Holm butikschef Føtex Kalundborg Qerim Selmani Leder Jobcenter Kalundborg.
Brobygning til uddannelse Seniormanager Andreas Nikolajsen København, 9. januar 2014 Opstartskonference om kontanthjælpsreformen.
Alle I Uddannelse Altid AIUA Rikke Kirkensgaard Skive.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
Brug for alle Hvad går det ud på? v/ projektchef Jens Hørby Jørgensen.
HOVEDSTADENS REKRUTTERINGSSERVICE. OM OS Hovedstadens Rekrutteringsservice (HRS) er et samarbejde mellem 18 kommuner (16 jobcentre) i Hovedstadsområdet.
Tilbage til arbejdsmarkedet Handicapkonferencen den 22. november 2007 – Jørgen Nissen/Bombardier Transportation Denmark A/S.
Arbejdsmarked/Jobcenterchef Jette Lorenzen Jobcenter Ydelseskontor Thomas worm Institutioner Herunder Nørremarken Arbejdsmarked- staben.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Beskæftigelsesplan Om Beskæftigelsesplan 2016 Lovkrav, at alle kommuner udarbejder en beskæftigelsesplan Beskæftigelsesplan 2016 er Hvidovre Kommunes.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Ny visitation.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Projekt “Kommunikation, der virker” Hvad skal der til for at kunne arbejde tværfagligt / tværsektorielt med forløbene?
Jobcenter Bornholm Netværksmøde teamledere Matchprojektet.
Kontrolleret forsøg På rette vej i job Projektperiode: – Målgruppen er kontant- og starthjælpsmodtagere i match gruppe 2 På landsplan.
Hvordan samarbejder vi med virksomhederne i VCG2 LTK har inden forpligtet sig til: 70 borgere på kontanthjælp (>25 år – ofte psykisk syge –
Hvad kan Jobcenter Thisted gøre for virksomhederne?
Orientering fra kontoret Job og Fastholdelse AM-udvalg den 6
Opgaven i praksis Kort om de kompenserende ordninger.
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Oplæg om fastholdelsesindsatsen i Glostrup Jobcenter
JOBFIRST Hvad ser vi som de vigtigste opgaver for projektlederne frem til juni 2016?
Resultater VC generation 2 Jobcenter Aalborg
Erfaringer med virksomhedssamarbejdet omkring målgruppen for JobFirst?
JobFirst seminar om virksomhedsrettet indsats
ArbejdsMarkedsCenter Fleksjob og ledighedsydelsemodtagere
Socialpolitisk statusmøde 2017 LO
Bilag 1c: Visitationsproces
Præsentationens transcript:

Partnerskabsaftaler Virksomhedspraktik og opkvalificering med henblik på rekruttering til ordinære eller støttende job

Gensidige forventninger

Faste kontaktpersoner i Jobcenter Roskilde stilles til rådighed og er ansvarlig for at: –Beskrive arbejdsgange med videre og vejlede virksomheden. –Informere om forløbet til eventuelt kommende borgere og samarbejdspartnere. –Planlægge, indkalde til og deltage i visitationssamtaler Jobcenter Roskildes opgaver

Informere konkret om relevant lovgivning efter anmodning fra virksomhed. Sparringspartner i forhold til opkvalificering af mentor. Være ansvarlig for den (mindst) månedlige opfølgningen for deltagerne herunder medvirke i samtaler, fortage journalnotering og kontakt til sagsbehandler, tage skridt til justering i jobplanen og medvirke til at løse opståede problemer for deltageren. Jobcenter Roskildes opgaver

Alt administration, fx bevillinger via blanketter m.m. Arrangere eventuel danskundervisning med Roskilde Sprogcenter. Indsamle evalueringsdata og indkalde til følgegruppemøder. Tage borgeren ud af forløbet, hvis vedkommende ikke er egnet til at arbejde i virksomheden. Hotline Jobcenter Roskildes opgaver

Virksomheden har ansvaret for at introducere, vejlede og oplære borgeren, herunder at: Deltage i samtaler Udfærdige ansættelsesaftaler Løbende matche deltagere, mentor og arbejdsområder. Anvende VirksomhedsNetværk Roskilde´s medlemmer, såfremt der ikke aktuelt er jobmuligheder i virksomheden for borgere, som er vurderet egnet til praktik, uddannelse og/eller lønplacering. Virksomhedens opgaver

Gennemføre introduktion for borgerne Være medansvarlig for opfølgninger på borgerne, herunder udfylde kompetencekort. Medvirke til at løse opståede problemer undervejs i forhold til borgerne. Sikre daglig ledelse for borgerne. Sikre fysiske rammer for opfølgningssamtaler, møder med videre på virksomheden. Virksomhedens opgaver

Sikre at de rette repræsentanter deltager i opfølgningssamtalerne med borgerne. Registrere fravær på borgerne Indsende nødvendig opgørelse og dokumentation, fx til lønrefusion og faktura. (afregningsprincipper) Deltage i evalueringsmøder om samarbejdet Virksomhedens opgaver

Forhandlinger pt. Kvickly xtra Hyrdehøj McDonald’s Roskilde Forbruger-Kontakt Scandic Roskilde Bakkedragets Flytteforretning Top Hygiejne Berendsen Textil Service A/S