Kap 19 E – handel Kapitel 19
Internettet og World Wide Web Kap 19 Internettet og World Wide Web Internettet er en globalelektronisk forbindelsemellem virksomheder og private brugere. I forhold til annoncer og andre former for masse-kommunikation har Internettet en styrke. Den kan kommunikere ”en til en”, altså en afsender og en modtager.
E-handel Ved E-handel er der tale om handel, hvor kunden Kap 19 E-handel Ved E-handel er der tale om handel, hvor kunden via Internettet kan købe eller sælge fysiske pro- dukter eller serviceydelser On-line markedsføring foregår via Internettet
Kap 19 E- handel
Kap 19 Fordele ved E-handel Salget kan udvides til et større geografisk område (flere kunder) Der kræves ikke personale til direkte betjening af kunderne Kunderne kan handle når de vil og behøver ikke at gå efter varerene Nemt og hurtigt at ændre tilbud eller præsentere nye varetyper, da man løbende kan tilføje nye sider
Kap 19 Ulemper ved E-handel Der skal reklameres for at det faktisk er muligt at E-handle hos firmaet Anderledes forretningsgang omkring reklame, præ- sentation, betjening, salg og betaling m.v. Kunden kan ikke fysisk røre ved varerne Nogle varer egner sig måske ikke til E-handel
Virksomhedens trinvise udvikling til E-handel Kap 19 Virksomhedens trinvise udvikling til E-handel Infrastruktur Marketing og præsentation Integration og kommunikation E-business
Sikkerhed ved E-handel Kap 19 Sikkerhed ved E-handel Er webstedet sikkert Fortrydelsesretten E-mærket