Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Skolereform august 2014………………
Værdigrundlaget i Greve
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Hierarki for styringsredskaber
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Lærerprofessionen.
Forældre fremmer fællesskabet
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
HØJELSE SKOLE.
1 Ledelse, samarbejde og lærerarbejdstidsaftalen Anders Balle.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Tillid Temadag for AMIR
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
VISION Det bedste til vore børn! Oplæg til Pædagogisk Råd.
Sådan kommunikerer vi på Dyvekeskolen
- Hvad kan I forvente som forældre?
Alle børn er alles ansvar
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Lederkonferencen 9. juni 2010
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Fremtidens folkeskole i et ledelsesperspektiv Forum Anders-Peter Østergaard Børne- og ungedirektør Lolland Kommune
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
  Københavns Tekniske Skole udbyder erhvervsuddannelser(fem indgange og 26 hovedforløb). Teknisk gymnasium (HTX) og kompetencegivende efteruddannelse.
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
Stenderup Kirke Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder

At gå nye pædagogiske veje for at uddanne ansvarsbevidste og fællesskabs-orienterede studenter med selvværd, stærke kompetencer og et internationalt udsyn At gå nye pædagogiske veje for at uddanne ansvarsbevidste og fællesskabs-orienterede studenter med selvværd, stærke kompetencer og et internationalt udsyn Mission Tillid Imødekommenhed Initiativ Handlekraft Nytænkning Tillid Imødekommenhed Initiativ Handlekraft Nytænkning Værdier TG - Her er vi sammen om at være forskellige TG - Her er vi sammen om at være forskellige Kontrakt Hvad er vi til for? Missionen er det, som vi gør for at nå visionen. Det vi gør i dagligdagen. Værdierne er den vedvarende kerne på vores gymnasium – afspejler og bestemmer vores adfærd. Den sociale kontrakt er det, som vi kan tilbyde elever og ansatte. Det der får TG til at adskille sig fra de andre. Værdier At skabe fremskridt for den enkelte og samfundet At skabe fremskridt for den enkelte og samfundet Vision Hvor vil vi hen? Visionen er vores langsigtede mål, vores eksistens- berettigelse.

Elever Undervisning Synlighed Medarbejdere Eksterne partnere Bestyrelsen Fokusområder Vores fokusområder er det, vi skal have styr på, for stadig at kunne udleve vores vision og mission. Områderne ranglistes efter behov: Rød, gul, grøn.

Elever Undervisning TG skal være det naturlige valg for elever i de tidligere Tørring- Uldum, Hedensted, Brædstrup og Nørre Snede kommuner. Elevfrafaldet skal være lavere end landsgennemsnittet. Gymnasiefrekvensen og studieparatheden øges. TG skal være landets førende med forsøg på alle fagområder. Helst med en international dimension. TG skal skabe et dynamisk, innovativt indlæringsmiljø, så det er lettere at tiltrække nye lærere og elever. Elever Undervisning Synlighed Medarbejdere Eksterne partnere Bestyrelsen

Elever Undervisning Synlighed Medarbejdere Eksterne partnere Bestyrelsen Synlighed Medarbejdere TG skal gennem arrangementer og effektiv kommunikation sikre, at elever, ansatte, forældre, lokalsamfundet og relevante beslutningstagere får kendskab til gymnasiets initiativer, resultater og værdier. TG’s styrke er medarbejderne, deres kompetencer og arbejdsvilkår. TG’s kerneydelse er den gode undervisning. TG er alle medarbejderes ansvar. Tryghed er afgørende for at kunne yde sit bedste og for at turde lave fejl.

Eksterne partnere Bestyrelsen Elever Undervisning Synlighed Medarbejdere Eksterne partnere Bestyrelsen TG tager initiativer, så samarbejdet med børneskolen op til 10. klasse, lokale virksomheder og videregående uddannelser styrkes. Der udvikles evt. nye administrative fællesskaber, så ressourcerne udnyttes bedst muligt. Bestyrelsen skal varetage institutionens interesser på et overordnet, strategisk plan. Som udgangspunkt foretages en prioritering af de opgaver/udfordringer, som kan identificeres, og der lægges en indholds- og tidsplan for emnernes behandling. Drøftelserne opsamles i referater, som også tydeligt beskriver forventningerne til den daglige ledelses opfølgning. Det forudsættes et udstrakt selvstyre, som også omfatter medarbejdere og elever.