Kap 19 E – handel Kapitel 19.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Introduktion til eBusiness
Advertisements

Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
IBM IT Manager konference 2006 Nordfrim på ”nettet”
Internet til alvor og sjov
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Forbrugeraftaler kap 9 Af: Pia Hansen.
E-handel Fysisk kontakt med andre Ulemper Købmandsskab i praksis.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
13. Arbejdsdeling i en virksomhed funktioner
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Backoffice præsentation
Kap 6 Købeloven Kapitel 6.
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Virksomheder - definition
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet.
Ø90 Online service og uddannelse
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Secret Key kryptering – teknikker og problemer INTRODUKTION TIL KRYPTERING.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Moms systemet De 25 % moms. 2 videoklip  Købsmoms er den moms, virksomheden betaler, når den køber varer og serviceydelser. Konto Købsmoms, har.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Markedskommunikation
Business to Business På den JYSKe måde…...
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
8.1 Faktura 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at se.
Geodata i Geomarketing Mads Staunskjær Salgsdirektør.
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
SuperNovaONLINE. Projekt beskrivelse Programmet kører på central server Flere fra foreningen kan få adgang til samme regnskab – idrætsmodul Backup foregår.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul. Kap. 30: Debitor-, kreditor- og lagermodul Økonomistyringssystemer FordeleUlemper Indtastning af bilag er.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
20. FEBRUAR Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul.
E-handel og online service
Markedsføring og reklame
Funktioner og arbejdsdeling
Supply Chain management SCM
Pris som handlingsparameter
Kapitel 27 Nulpunktsberegninger.
Forårsrengøring med Fabrikam
Kapitel 8 Vareregnskabet Varesalg.
SUCCES MED SALG 1.
Post Danmark eKommunikation – Post-let
Best practice i sociale medier
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Præsentationens transcript:

Kap 19 E – handel Kapitel 19

Internettet og World Wide Web Kap 19 Internettet og World Wide Web Internettet er en globalelektronisk forbindelsemellem virksomheder og private brugere. I forhold til annoncer og andre former for masse-kommunikation har Internettet en styrke. Den kan kommunikere ”en til en”, altså en afsender og en modtager.

E-handel Ved E-handel er der tale om handel, hvor kunden Kap 19 E-handel Ved E-handel er der tale om handel, hvor kunden via Internettet kan købe eller sælge fysiske pro- dukter eller serviceydelser On-line markedsføring foregår via Internettet

Kap 19 E- handel

Kap 19 Fordele ved E-handel Salget kan udvides til et større geografisk område (flere kunder) Der kræves ikke personale til direkte betjening af kunderne Kunderne kan handle når de vil og behøver ikke at gå efter varerene Nemt og hurtigt at ændre tilbud eller præsentere nye varetyper, da man løbende kan tilføje nye sider

Kap 19 Ulemper ved E-handel Der skal reklameres for at det faktisk er muligt at E-handle hos firmaet Anderledes forretningsgang omkring reklame, præ- sentation, betjening, salg og betaling m.v. Kunden kan ikke fysisk røre ved varerne Nogle varer egner sig måske ikke til E-handel

Virksomhedens trinvise udvikling til E-handel Kap 19 Virksomhedens trinvise udvikling til E-handel Infrastruktur Marketing og præsentation Integration og kommunikation E-business

Sikkerhed ved E-handel Kap 19 Sikkerhed ved E-handel Er webstedet sikkert Fortrydelsesretten E-mærket