Oplevelsesmæssige potentialer ved den midtjyske vestkyst Udfordringer og indsatser Matias Jørgensen & Henrik Halkier Tourism Research Unit

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
MÅL-KATEGORIER FOR LÆRING OG UDDANNELSE
‘Compacts’ i konkurrencestaten
Turismens økonomise betydning i Ringkøbing-Skjern kommune Potentialet Hvad vore gæster mener om Søndervig - hvad vi arbejder med for at imødekomme gæsterne.
”Markedsføring og pressetræning”
Bootcamp II Human Shojaee Tryg 22. November 2012.
I NTELLIGENT MARKEDSFØRING Unikt, Web-baseret marketingsmedie Til byggebranchen.
Hvem står bag Marielyst Adventure ? Turismekonference – Guldborgsund D. 14. November 2006.
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
Research & Innovation. Teknologier Attraktioner i Odense  Odense Zoo  Jernbane Museet  Fyrtøjet  Den Fynske Landsby  Jernalder Landsbyen  Tidens.
E r h v e r v s c a s e T i v o l i A / S Terminsprøver Marts 2007 HHX Århus Købmandsskole, Vejlby 2.D af Alattin Simsek.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Mit navn er: Lene Smith Riis
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Den brændende platform
Henrik Halkier, STATEN I PROVINSEN Nye potentialer? 1.Centraliseringens logik 2.De/centralisering: Bredere perspektiver 3.Decentralisering.
NATUR OG TURISMEUDVIKLING Geopark Vestjylland i internationalt perspektiv 1. Dansk naturturisme: Vigtig men udfordret 2. Strategiske.
Branding.
Kultur Syddjurs Som en iværksætterforening for kulturudvikling i Syddjurs Kommune v/ Hans Bodilsen.
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
Flowchart for eksisterende site. Problemer med eksisterende site Dobbelt navigation uden konsekvens –Nyheder og Aktiviteter Virker ikke i Netscape Inkonsekvens.
Generalforsamling 20. marts 2014
Markedsføring En fælles kommunikations -ramme. Hvorfor? Gøre det lettere for de enkelte kommuner at udbrede kendskabet Skabe en fælles synlig ramme.
AFVIKLING ELLER UDVIKLING? Kirker i ‘udkants-Danmark’ mellem lokalt fællesskab, romantisk symbol og effektiv service Henrik Halkier, Institut for Kultur.
Netværk, fødevarer og international turisme 1. Fra oplagt ide til praktisk realisering 2. Forskningsdesign og status Professor Henrik Halkier
1 1 Game-Research.com Advertainment, edutainment, og spils kritiske potentiale Ph.d stipendiat Simon Egenfeldt-Nielsen IT-Universitet København Game-research.com.
Udlicitering Hvorfor er det så svært? 12. juni 2008 Johs. Due.
Ny rådgivningsstrategi Fra AGRINORD´s Svinerådgivning.
Gratis entré og bedre formidling i Danmark Steen Kyed Afdelingschef Kulturministeriet, departementet.
Sundhed og vandkvalitet Henrik L Hansen, Sundhedsstyrelsen Fremtidens drikkevand.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Infinit Personas-dag d 2. maj 2012 noter fra basar SnitkerGroup Brugervenlighedskonsulent Thomas Visby Snitker.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
Patient-information om medicin - hvad virker? (fokus på skr. information) Marianne Møller Farmaceut, Master i Professionel Kommunikation (MPK)
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Bæredygtig business: grøn branding. Vi starter lige med at kridte banen op, som består af et marked, branding og farven grøn.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
Perler på en snor Fælles træk for badebyerne. FEM BYER MED FORSKELLIGT DNA.
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
RÅDGIVERMØDE // IVÆRKSÆTTERI HORSENS ERHVERVSRÅD HVEM ER VI?  Uafhængig medlemsorganisation  Katalysere udvikling og innovation i virksomheder og i turismeerhvervet.
Samarbejde, vidensdynamikker og turismeudvikling Henrik Halkier - Glædeligt gensyn? Stedbundne turismekoncepter i danske kystferiebyer:
FRA STAGNATION TIL VÆKST? Nordjysk turismepolitik i internationalt perspektiv.
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Center for Arbejdsmarkedsforskning, CARMA Virksomheders brug af redskaber og metoder til kompetenceudvikling – erfaringer fra opgave 2.6. NCK-debat og.
Randers Fjord kommende Naturpark.
Syddanmarks position og rolle i det nye nationale turismesystem Professor Henrik Halkier 1. Hvad kan Syddanmark bidrage med? 2. Hvordan.
Formål med FUR APP - Nem måde at søge info om Fur for turister - Tiltrække flere turister - Virksomheder på Fur kan markedsføre sig selv via FUR APP.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
FRUGTBART SAMARBEJDE - fra mikro- til meso-destinationer? Professor Henrik Halkier 1. Fælles udfordringer 2. Strategiske udfordringer.
BRANDING som udfordring for FUR
LOKAL OG REGIONAL ERHVERVSUDVIKLING Perspektiver på mål, midler og forandring 1. Dansk lokal og regional erhvervspolitik Typisk europæisk? 2. Nye tider,
Tænke Tank Gruppe Erhverv Præsentation af ideer. Flere iværksættere på Langeland Tiltrækning ude fra Iværksætterhjælp Iværksætter rugekasse Udvikling.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Turismen på Sjællands Vestkyst
Markedsføring og reklame
Branding afsætning.
Oplevelser og afledte effekter
Kortlægning - Styrker og svagheder
Præsentationens transcript:

Oplevelsesmæssige potentialer ved den midtjyske vestkyst Udfordringer og indsatser Matias Jørgensen & Henrik Halkier Tourism Research Unit

1. Attraktioner og oplevelser Fælles forståelse hos aktørerne: ”Vi kan ligeså godt være ærlige og sige at der ikke er enkelte attraktioner udover naturen, som kan tiltrække turister til vestkysten” UdfordringIndsats At tjene på gratis glæder Surfing som familieaktivitet Golf som naturbaseret produkt Synliggørelse af mindre attraktioner Pakkeløsninger til besøgende Bedre henvisning mellem aktører SæsonudvidelseEngagering af detailhandlen gennem events

2. Ønske om bredere samarbejde Fælles forståelse hos aktørerne: ”Vi lader os tit begrænse af nogle kommunegrænser, som ikke har betydning for turisten” UdfordringIndsats Samarbejde OG konkurrenceFælles og differentieret brand Top-down projekt-udviklingLokalisering af ildsjæle

3. Målrettet markedsføring Udbredt forståelse: ”Brochuren er ikke længere så central som tidligere” FIND PASSENDE CITAT HER UdfordringIndsats Brochuren som forretningsmodelFokus på nytteværdi af indsatsen for området og aktørerne Administrative grænser begrænserDestinationsbaseret markedsføring