Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

IBM IT Manager konference 2006 Nordfrim på ”nettet”

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "IBM IT Manager konference 2006 Nordfrim på ”nettet”"— Præsentationens transcript:

1 www.nordfrim.dk IBM IT Manager konference 2006 Nordfrim på ”nettet”
Fra et statisk websted til en fuldt integreret webløsning med komplet webshop Mr. Erling Daugaard, C.E.O. CHAMPION HOLDING A/S

2 THE GROUP - CHAMPION HOLDING A/S
NORDFRIM A/S, Danmark Théodore Champion S.A, Frankrig Lauri Peltonen Oy, Finland Philatelia Hungarica, Ungarn Filatelia International, Storbritanien

3 NORDFRIM A/S, Danmark Headquarter Organisation Markedsføring
Fullfilment Ekspedition Lager

4 THEODORE CHAMPION S.A. Théodore Champion 1997 Etableret i 1902
Nye udgivelser Bulletin Mensuel katalogiserer alle udgivelser siden 1902 Société des Philatélistes 2004 Stort kundekartotek Butik åbnet i 2004 På frimærkesamlernes ”Champs Elysées”

5 LAURI PELTONEN LAURI PELTONEN OY - 2003 Etableret i 1920
Det finske sprog vigtigt Nye udgivelser, klassiske frimærker, tilbehør

6 PHILATELIA HUNGARICA Philatelia Hungarica - 2005 Etableret i 1950
Organisation Nyt EU-land

7 FILATELIA INTERNATIONAL, STORBRITANIEN
Etableret i 1976 2 milliarder frimærker Samarbejde med postvæsner - design/trykning af frimærker Samarbejdspartner - Cuba’s postvæsen

8 STRATEGI Global vision - local presens At være markedsleder world wide
Et naturligt valg for samlere world wide At være en attraktiv udfordrende arbejdsplads for engagerede medarbejdere

9 OPTIMALE UDNYTTELSE AF INVESTERINGER
Logistik Markedsføring Web-sites IT

10 PRAKTIK Styring: Ét datasystem (IBM AS 400)
Opkobling til datterselsskaber ”Ens” software - men lokalt tilpasset Én lager/ekspeditionsfunktion

11 BIG - IS BEAUTIFUL

12 BIG - IS BEAUTIFUL

13 DEN ØNSKEDE LØSNING – 1 Hvorfor e-handel?
Bedre service, større salg til et øget, internationalt marked med eksisterende ressourcer: forretningen er altid åben – uafhængigt af tidszoner. at finde og bestille varer kan foregå i én proces. manuelle funktioner automatiseres og kapacitet øges.

14 DEN ØNSKEDE LØSNING – 2 Lettere kommunikation med kunden:
Hurtig og billig kommunikation med /nyhedsmail Mulig tilpasning af forretningen til fremtidig efterspørgsel: Større kataloger Flere sprog Nye funktioner

15 FRA BESLUTNING TIL UDFØRELSE – 1
Første skridt: Find en kompetent og pålidelig leverandør! Alle har den bedste løsning, er billigst og kan det hele. Derfor...

16 FRA BESLUTNING TIL UDFØRELSE – 2
Spørg efter referencer – også dem der ikke står på listen. Få garanti for at din leverandør har erfaring med din primære platform. Vær sikker på, hvad din leverandør mener, når han siger ”sikkerhed i web-løsningen”. Web-projekter er komplicerede, og leverandøren skal kende hele processen ikke kun teknologien.

17 FRA BESLUTNING TIL UDFØRELSE – 3
Vær sikker på kemien – I skal i gang med et projekt med megen kommunikation. Husk, at det er bedre at være en stor kunde hos en mindre leverandør end en lille kunde hos en stor leverandør – når blot leverandøren ikke er for lille.

18 KRAV TIL LØSNINGEN – 1 Online butik - kataloger Online auktioner
- alle kan byde mod alle Online betaling - sikkerhed Grossistløsning Håndtering af abonnementsystem

19 KRAV TIL LØSNINGEN – 2 Sammenhæng med eksisterende forretningsprocesser - genbrug af kompetencer og processer så vidt muligt Fuld integration med eksisterende back-end - data ét sted Let vedligehold og administration - vedligehold foretages af os hos os En sikker løsning

20 SOFT DESIGN’s LØSNING - 1
IBM System i – eksisterende back-end DB2 database WebSphere Application Server Web-butikken er udviklet af Soft Design Layout af Nordfrim

21 SOFT DESIGN’s LØSNING - 2
Online butik  Online auktioner  Online betaling  Grossistløsning () Håndtering af abonnementer ()

22 SOFT DESIGN’s LØSNING - 3
Sammenhæng med eksisterende forretningsprocesser  Fuld integration med eksisterende back-end  - Web-butikken er integreret med ERP system - Data er real time data, der opdateres og trækkes ét sted Let vedligehold og administration  - Enkel web-baseret brugeradministration - Hurtig og enkel tilretning og publicering af information foretages af os hos os - Nye processer udvikles i samarbejde med Soft Design

23 RESULTAT - 1 Kundernes reaktion Positiv feedback Hurtig tilvending
Stadig øget brug af sitet Mersalg Kundernes reaktion

24 RESULTAT – 2 Besøgsstatistik Ca. 550 brugere pr. dag - gennemsnit
Bruger i gennemsnit 4,5 minutter hver Nyhedsmails resulterer typisk i 3000 brugere på sitet dagen efter Ca ordrer per måned Besøgende fra 50 lande den seneste måned. Besøgsstatistik

25 RESULTAT – 3

26 RESULTAT – 4

27 RESULTAT – 5

28 FREMTIDEN Forventning om at min. 30% af Nordfrim’s individuelle
detailsalg foregår via nettet inden 2008 Nye features

29


Download ppt "IBM IT Manager konference 2006 Nordfrim på ”nettet”"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google